  • Data: 2014-08-24 22:41:54
    Temat: Re: jak najtaniej kupić/sprzedać mieszkanie
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:lt5nj8$fp1$1@dont-email.me...
> [...]
    Mieszkanie
    Darowizna

    > dzięki, fajny kalkulator, ale jest inaczej niż napisałeś
    > druga grupa pokrewieństwa - suma opłat - ponad 10tyś zł, to kupa kasy
    > niestety
    Nie wiem czy dobrze liczyłeś.
    2%PCC
    ~1.200 notariusz + VAT
    ~200 wpis do KW

    > ale jak wpisałem sprzedaż - wyskoczyło ok 2.5 tyś. rozumiem ze do tego
    > trzeba doliczyć jeszcze 19% na podatku wykazywanego w PITcie?
    Niestety, obowiązek ten ciąży na zbywcy.

    Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu, wyroki z dnia 18 października
    2012 roku (sygn. akt I SA/Po 553/12),

    A co jeśli
    > osoba sprzedająca jest obcokrajowcem?
    To ma obowiązek podatkowy w PL.
    > ToMasz

    IMHO,
    Grupa to nienajlepsze miejsce na wiążące porady prawne.
    g.