    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 7 Oct 2012 04:56:05 -0700 (PDT)
    Subject: Re: jak ułatwić pracę przy układaniu dużej terakoty
    From: k...@v...pl

    W dniu niedziela, 7 października 2012 12:27:30 UTC+2 użytkownik Henryem napisał:
    > U?ytkownik <k...@v...pl> napisa? w wiadomo?ci

    ps.com...

    > W dniu sobota, 6 pa?dziernika 2012 19:15:01 UTC+2 u?ytkownik Henryem
    >
    > napisa?:

    > Raczej nie zast?pisz. Myk w paskach takich jak do ?ci?gania kabli tylko z
    >
    > innym zako?czeniem i tym dinksie od g?ry. Wychodzi z fotek ?e pasek jest
    >
    > jednorazowy a dinks wielokrotnego u?ycia.
    >

    > Jest jeszcze taki system http://www.atrplastics.com.au/ te? na zasadzie
    >
    > traconego elementu.
    >
    > Generalnie nie chodzi mi o szybko?? uk?adania tylko o r?wn? powierzchni? bez
    >
    > schodk?w.

    Elementy obydwu systemów są na pewno do kupienia. Pierwszego nie podrobisz. Ale
    podróbę drugiego da się zrobić. W nim elementem ściskającym jest wkręt. Musisz naciąć
    kwadracików z płyty polietylenowej. 2 mm grubości wystarczy. Wiercisz w połowie
    płytek otwory żeby wkręt się wkręcał a w drugiej połowie żeby przechodził. Odstępy
    zrobisz paskami z tego samego tworzywa. Trochę pracy z tym będzie ale bez przesady.
    Osiągniesz taki sam efekt jak przy oryginale kosztem większej robocizny. Obydwa
    systemy mają wadę. Płytka do płytki będzie równo ale na dużej powierzchni może
    powstać zafalowanie. Potrzebne jest jeszcze coś co spowoduje wyrównanie aktualnie
    układanej płytki do płytek ułożonych dwa rzędy dalej a nie tylko do przylegającej.