  • 81. Data: 2010-12-27 18:53:11
    Temat: Re: instalacja elektrycna
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ifan4f$qu8$1@node1.news.atman.pl...

    > Zresztą sam wiesz jak jest - wszyscy jakoś żyją z tego w co zainwestowali.
    > Jest też inna strona prawdy: niejeden elektryk - praktyk ma więcej oleju w
    > głowie i wiedzy niz "gość z uprawnieniami" których zdobycie nie jest aż
    > takie magiczne. Są tacy co je zdobywają nie ruszając się zza biurka

    Przykre, ale prawdziwe :)

  • 82. Data: 2010-12-27 19:10:08
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Jackare" <j...@i...pl> wrote:
    > Co do połączeń - warto je wykonywać za pomocą dobrych jakościowo złączek,
    > np WAGO. W ostatnich latach jakość gwintów w kostkach połączeniowych
    > poleciała na pysk z powodu masowego ściągania tandety made in PRC. I kto
    > temu gównu daje atesty i CE ?

    Przepraszam, które CE? :)
    http://www.bankmaszyn.pl/wydarzenia/wiadomosci/chins
    ki_znak_ce_myli_konsumentow_737.php

    Chińczycy nie muszą się ubiegać o europejski znak CE, bo mają swój... China
    Export. Łudząco podobny do "naszego".

    --
    Bartek

  • 83. Data: 2010-12-27 20:53:21
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Zazwyczaj daje się przewody 1,5 mm do obwodów oświetleniowych i 1,5 mm do
    > gniazd.
    tu się oczywiście rąbnąłem i poprawiam : 2,5 mm kw do gniazd

  • 84. Data: 2010-12-27 20:56:21
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Chińczycy nie muszą się ubiegać o europejski znak CE, bo mają swój...
    > China Export. Łudząco podobny do "naszego".

    Znam to bo kiedyś się troche zajmowałem tematem certyfikacji pod wymagania
    kompatybilności elektromagnetycznej
    Tak czy siak certyfiakcję na znak CE musi uzyskać podmiot wprowadzający
    towar na rynek UE a Chińczycy mogą sobie tam drukować co chcą...
    --
    Jackare

  • 85. Data: 2010-12-27 20:58:21
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    Znów się rąbnąłem.
    Jest:
    > Znając życie kupisz najtańsze (znaczy gówniane) kable - takie w których
    > przewód 1,5 mm kw ma mniejszy przekrój niż 1,5 mm w "normalnych"
    > przewodach.
    Ma być
    Znając życie kupisz najtańsze (znaczy gówniane) kable - takie w których
    > przewód 2,5 mm kw ma mniejszy przekrój niż 1,5 mm w "normalnych"
    > przewodach
    Jackare.

  • 86. Data: 2010-12-27 21:03:41
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > U mojego kumpla na budowie tzw. fachowcy podłączyli halogen 500W pod...
    > skrętkę komputerową, długości 300m. Nie mieli odpowiednio długiego
    > przedłużacza, a że leżała cała szpula skrętki więc ją wykorzystali.
    > Podejrzewali, że przekroje żył mogą być zbyt małe, więc wykorzystali
    > skręcone pary i podłączyli po 2 :-D

    czyli uzyskali sumarycznie przekrój 2 mm kw na żyłę. Nie do końca prawdziwy
    bo wiązki żył izolowane od siebie ale krzywdy kablowi nie zrobi bo 500 W to
    około 2 A prądu więc nawet w takich warunkach mamy naddatek przekroju :)

  • 87. Data: 2010-12-27 21:44:23
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]
    > prawdziwy bo wiązki żył izolowane od siebie ale krzywdy kablowi nie zrobi
    > bo 500 W to około 2 A prądu więc nawet w takich warunkach mamy naddatek

    Z matematyki dwója!

    Kwadraty z niekwadratami Ci się potentegomerdoliły. W przewodach
    elektroinstalacyjnych podaje się pole przekroju w mm2, w skrętce średnicę w
    mm. Tak więc jeśli mamy porządną skrętkę z żyłą 0,5mm, to jej pole przekroju
    wynosi 0,2mm2, a cienizna 0,4mm to tylko 0,12mm2

    Tak czy tak, w typowym przewodzie telefonicznym kategorii czwartej
    przyjmowało się obciążalność do pół ampera na żyłę. Jesli tu policzymy
    podobnie i jeśli wykorzystali po cztery żyły, to przy mocy 500W wychodzi
    niby na styk. Tylko ta izolacja i jej napięcie maksymalne...

    J.

  • 88. Data: 2010-12-28 16:30:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jackare wrote:
> [...]
    > Tak czy siak certyfiakcję na znak CE musi uzyskać podmiot
    > wprowadzający towar na rynek UE a Chińczycy mogą sobie tam drukować

    tylko ze ralnie nawet na budowie sprawdzą ci czy masz papierek i jak go dasz
    to nikt nie prowadzi śledztwa czy jest on legalny czy wydrukowany na
    zamwienei importera u chińczyka.

  • 89. Data: 2010-12-28 23:56:26
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > "parę knifów" i choćby podstawową wiedzę o materiałach do mocowania kabli
    > (nie będziesz ich chyba w XXI wieku kleić gipsem, co ?). Materiały takie
    > np

    Czemu nie gipsem? Np wiązka w ciasnej głębokiej bruździe wygodniej się
    mocuje gipsem.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 90. Data: 2010-12-29 09:02:09
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czemu nie gipsem? Np wiązka w ciasnej głębokiej bruździe wygodniej się
    > mocuje gipsem.

    no to mocuj, jeżeli wygodniej :), nikt nie broni.......