  • 1. Data: 2015-03-18 19:06:51
    Temat: jak zrobić taką szafkę?
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <N...@g...pl>

    takie pytanko na po-inteligencję...

    jest sobie taka zwykła prostokątna szafka,
    ma grubość 40cm...
    są jakieś tam książki o długości 15cm...

    jak skonstruować tą szafkę, żeby dało się ustawiać te książki w dwóch
    rządkach, dalszym i bliższym - no i żeby był dostęp do wszystkich?

    takie niezobowiązujące pytanko...

  • 2. Data: 2015-03-18 19:30:33
    Temat: Re: jak zrobić taką szafkę?
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu środa, 18 marca 2015 19:06:53 UTC+1 użytkownik Ministerstwo Propagandy
    napisał:
> [...]
    >
    > jak skonstruować tą szafkę, żeby dało się ustawiać te książki w dwóch
    > rządkach, dalszym i bliższym - no i żeby był dostęp do wszystkich?

    Pytanie godne nicka.
    Jeśli będzie można sięgnąć do drugiego rzędu to znaczy że wysokość półki jest
    nieznacznie mniejsza od sumy wysokości książek, ergo niewiele brakuje aby były dwie
    półki.
    Tak więc jeśli ma być pojemna to drugi rząd powinien być dostępny po uchyleniu
    pierwszego, jeśli pojemność nie jest kluczowa to półki ze schodkiem (tak aby tylny
    rząd był widoczny nad pierwszym) powinny dać wizualny efekt.

    --
    ZZ@private

  • 3. Data: 2015-03-18 21:35:05
    Od: albercik <n...@g...pl>

    W dniu 18.03.2015 o 19:06, Ministerstwo Propagandy pisze:
> [...]
    >
    > jak skonstruować tą szafkę, żeby dało się ustawiać te książki w dwóch
    > rządkach, dalszym i bliższym - no i żeby był dostęp do wszystkich?

    takie coś nazywa się szuflada

  • 4. Data: 2015-03-18 22:38:53
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    napisał:

    > jak skonstruować tą szafkę, żeby dało się ustawiać te książki w dwóch
    > rządkach, dalszym i bliższym - no i żeby był dostęp do wszystkich?

    Postawic ja na srodku - bedzie dostep z obu stron.
    Co wygralem? :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2015-03-19 08:59:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "albercik" napisał w wiadomości grup

    > takie coś nazywa się szuflada

    I to jest IMO prawidłowa odpowiedź :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2015-03-19 09:02:29
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ministerstwo Propagandy" napisał w wiadomości grup

    > jak skonstruować tą szafkę, żeby dało się ustawiać te książki w dwóch
    > rządkach, dalszym i bliższym - no i żeby był dostęp do wszystkich?

    Po prostu pierwszy czytnik kładziesz z przodu a drugi a nim. Oba zmieszczą
    się na półce 40cm i do obu będzie wygodny dostęp.

    Nie wiem, tylko po co wgrywać książki na dwa czytniki skoro zmieszczą się na
    jednym...

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2015-03-19 14:36:58
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-03-19 o 09:02, Ergie pisze:
    > Nie wiem, tylko po co wgrywać książki na dwa czytniki skoro zmieszczą się na
    > jednym...
    Bywają takie sytuacje. Np. dwie osoby chcą czytać w tym samym momencie i
    w dodatku różne książki ;-)

    Maciek

  • 8. Data: 2015-03-19 15:02:59
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości grup

    > Bywają takie sytuacje. Np. dwie osoby chcą czytać w tym samym momencie i
    > w dodatku różne książki ;-)

    Ano prawda, ale wtedy warto mieć te same książki na obu czytnikach, a nie
    połowę na jednym a połowę na drugim, bo znając prawa Murphiego zawsze będzie
    tak że obie osoby chcą czytać książki które pechowo znalazły się na tym
    samym czytniku.

    Ale znowu wtedy nie ma potrzeby jednoczesnego dostępu do obu - więc problem
    postawiony przez autora wątku nie istnieje - czytniki mogą leżeć jeden na
    drugim lub jeden za drugim bo skoro wszystkie książki są dostępne na obu to
    można wziąć dowolny i po prostu czytać :-)

    Ps. A żeby nie było całkowicie OffTopic to taka drobna rada dla tych którzy
    kończą budowę i będą się przeprowadzać - czytnik warto kupić _przed_
    przeprowadzką i _przed_ przeprowadzką warto zrobić przegląd książek i
    zamówić kontener na makulaturę. Osobiście czytnik miałem 2 lata przed
    przeprowadzką więc udało mi się części dźwigania uniknąć, ale zupełnie
    niepotrzebnie z sentymentu zostawiłem sobie gdzieś 1/4 książek (200-300
    sztuk). 2 lata po przeprowadzce ciągle były w większości nie rozpakowane i
    leżały w kartonach gdzieś w kącie garażu - wtedy podjąłem decyzję by je
    jeszcze raz przeglądnąć i zostawić taką ilość która się zmieści maksymalnie
    na dwóch półkach i je w końcu rozpakować. W zasadzie zostały mi tylko
    albumy, poezja, słowniki, książki naukowe, Koran i Biblie: katolicka i
    protestancka.

    Chwilę wahałem się co do encyklopedii bo z jednej strony pogląd sąsiednich
    słów pomaga, ale z drugiej wiele haseł szybko się dezaktualizuje. Wahałem
    się też co do przewodników turystycznych - ale te też się szybko
    dezaktualizują więc zostawiłem tylko kilka najczęściej używanych.

    Zdecydowanie polecam takie rozwiązanie i żałuję że sam zdecydowałem się na
    nie tak późno i niepotrzebnie sporo książek dźwigałem.

    Pozdrawiam
    Ergie