  • 31. Data: 2010-12-26 04:00:28
    Temat: Re: instalacja elektrycna
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    No że polecam, są wygodne, pewne i wogóle słitaśne.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 32. Data: 2010-12-26 04:30:36
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > No że polecam, są wygodne, pewne i wogóle słitaśne.

    > --

    > Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    > Prywatna http://www.janwer.com/

    > Nasza siec http://www.fredry.net/

    Trzeba bylo tak od razu. Do tego sa tanie, prawidlowo zamontowane maja zywotnosc
    wieksza niz wspolczesny dom. Maja jeszcze cos. Maja badania zrobione przez kilka
    niezaleznych instytucji certyfikujacych. I nawet jak by byly najgorsze na
    swiecie to dla tych kilku wytloczonych na nich pieczeciach warto je stosować. I
    wszyscy normalni elektrycy je stosuja i nie pierola się z dziadowaniem i
    skrecaniem kombinerkami.

  • 33. Data: 2010-12-26 08:52:22
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości news:4d169e0a$1@news.home.net.pl...

    > BTW: z czego wynika te 30cm, poza tym że "tak się robi" oraz "tak piszą
    > w podręcznikach"?
    >
    > Ponoć coś jest na ten temat w PN-IEC 60884-1, ale posługiwanie się
    > Polskimi Normami jest zasadniczo dobrowolne od prawie 8 lat.

    Były dobrowolne przez krótki okres czasu do 2004r, kiedy to znowelizowano
    "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych,
    jakim powinny odpowiadaç budynki i ich usytuowanie"

    > Swoją szosą - nieźle sobie cwaniaczki liczą za tekst normy...

    Biznes, Panie, biznes :)
    Najśmieszniejsze jest w tym wszystkim to, że normy opracowują komitety
    normatywne przy Urzedach Miar, które żyją na koszt podatknika i jeszcze
    trzeba im płacic dodatkowe haracze.

  • 34. Data: 2010-12-26 10:00:41
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Biznes, Panie, biznes :)

    Biznes biznesem - ale normy ustawą ogłoszone jako obowiązujące powinny być
    dostępne dla wszystkich za darmo. Wychodzi na to ze musze zapłacić za dostęp
    do obowiązującego prawa. Ciekawe czy jakis trybunał konstytucyjny by tego
    nie ugryzł.

    b.

  • 35. Data: 2010-12-26 10:08:04
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    wiadomości

    > Hę??????????????????

    Co "hę..." ?
    Nowalijki, wiosna idzie ;D

  • 36. Data: 2010-12-26 13:37:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.12.2010 09:52, Plumpi pisze:

    > Były dobrowolne przez krótki okres czasu do 2004r, kiedy to
    > znowelizowano "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków
    > technicznych, jakim powinny odpowiadaç budynki i ich usytuowanie"

    O, merde... Faktycznie, musiałem mieć nieaktualny tekst.

    > Biznes, Panie, biznes :)
    > Najśmieszniejsze jest w tym wszystkim to, że normy opracowują komitety
    > normatywne przy Urzedach Miar, które żyją na koszt podatknika i jeszcze
    > trzeba im płacic dodatkowe haracze.

    Płatny dostęp do de facto przepisów? Co na to TK?

  • 37. Data: 2010-12-26 13:48:08
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kogutek wrote:

    > Zwroc uwage na laczenie kabli w puszkach. Skrecanie kombinerkami jest
    > niezgodne z obowiazujacymi przepisami ( dopuszczaja skrecanie
    > kombinerkami pod warunkiem ze beda prawidlowo polutowane). Zdarzylo
    > mi sie w tym roku nie podpisac kilku odbiorow z tego powodu. Z innych
    > rad praktycznych. Nie uzywac przewymiaroanych przewodow. Do kinkietu
    > wystarczy 0,5 a 0,75 to swiat. Widzialem zupelnie niepotrzebnie
    > pociagniete do gniazdek pod lampke czy telewizor 2,5. W efekcie nie
    > ma mozliwosci pewnego podlaczenia zwyklego gniazdka bo przewody sa za
    > sztywne.

    tylko jak zablokować możliwość podpięcia do tego gniazda np piecyka
    elektrycznego:

    dodajmy że jeśli zastosuje sie cienkie przewody to za tym muszą iść też
    odpowiednio małe zabezpieczenia.

  • 38. Data: 2010-12-26 13:56:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Były dobrowolne przez krótki okres czasu do 2004r, kiedy to
    > znowelizowano "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków
    > technicznych, jakim powinny odpowiadaç budynki i ich usytuowanie"

    Wróć! (cancel ;) )

    Art.5 ustęp 3 ustawy o normalizacji: stosowanie Polskich Norm jest
    dobrowolne.

    Rozporządzenie ministra jest przepisem niższej rangi, niż ustawa - zatem
    zapisy sprzeczne z ustawą "nie działają".

    > Biznes, Panie, biznes :)
    > Najśmieszniejsze jest w tym wszystkim to, że normy opracowują komitety
    > normatywne przy Urzedach Miar, które żyją na koszt podatknika i jeszcze
    > trzeba im płacic dodatkowe haracze.

    Znajomy, jak słyszy o takich numerach, zwykle wzdycha i mówi:
    skurwysyny, pedały, złodzieje...

  • 39. Data: 2010-12-26 14:00:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.12.2010 14:48, Marek Dyjor pisze:

    > tylko jak zablokować możliwość podpięcia do tego gniazda np piecyka
    > elektrycznego:
    >
    > dodajmy że jeśli zastosuje sie cienkie przewody to za tym muszą iść też
    > odpowiednio małe zabezpieczenia.

    Też. Poza tym - problem z pewnym połączeniem zwykłego gniazdka z
    przewodami o przekroju 2,5mm2 może mieć tylko ktoś z niedowładem
    kończyn. Albo idiota.

  • 40. Data: 2010-12-26 14:08:36
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Też. Poza tym - problem z pewnym połączeniem zwykłego gniazdka z
    > przewodami o przekroju 2,5mm2 może mieć tylko ktoś z niedowładem
    > kończyn. Albo idiota.

    no cóż kurzymi łapkami jest ciężko montować przewody do gniazdek.