    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jaki cyfrowy programator czasowy?
    Date: Thu, 4 Mar 2021 10:52:22 +0100

    On 04/03/2021 09:51, Marek wrote:
    > To jest duża niedogodność, dostęp do czujek się bardzo przydaje, jak
    > ktoś planuje "inteligentny dom" to na etapie projektowania instalacji
    > należy to przewidzieć.

    Zgadza się, ale 8 lat temu nie planowałem każdego detalu.

    Mogę rozwiązać umowac z firmą ochroniarską, wtedy centralka jest moja.
    Tylko że to dalej bez sensu: czujka umieszczona w garażu czy przedsionku
    nic nie daje. Potrzeba czujka umieszczona w poprzek drzwi pokoju. To
    załatwiają mi czujki 433MHz.

    > Mówimy o cyrkulacji cwu czy o czymś innym?

    Tak, o CWU.

    > Masz kilka osobnych sekcji cyrkulacji, które mogą niezależnie krążyć?

    Nie. Okazało się że wystarczy jedna długa. To nie tak, że masz w kranie
    gorącą wodę. Cyrkulacja ma tylko znaczaco zmnieszyć czas czekania na
    ciepłą. U mnie czas dotarcia do kranu jest rzędu 15 sekund od właczenia.
    tak ze 3x za długo, ale może wstawie tam "szybszą" pompę na te 15 sek i
    normalną na podtrzymanie. Znowu automatyka.

    > No ale to nie wina automatyki, że stwierdza ciągłą obecność i wymusza z
    > tego powodu krążenie. To tak ma działać.

    Automatyka moja. Sytuacja tylko spowodowała że całosc tego machanizmu
    nie ma obecnie sensu.