eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniejaka moc pieca 17kw czy 25 kw - 140 m2 uzytkowej i ze 30 (garaż+pomieszczenie gosp) › Re: jaka moc pieca 17kw czy 25 kw - 140 m2 uzytkowej i ze 30 (garaż+pomieszczenie gosp)
  • Data: 2012-10-13 00:34:16
    Temat: Re: jaka moc pieca 17kw czy 25 kw - 140 m2 uzytkowej i ze 30 (garaż+pomieszczenie gosp)
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Kupuje piec - i firma ma 17kw albo 25kw - nic posredniego - piec na
    > ekogroszek

    > i nie wiem czy 17kw czy 25. ale wiem ze 25 bedzie za duzy:)

    17 kW też będzie za duży :-)

    Cokolwiek ponad 10 kW jest uzasadnione tylko jeśli planujesz zużywać ponad
    200l CWU za jednym razem i to tak szybko że piec nie nadąży grzać wody. Np.
    masz wielkie jacuzzi lub nalewasz wodę do wanny, i bierzesz trzy prysznice w
    tym samym czasie.

    Efekt przewymiarowania pieca będzie taki, że piec będzie się włączał na
    krótko, a później długo będzie chodził na podtrzymaniu co jest
    nieekonomiczne.

    Pozdrawiam
    Ergie