eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniejaka jest wytrzymałość osb? fenomen stosowania płyt? › Re: jaka jest wytrzymałość osb? fenomen stosowania płyt?
  • Data: 2019-08-27 18:23:14
    Temat: Re: jaka jest wytrzymałość osb? fenomen stosowania płyt?
    Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 27.08.2019 o 16:43, Roman Tyczka pisze:

    > Zaciekawiło mnie to, więc tylko wklejam co znalazłem:
    >
    > http://budujzdrewna.pl/domy-drewniane/domy-szkieleto
    we/materialy-budowlane-domy-szkieletowe/czy-plyta-os
    b-posiada-ograniczenie-w-stosowaniu

    No i fajnie, mapy polską normę, która stwierdza, że w pomieszczeniach mieszkalnych
    obłożonych płytami OSB, jeśli stężenie formaldehydu nie przekracza 50 ug/m3, to
    te płyty to samo zdrowie. A dlaczego akurat 50 ug/m3 a nie na ten przykład 80?
    Że jakiś Zakład Higieny tak postanowił? A na podstawie czego postanowił? Gdzie
    i kiedy były w Polsce robione badania naukowe o wpływie formaldehydu w różnym
    stężeniu i w długim okresie czasu na ludzi? W starożytnym Rzymie też pewnie
    mieli normę na rury wodociągowe z ołowiu i były one zdrowe. Do czasu.