  • Data: 2015-11-26 20:24:08
    Temat: Re: jak pompa ciepla pow-woda do CWU na poddasze
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 26 Nov 2015 17:02:12 +0100, janusz_k
    > Masz coś na poparcie tych tez czy to tylko luźne dywagacje?

    Mam swoje doświadczenia kiedy to miałem "źle" wykonany dach i gdy został
    dobrze wykonany. Tylko przez ten element temperatura na strychu spadła z
    ponad 60sC o ponad połowę, a na poddaszu użytkowym temperatura spadła o
    3-4sC. Wtedy nie było temperatur po 40sC w cieniu i prawie przez miesiąc z
    rzędu.

    > Zapominasz że pomieszczenia z klimą trzeba od czasu do czasu
    > przewietrzyć, koszty chłodzenia rosną,

    Nie zapominam. Ja mam praktycznie cały czas delikatnie uchylone na
    przestrzał okna na poddaszu gdy pracuje klimatyzacja. Jakoś specjalnie z
    torbami nie poszedłem tego lata. 3-5zł dziennie na chłodzenie plus ew. jako
    efekt uboczny 200L ciepłej wody dramatu nie robi, zwłaszcza gdy samo
    zagrzanie wody w takiej ilości niewiele mniej kosztuje.

    > dobra klima także będzie kosztować tyle co te solary.

    Może kosztować znacznie mniej. Mój split (fakt że markowany przez polską
    firmę chiński szajs) kosztował 1500 zł. Montaż sam przeprowadziłem (ale
    koszty były, bo kupiłem choćby pompę próżniową). Markowy split kosztuje 2-3
    tys. zł (już z inwerterem), kanałowy 3-5 tys. zł i multi 5-12 tys. zł. Jak
    widać, dla każdego coś dobrego. Ale niezależnie od ceny da komfort na
    poddaszu. Jaki poziom komfortu da, to już zależy ile użytkownik będzie
    chciał na ten komfort przeznaczyć pieniędzy.

    > Poza tym nie musi obsadzać całej połaci solarami, część może być
    > fotovoltaiką można tanio kupić używane niemieckie ogniwa.

    Ale to nadal, a skoro mniej połaci ma być pokryte, nie da chłodzenia
    poddasza a tylko i wyłącznie gorącą wodę -- której w lato nie potrzeba aż
    tak wiele.

    > Jakiego wsparcia oczekujesz przy solarze?

    Miałem na myśli dotacje.
    Z Japonii był (a może i jest) program na solary. :P

    --
    Pozdor
    Myjk