    From: Igus' <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jak pozbyć się wylgoci
    Date: Wed, 22 Apr 2009 20:40:19 +0200

    Krycha pisze:
    > Witam,
    > Jeden z rogów mojej altanki, to słupek wymurowany i otynkowany.
    > Nie wiem co jest powodem, że podchodzi wilgocią.
    > Brak izolacji poziomej, czy wylewka jest powyżej izolacji (jeżeli jest
    > izolacja).
    > Jest tam rura spustowa z rynny.
    > Teraz jest taki efekt, jaki widać na zdjęciach.
    > http://picasaweb.google.com/kkrycha/MokrySUpek04#
    > Odnawiam elewację altanki i chciałabym coś zrobić, aby pozbyć się tego
    > liszaja na murze.
    > Może potraktować ten murek szkłem wodnym?

> [...]

    Moja ocena optyczna jest taka, ze ponieważ woda z rynny idzie
    szerokością i nie cała wpada do studzienki to robi się tam w czasie
    deszczu kałuża.
    Część wody wsiąka w grunt, ale grunt ma ograniczona wsiąkliwość i woda
    stoi w kałuży, w rezultacie grunt wokół słupka jest bardzo mokry.
    Słupek "pije" wodę z gruntu i jest wilgoć.
    Jak rynnę wpuścisz w studzienkę to kałuży nie będzie, grunt wreszcie
    wyschnie i zrobi sie sucho oraz słupek też wyschnie.
    Chyba, ze ta studzienka to jakaś lipa czyli np studnia rozsączajaca, to
    wtedy tak naprawdę woda w gruncie pochodzi ze studzienki i ten słupek
    będzie wiecznie mokry.
    Znaczy sie trza zrobić porządek z rynną i studzienką a słupek sam wyschnie.

    QED
    Igus'