  • 21. Data: 2010-12-25 22:01:50
    Temat: Re: instalacja elektrycna
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:2de1.0000010a.4d16607e@newsgate.onet.pl...
    > I co chcesz przez to Światu zakomunikować? Jeśli nie znasz jakiegoś
    > uregulowania
    > ale nie stosujesz metody ktorej dotyczy to niby co mam Ci odpisać.

    Podaj te przepisy na które sie powołujesz, proste :) Nie filozofuj o
    uprawnieniach i googlu tylko podaj numery. Bo również mam niejasne wrażenie
    ze gadasz głupoty.

    b.

  • 22. Data: 2010-12-25 22:05:56
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > A co ja matka Teresa z Kalkuty jestem żeby darmo dzielić się wiedza. Ani
    > ty mój
    > brat ani swat.

    Nie ja. Ktoś, komu udzielasz rady. Skoro udzielasz i z wyżyn swej fachowości
    niezmierzonej zdecydowałeś się to robić nieodpłatnie, to bądź wiarygodny,
    dokończ sprawę.

    > naturalnej. Skad ja mam wiedziec czy Ty po takim kursie nie jesteś?

    Zostaw mnie i moje kursy, one tu nie są ważne. Ty w tym wątku na własne
    życzenie występujesz jako fachowiec. Pokaż więc sam, że nim jesteś, a twoje
    uprawnienia nie pochodzą z bazaru tudzież z obowiązkowego kursu "dla
    sezonowych pracowników Tesco". Inaczej, wybacz, ale sam mało wiarygodny
    jesteś.

    J.

  • 23. Data: 2010-12-25 22:13:06
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]

    > uprawnienia nie pochodzą z bazaru tudzież z obowiązkowego kursu "dla

    > sezonowych pracowników Tesco". Inaczej, wybacz, ale sam mało wiarygodny

    I jako fachowiec napisalem ze jak ktos nie ma uprawnien to nie wolno mu samemu
    robic instalacji a jak ma uprawnienia to musi znac pzrepisy. Ale tak ogolnie
    masz racje. Nie ma takich przepisow. wymyslilem je sobie. skrecaj przewody ile
    chcesz i jak chcesz. Moze bedziesz mial szczescie w zyciu.

  • 24. Data: 2010-12-25 22:36:15
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]

    > uregulowania
    > ale nie stosujesz metody ktorej dotyczy to niby co mam Ci odpisać.

    Że zmyślasz :)

  • 25. Data: 2010-12-25 23:03:23
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > czy takie kable na scianach kradną

    Oczywiście, że kradną. Zarówno przewody jak i rury miedziane.
    Ja zawsze jak u klientów rozpoczynam instalacje to w pierwszej kolejności
    instaluję im w pełni działajacy system alarmowy z powiadomieniem oraz
    podsłuchem co się dzieje w domu oraz jego pobliżu.
    W zeszłym roku jak robiłem instalacje u jednego z moich klientów pod
    Częstochową, okradli kilka sąsiednich domów w trakcie budowy. Pokradli
    narzędzia i materiały. Próbowano też dobrać się do dobytku mojego klienta.
    Złodzieje odłączyli nawet kabel prowadzący od tymczasowej skrzynki
    budowlanej do rozdzielni w domu i próbowali go ukraść z wykopu. Niestety ten
    kabel także był chroniony systemem alarmowym, który spłoszył złodziei. Jak
    się okazało tej samej nocy okradziono po sąsiedzku kilka innych domów w
    trakcie budowy. Dom mojego klienta pozostawiono w spokoju.

    Co do rad.
    Do wykonania instalacji elektrycznych potrzebne są odpowiednie uprawnienia.
    Zapewne Ty takich nie posiadasz skoro zadajesz podstawowe pytania. Jezeli
    więc nie masz pojęcia o tym jak to wykonać prawidłowo to radzę jednak zlecić
    robotę fachowcom, którzy się zajmują tego typu instalacjami. Bardzo często
    jeszcze Ci doradzą lub odradzą pewne rozwiązania, dzieki czemu zaoszczędzisz
    czas na poprawki czy przeróbki i pieniądze na materiały, a usprawnią
    użytkowanie i stworzą możliwości na przyszłość.
    Co do sposobu prowadzenia instalacji (gwiazda) to zależy co chcesz później z
    tym robić ?
    Jeżeli planujesz zastosować jakąś automatykę to warto w ten sposób wykonać
    instalację oświetleniową oraz wydzielić niektóre obwody gniazdek. Czasami
    robię u swoich klientów automatykę oświetlenia oraz gniazd z wykorzystaniem
    sterowników programowalnych. Wtedy właśnie wykonuję instalację oświetleniową
    oraz niektórych gniazd w układzie gwiazdy. Automatyka ta także steruje
    roletami, zaworami wody pitnej czy gazu do kuchni, pompami cyrkulacyjnymi
    ciepłej wody itp., współpracujac przy tym z instalacją alarmową.

