  • Data: 2012-05-07 20:46:27
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: <news> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jackare" napisał:
    > No to ja powiem. Miernik MIE 500. 5 lat temu zapłaciłem za niego 2500 zł.
    > Wykonuje tylko część pomiarów. Nie widzę w tym nic śmiesznego bo to
    > doskonałe i profesjonalne narzędzie.
    > Dzięki niemu wielu moich klientów nie spotkały nieprzyjemności ze strony
    > wyłączników RCD które należało wymienić. Dlatego na tej grupie jestem
    > gorącym przeciwnikiem gównianych tanich chińskich RCD takich jak LC
    > czy kanlux

    Proszę tutaj twój mierniczek za 1300zł:
    http://allegro.pl/miernik-instalacji-elektrycznych-m
    ie-500-i2330644757.html
    Jeśli dobrze się doczytałem to jest to miernik włącznie do badania czasów
    zadziałania wszelakich zabezpieczeń sieci i pewnie dla kogoś zawodowo
    zajmującego się pomiarami się przyda, ale na pewni nie komuś kto chce
    wykonać jedną instalację elektryczną, bo nawet nie ma sensu w takim
    przypadku kupowanie jakiegokolwiek miernika, bo po co, skoro ustawowo
    odebrać i dokonać pomiarów musi osoba uprawniona? Wątkotwórca zmontuje sobie
    instalacje i zapłaci stówkę za godzinkę pracy i wbicie pieczątki.

    Odnośnie tego miernika to widząc jego błędy pomiarowe na poziomie 2%czy 20%
    to zastanawiam się jak coś takiego nazywa się miernikiem profesjonalnym, to
    raczej prosty miernik w pełni automatyczny a nie profesjonalny, chociaż na
    pewno do w pomiarach instalacji taka dokładność jest zadowalająca.

    A swego czasu kupowałem mierniczek "profesjonalny" do automatycznych
    pomiarów rezystancji izolacji, pętli zwarcia i czegoś tam jeszcze za 800
    zeta.