  • 1. Data: 2009-04-22 04:57:44
    Temat: Zaprawy do klejenia płytek - rożne podłoża
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Witam,

    Jako, że do tych czas gdy układałem gdzieś płytki zbyt wielkiej wagi do
    tematu kleju nie przywiązywałem. Mówiłem na składzie co i do czego
    przyklejam i brałem co mi dawali.
    Teraz gdy mam położyć płytki w całym nowym domu takie podejście jest do
    bani ;)

    A więc kilka pytań.

    Czy do przyklejania gresu i terakoty na betonowej posadzce z ogrzewaniem
    podłogowym wystarczy Ceresit CM16 czy musi być znaczni droższy CM17. A
    może coś innego jakiś Atlas Plus?

    Czy do przyklejania glazury na ścianach otynkowanych tynkiem gipsowym
    sprawdzi się Ceresit CM11. Czy tu też trzeba inwestować w jakiś
    elastyczny klej?

    Temat łazienek :)
    W łazienkach na ścianach mam tynk cementowo-wapienny więc można by to
    kleić na najzwyklejszy klej. Jednak w łazienkach pojawią się elementy
    zabudowy z płyt GK (np. geberit) Tu na pewno trzeba będzie użyć kleju
    elastycznego. Mogę sobie to tak bezkarnie pomieszać? Trochę płytek na
    zwykłym trochę na elastycznym? Na podłogę też pójdzie elastyczny bo jest
    ogrzewana.

    W miejscach gdzie nie ma podłogówki a będzie gres zamierzałem użyć
    Ceresit CM12.

    I ostatnie pytanie takie na czasie. Glazura na ścianach 25x40 na jaka
    pace kleić? Myślałem o 8mm zębie.

    pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 2. Data: 2009-04-22 21:42:05
    Temat: Re: Zaprawy do klejenia płytek - rożne podłoża
    Od: "Robert" <r...@w...pl>

    Chlopie!
    pomieszania z tymi klejami dostaniesz.... przyjmij zalozenie ze ma byc
    dobrze.... i ułóz wszystko na kleju elastycznym. Policz sobie ile
    zaoszczędzisz na kleju na całości.... 200? 300? a moze 500? i tak nie
    warto.... klej jest bardzo waznym elementem aby kombinować... ale moze ja
    porabany jestem.... :-)
    Pozdro

  • 3. Data: 2009-04-22 22:23:39
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Robert pisze:
> [...]
    > zaoszczędzisz na kleju na całości.... 200? 300? a moze 500? i tak nie
    > warto.... klej jest bardzo waznym elementem aby kombinować... ale moze ja

    Słusznie prawisz. Być może nie warto aż tak kombinować.

  • 4. Data: 2009-04-23 06:44:01
    Od: belgrano <a...@g...net.pl>

    A może Ceresit 16?

  • 5. Data: 2009-04-23 07:28:33
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaoszczędzisz na kleju na całości.... 200? 300? a moze 500? i tak nie
    > warto.... klej jest bardzo waznym elementem aby kombinować... ale moze ja

    Wariować tez nie warto ja uważam. Ja kleiłem(a własciwie mój
    glazurnik)wszystko klejem Mapei Glazurnik- worek za kilkanaście zł. Kleiłem
    glazure, terakote, na podłogówce i tam gdzie nie ma podłogówki.
    Od roku jest ok, nic się nie dzieje. Podłogówka całą zime grzała i jest
    ok.Żadnych pekniec i tego typu niespodzianek.
    Kleje do podłogówki kosztuja kilkadziesiąt zł i nie wiem faktycznie czy cos
    więcej daja.
    Fugowałem tez fugą mapei.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-04-23 12:44:12
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    belgrano pisze:
    > A może Ceresit 16?

    Tak o nim tez wspominałem w swoim poście.
    A macie doświadczenie czy CM 16 z powodzeniem nada sie do gresu na
    ogrzewaniu podłogowym czy trzeba wybrać CM 17?

    pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...