  • 26. Data: 2010-12-25 23:35:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.12.2010 18:57, j...@n...pl pisze:

    > (przy słabej skrętce połączenie nagrzewało się, a wówczas cyna
    > rozpuszcza miedź.

    Hę??????????????????

  • 27. Data: 2010-12-25 23:36:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.12.2010 21:45, kogutek pisze:

    > Nie. Jak nie masz uprawnień to nie wolno Ci robić instalacji w związku z czym
    > przepisy Ci niepotrzebniej. Chyba że jesteś z ciekawskich. Dla takich jest

    Pierdu-pierdu.

  • 28. Data: 2010-12-25 23:37:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.12.2010 22:22, kogutek pisze:

    > I co chcesz przez to Światu zakomunikować? Jeśli nie znasz jakiegoś uregulowania
    > ale nie stosujesz metody ktorej dotyczy to niby co mam Ci odpisać.

    Jak ty te instalacje robisz tak umiejętnie, jak cytowanie, to tylko
    patrzeć, aż coś z dymem pójdzie albo wręcz wybuchnie ;->

  • 29. Data: 2010-12-26 00:53:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.12.2010 14:46, bulba008 pisze:
    > Pytania:
    > czy robic juz teraz rozkladanie kabli instalacji elekte, anten,
    > komputerowej, a samo zlaczenie w skrzynce rowno z oknami

    "Teraz" w sensie "o tej porze roku", czy może coś innego masz na myśli?

    > czy takie kable na scianach kradną

    Wiesz, zdarzały się sytuacje, że nie tylko dom jednorodzinny, ale całą
    wielką hutę ukradziono ;->

    Albo popadasz w paranoję, albo budujesz się w bardzo parszywej okolicy i
    gdyby nie to, że jesteś już na etapie instalacji, to doradzałbym zmianę
    miejsca budowy.

    > jaka musi byc odleglosc gniazda od podlogi?

    > Chce zrobic uklad gwiazdy dla wszystkich punktow elektrycznych, czy to
    > dobry pomysl.

    Bardzo dobry. Wręcz zbyt dobry. Albo inaczej mówiąc: totalny "overkill" ;->

    O ile nie planujesz stałego maksymalnego obciążenia każdego punktu - po
    cholerę?

    > Czy dla pozniejszych tynkow maszynowych wstawiac kable w bruzdy i czym
    > mocowac do suporeksu, momentami betonu.

    Unikam babrania się w betonowym błocie, więc nie interesowałem się
    tematem ;)

    > Isc kablami gora, czy dolem?

    Spytaj specjalisty od feng-shui ;)

    > pozdr
    >
    > PS
    >
    > Moglby mi ktos podeslac na prv kilka rad. Osatecznego zlaczenia i
    > odbioru i tak wykona elektryk i moze nie warto babrac sie samemu w to
    > rozkladanie. Ile moge zaoszczedzic?

    Zależy co umiesz, jak cenisz swój czas itepe.

    Możesz nawet w rezultacie wydać więcej ;->

  • 30. Data: 2010-12-26 01:43:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.12.2010 15:44, ptoki pisze:

    > Zalezy czy wolisz wariant "male dzieci" czy "nie widac zza mebli"
    > mozesz dac gniazdka nisko (te 30cm) a mozna zrobic tak zeby wyszlo
    > ciutke powyzej stolow/szafek.

    BTW: z czego wynika te 30cm, poza tym że "tak się robi" oraz "tak piszą
    w podręcznikach"?

    Ponoć coś jest na ten temat w PN-IEC 60884-1, ale posługiwanie się
    Polskimi Normami jest zasadniczo dobrowolne od prawie 8 lat.

    Swoją szosą - nieźle sobie cwaniaczki liczą za tekst normy...