  • 1. Data: 2009-04-21 21:35:23
    Temat: jak pozbyć się wylgoci
    Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl>

    Witam,
    Jeden z rogów mojej altanki, to słupek wymurowany i otynkowany.
    Nie wiem co jest powodem, że podchodzi wilgocią.
    Brak izolacji poziomej, czy wylewka jest powyżej izolacji (jeżeli jest
    izolacja).
    Jest tam rura spustowa z rynny.
    Teraz jest taki efekt, jaki widać na zdjęciach.
    http://picasaweb.google.com/kkrycha/MokrySUpek04#
    Odnawiam elewację altanki i chciałabym coś zrobić, aby pozbyć się tego
    liszaja na murze.
    Może potraktować ten murek szkłem wodnym?

    Czy w ogóle da się naprawić, to co jest obecnie z tym murkiem?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2009-04-22 18:40:19
    Temat: Re: jak pozbyć się wylgoci
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Krycha pisze:
> [...]
    > liszaja na murze.
    > Może potraktować ten murek szkłem wodnym?
    >
    > Czy w ogóle da się naprawić, to co jest obecnie z tym murkiem?

    Moja ocena optyczna jest taka, ze ponieważ woda z rynny idzie
    szerokością i nie cała wpada do studzienki to robi się tam w czasie
    deszczu kałuża.
    Część wody wsiąka w grunt, ale grunt ma ograniczona wsiąkliwość i woda
    stoi w kałuży, w rezultacie grunt wokół słupka jest bardzo mokry.
    Słupek "pije" wodę z gruntu i jest wilgoć.
    Jak rynnę wpuścisz w studzienkę to kałuży nie będzie, grunt wreszcie
    wyschnie i zrobi sie sucho oraz słupek też wyschnie.
    Chyba, ze ta studzienka to jakaś lipa czyli np studnia rozsączajaca, to
    wtedy tak naprawdę woda w gruncie pochodzi ze studzienki i ten słupek
    będzie wiecznie mokry.
    Znaczy sie trza zrobić porządek z rynną i studzienką a słupek sam wyschnie.

    QED
    Igus'

  • 3. Data: 2009-04-22 21:27:12
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > liszaja na murze.
    > Może potraktować ten murek szkłem wodnym?
    >
    > Czy w ogóle da się naprawić, to co jest obecnie z tym murkiem?

    - odprowadzic wode z rynny dalej od slupka
    - sprawdzic czy slupek ma izolacje pozioma- jesli nie ma to wilgoc bedzie
    zawsze na slupku - mroz zrobi reszte

  • 4. Data: 2009-04-22 21:59:17
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Kudlaty pisze:

    (...)

    > - odprowadzic wode z rynny dalej od slupka
    > - sprawdzic czy slupek ma izolacje pozioma- jesli nie ma to wilgoc
    > bedzie zawsze na slupku - mroz zrobi reszte

    Słupek nie ma, wg. mnie, izolacji poziomej.
    Woda odpływa, bo jest spadek terenu, ale nie ma tam studzienki.
    Może jest jakaś technika, aby zrobić coś coby zastąpiło izolacje poziomą?
    Widziałam kiedyś nawiercane budynki zawilgocone, powyżej gruntu,
    co miało pozbawić ściany wilgoci.
    Ale czy taki zabieg były w tym wypadku skuteczny?

    Pozdrawiam Krycha.

  • 5. Data: 2009-04-22 22:11:45
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Igus' pisze:
> [...]

    > będzie wiecznie mokry.
    > Znaczy sie trza zrobić porządek z rynną i studzienką a słupek sam wyschnie.

    Tam nie ma studzienki, tylko wykopany dołek wypełniony kształtką z
    otworem kwadratowym i na wierzchu kształtka "kratówka".
    Natomiast jest tak ukształtowany teren, że woda spływa po powierzchni
    poza słupek. Ale część wody na pewno opryska go.
    Nie mam możliwości przełożyć rynnę w inne miejsce.
    "Pluję" sobie w brodę, że nie dopilnowałam jak stawiano ten słupek,
    a murarz nie był zainteresowany dopilnowaniem izolacji poziomej.
    Najchętniej zburzyła bym ten słupek i zleciła solidniejszą robotę,
    ale nie jest to możliwe.
    No cóż na błędach się człowiek uczy, ale czemu na swoich :-(

    Pozdrawiam Krycha.

  • 6. Data: 2009-04-23 07:24:37
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    Krycha wrote:
> [...]
    > Woda odpływa, bo jest spadek terenu, ale nie ma tam studzienki.
    > Może jest jakaś technika, aby zrobić coś coby zastąpiło izolacje poziomą?
    Mozna wykonac podcinke slupka

    > Widziałam kiedyś nawiercane budynki zawilgocone, powyżej gruntu,
    > co miało pozbawić ściany wilgoci.
    > Ale czy taki zabieg były w tym wypadku skuteczny?
    Ogolnie nawiercanie bez izolacji poziomej jest malo skuteczne

  • 7. Data: 2009-04-23 07:40:35
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 23 Kwi, 09:24, Marcin <m...@o...pl> wrote:

    > Mozna wykonac podcinke slupka

    i niech się zawali ...

