  • 1. Data: 2012-08-15 07:53:58
    Temat: jak pozenic plytki z panelami
    Od: Marek <m...@g...pl>

    Zastanawiam sie jak estetycznie wykonczyc polaczenie plytek i paneli.

    Poniewaz jestem uczulony na wszelakie swiecace i szerokie listwy
    pomyslalem, aby szczeline panel - plytka wypelnic silikonem.

    Co szanowni Grupowicze sadza o takim rozwiazaniu?
    Ma to sens?
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 2. Data: 2012-08-16 14:15:47
    Temat: Re: jak pozenic plytki z panelami
    Od: g...@g...com

    > Poniewaz jestem uczulony na wszelakie swiecace i szerokie listwy
    >
    > pomyslalem, aby szczeline panel - plytka wypelnic silikonem.

    Trzebaby naprawde rowno uciac zarowno plytki jak i panele zeby to ladnie wyszlo.

    A moze listwa waska i nieswiecaca, jak u tego pana?
    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?129893-Dom
    -w-Lesie&p=4968973&viewfull=1#post4968973

  • 3. Data: 2012-08-16 14:33:44
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Uzytkownik <g...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...

> [...]
    >
    > A moze listwa waska i nieswiecaca, jak u tego pana?
    > http://forum.muratordom.pl/showthread.php?129893-Dom
    -w-Lesie&p=4968973&viewfull=1#post4968973

    Jakiekolwiek sztywne laczenie paneli z plytkami z czasem wyglada
    nieestetycznie gdyz panele sporo zmieniaja swój rozmiar w róznych porach
    roku. Paneli nei przykleisz wiec tez zaczna sie podnosic. Jak juz to sa do
    kupienia takie waskie listwy T szerokosci 1cm. Sa ALU oraz mosiezne.

    Marek

  • 4. Data: 2012-08-16 14:34:35
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 sierpnia 2012 14:15:47 UTC+2 użytkownik g...@g...com
    napisał:
    > Trzebaby naprawde rowno uciac zarowno plytki jak i panele zeby to ladnie wyszlo.
    A co za problem równo uciąc płytki i panele?

  • 5. Data: 2012-08-18 11:02:04
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Marek pisze:
    > Poniewaz jestem uczulony na wszelakie swiecace i szerokie listwy
    > pomyslalem, aby szczeline panel - plytka wypelnic silikonem.

    http://www.1024.pl/plytka.jpg

    Od 4 lat po tym deptam i trzyma się dobrze.
    Oczywiście silikon, ale we "właściwym" kolorze.

    Irek.N.

  • 6. Data: 2012-08-18 17:59:48
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > http://www.1024.pl/plytka.jpg
    >
    > Od 4 lat po tym deptam i trzyma się dobrze.
    > Oczywiście silikon, ale we "właściwym" kolorze.

    ale to są panel ułożone pływająco na podkładzie, czy jakieś klejone do
    posadzki?

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2012-08-18 18:02:50
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > ale to są panel ułożone pływająco na podkładzie, czy jakieś klejone do
    > posadzki?

    Klejone, klejone.
    Takie pływające nie nadają się dla mnie zupełnie.
    Jestem ciężki i pomimo tego że chodzę delikatnie - wkurza mnie
    trzeszczenie, stukanie wszystkiego co tylko może (nawet pazury psa
    słychać - choć nie mam psa ;) ).

    Jak się panel przyklei, to podłoga robi się cicha.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 8. Data: 2012-08-18 20:17:17
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Klejone, klejone.
    > Jak się panel przyklei, to podłoga robi się cicha.

    dla mnie panel, to takie coś drewnopodobne, łączone na klik i kładzione na
    podkładzie, tego się nie klei do posadzki i jakiekolwiek spoidło dasz w
    szczeliny, to będzie kicha, do tego tylko listwy, jak ktoś wcześniej
    linkował...
    ja szukałem takich, ale pasujących do deski barlineckiej i nie znalazłem,
    więc dałem cienkie (12mm) listwy alu o przekroju T i kleiłem je porządnym
    klejem montażowym (jakiś w tubie, do ekstremalnych obciążeń), od ruchu
    panele się odszczepiły (tam też słabiej trzymało niż do podłogi i brzegu
    płytek) i jest dylatacja...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 9. Data: 2012-08-18 21:23:56
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > na podkładzie, tego się nie klei do posadzki i jakiekolwiek spoidło dasz
    > w szczeliny, to będzie kicha, do tego tylko listwy, jak ktoś wcześniej

    Wiesz, ja nie jestem pewien, ale to chyba właśnie jest deska barlinecka
    lub coś bardzo podobnego. W każdym razie z dołu drewno miękkie, a na
    górze dosłownie 5mm lepszego, bejcowanego i lakierowanego. Na 100% miało
    to być kładzione jak panel - luźno, ale producent dopuszcza montaż na
    kleju, więc tak sobie zażyczyłem.
    Mam tak wszystkie tego typu podłogi i trzymają się rewelacyjnie.
    Nie widzę powodu aby miała być kicha - dlaczego tak uważasz?
    W sumie mam może 40m2 takich podłóg i w żadnym miejscu nie mam
    szczeliny, nigdzie nie widać problemów, zresztą zobacz samemu przykładowo:

    www.1024.pl/podloga.jpg

    Miłego.
    Irek.N.

    ps. czy przypadkiem nie rozmijamy się w temacie klejenie - klejone do
    podłogi, a nie między sobą! Gdyby były między sobą - nadal były by głośne.

  • 10. Data: 2012-08-19 19:41:23
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > ps. czy przypadkiem nie rozmijamy się w temacie klejenie - klejone do
    > podłogi, a nie między sobą! Gdyby były między sobą - nadal były by głośne.

    no właśnie...:-)
    klejone, czyli klejone do posadzki (panele klejone między sobą, to juz chyba
    wyszły z użycia...), no i ja właśnie pisze o desce barlineckiej (nazywanej
    przez dumnych posiadaczy egzotycznych parkietów badziewnymi panelami...), że
    jeśli kleisz ją do podłogi, to można sobie wypełniać łączenia z terakotą
    różnymi mazidłami, bo deska się nie rusza... nota bene lepsze kleje trzeba,
    niż zwykłe parkietowe, bo deska długa i pracuje od wilgoci, nie może sie
    odspoić...
    natomiast panele (czyli celulozowo-plastikowe wyroby z nadrukiem drewna lub
    innym) kładzione na podkładzie pływająco już wymagają listew jak z linku, bo
    sie rusza cała powierzchnia i to trójwymiarowo...

    pozdrawiam
    s_13