    From: Krycha <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jak pozbyć się wylgoci
    Date: Wed, 06 May 2009 22:32:50 +0200

    Kudlaty pisze:

    (...)

    > - odprowadzic wode z rynny dalej od slupka
    > - sprawdzic czy slupek ma izolacje pozioma- jesli nie ma to wilgoc
    > bedzie zawsze na slupku - mroz zrobi reszte

    Odkułam tynk z jednej strony słupka i jak widać na
    http://picasaweb.google.com/kkrycha/MokrySUpek04#533
    2799698497971522
    jest izolacja pozioma. Odetchnęłam z ulgą.
    Wilgoć "szła" po tynku do góry.
    Zastanawiam się nad rozwiązaniem problemy po najmniejszych trudach, ale
    skutecznie.
    Poddaję pod krytykę taki mój pomysł:
    Starałam sie go zilustrować na zdjęciu
    http://picasaweb.google.com/kkrycha/MokrySUpek04#533
    2799668020960306
    Zrobię pas taki jak mam wzdłuż muru (nie wiem jak to fachowo nazywa się).
    Czyli odkopię ziemię i zrobię wylewkę betonową ze spadkiem na zewnątrz.
    Tam gdzie jest odpływ z rury spustowej zrobię w betonie wgłębienie,
    aby woda nie rozlewała się na szerokość, a była ukierunkowana w dół.
    Poprawię wyprofilowanie ziemi, aby woda miała wyraźny odpływ poza wylewkę.
    A to co odkułam na słupku ponownie zatynkuję.

    Co Wy Panowie na to? Chętnie przeczytam wszelkie wskazówki i uwagi.

    Pozdrawiam Krycha.