    ;-)

    > Ogolnie nawiercanie bez izolacji poziomej jest malo skuteczne
    Przecież iniekcja zastępuje izolację poziomą ...
    ;-)

    Ogólnie myślę że problem tkwi w samym tynku, a nie w słupku jako
    takim ... Cokolwiek byś nie robiła to ten tynk bedzie ochlapywany i
    mokry, a że nasiąkliwy to wygląda to tak jak wygląda ...

    Ja bym na Twoim miejscu zdarł tynk do pewnej wysokości (powyżej tej
    plamy), dokładnie oczyścił (szczotka druciana) i odpylił, następnie
    można (opcjonalnie) wymalować środkiem iniekcyjnym. Po tym
    "wytynkować" mocną zaprawą cementową (bez wapna) z dodatkiem
    plastyfikatora napowietrzającego, a następnie tynk cienkowarstwowy
    nienasiąkliwy lub okleić płytkami na kleju wodoszczelnym i
    elastycznym. To myślę załatwi sprawę.
    ;-)

    Poza tym tą wodę odprowadź dalej ...

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 8. Data: 2009-04-23 10:12:19
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > liszaja na murze.
    > Może potraktować ten murek szkłem wodnym?
    >
    > Czy w ogóle da się naprawić, to co jest obecnie z tym murkiem?

    Krycha, wez jakiegos w miare inteligentnego chlopa, moze byc murarz, niech Ci
    ten tynk, jesli za bardzo nie bedzie sie sprzeciwial, skuje do poziomu
    powiedzmy 30 cm ponizej p.t. Jesli to bedzie szlo trudno to chlopa nie
    zameczaj tylko kaz mu katowka z bletka diamentowa troche go porysowac w
    kratke, opukac by to co ma zamiar odpasc usunac. Potem to nalezy otynkowac.
    Skoro masz "szklana wode" to ja wykorzystaj. Zaprawa tynkarska moze miec sklad
    szklo : piasek : cement w proporcji okolo 1:1:1.5. Jesli do uzyskania
    odpowiedniej konsystencji trzeba dolac zwyklej wody to mozna kapnac, ale nigdy
    nie wiecej niz 25 procent w stosunku do ilosci cementu, to pokaze praktyka.
    Zaprawe nalezy przygotowywac w malych ilosciach bo ona bedzie szybko wiazac.
    Niech to pieknie otynkuje, dolek wokolo zasypie i za pare dni mozesz to
    pomalowac albo "gruntem" albo mieszanka gruntu z farba zeby ladnie wygladalo i
    na pare, blizej 10 lat a moze i dluzej, mozesz o tych wykwitach zapomniec. A
    wczesniej napisz jak to wyszlo gdzyz uczciwie pisze, ze nigdy sam czegos
    podobnego nie robilem tylko mnie przed laty gdzies o tym szkle uczono i cos
    tam jeszcz we lbie zostalo.
    Pzdr. Tornad

  • 9. Data: 2009-04-23 12:53:31
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >i niech się zawali ...

    Nie zawali się jeśli się to zrobi z głową. Podcięciąć kątówką i piłą widiową
    tak, żeby zostało z 5cm słupka (nie ma śniegu więc wystarczy), włożyć
    kawałek blachy nierdzewnej, podklinować, wstrzyknąć zaprawę tubą po
    silikonie z rurką termokurczliwą na końcu. Za dwa tygodnie dokończyć. Nie ma
    lepszej i tańszej metody niż podcinka.

  • 10. Data: 2009-04-23 14:15:48
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > kawałek blachy nierdzewnej, podklinować, wstrzyknąć zaprawę tubą po
    > silikonie z rurką termokurczliwą na końcu. Za dwa tygodnie dokończyć. Nie ma

    Tez o tym myslalem ale to i tak nie sprawi, ze ten istniejacy tynk sie sam
    przez to podciecie naprawi. On moze i zapewne jest przemarzniety, po puknieciu
    moze platami odpadac a pomalowany nadal bedzie sie zabarwial. Tu zachodzi
    nawilgacanie slupka glownie woda chlapiaca w czasie deszczu. Owszem moze tam
    tez podciagac kapilarnie ale trzeba wiedziec, ze woda kapilarna w dobrym,
    zdrowym murze nie zamarza. Gdyby tak bylo to juz wszystkie stare, nie
    izolowane poziomo mury by sie rozsypaly.
    Dlatego ja zalecilem tylko skucie tego co sie rusza i powtorne otynkowanie
    zaprawa z dodatkiem tego szkla wodnego jako powierzchniowego uszczelniacza. To
    uwazam jako najtansze a potem sie zobaczy.
    Podcinanie latwo zaproponowac gorzej z wykonawstwem. Trzeba to robic na raty
    musi to robic fachowiec, wyjdzie terrorystycznie drogo a to i tak nie
    zabezpieczy slupka przed tym, ze kazda kropla odbijajaca sie od twardego
    podloza chlapie na boki nawet na metr i po deszczu on zawsze bedzie caly mokry.
    Pzdr.
    Tornad