    From: Kżyho <k...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: jaki dom jest najtańszy?
    Date: Wed, 17 Aug 2016 16:54:36 +0200
    <nov6qb$8ik$2@news.icm.edu.pl>
    <3...@g...com>
    <np1ev1$gc0$1@news.icm.edu.pl>
    <5...@g...com>
    <np1fog$gc0$2@news.icm.edu.pl>
    <2...@g...com>

    W dniu 2016-08-17 o 13:30, Adam Sz. pisze:
    > Mi takie rzeczy przeszkadzaja najbardziej, powaznie. Np. tynki jak nie sa
    > z sufitem zrobione na "kancik" tylko tak jak kiedys sie robilo na pol
    > okraglo to dla mnie jest dramat i bym to wszystko odrazu kul i poprawial;)

    Tego łączenia na okrągło też nie lubię ;) Tak samo nieostrych
    narożników, jak to się kiedyś robiło :/

    > Odchylka 2mm na 4m to luzik ale pomagalem kumplowi robic remont mieszkania
    > i odchylka na 2,5m (na wysokosci) wynosila np. 12cm :-) Jak ktos mial
    > murarza na haju przy budowie domu - nie pilnowal, nie znal sie i bylo to
    > 50 lat temu to tez tak moze byc - kultura pracy byla wtedy rozna :-)

    U rodziców takie kwiatki często. Ale to już oczywiście przeginka i
    wiadomo, że czegoś takiego nie strawię :)

    > To nigdy nie bedzie nowka sztuka. I nie w 2 tygodnie :) Wylewki i tynki
    > same - stare wypadaloby skuc. To jest z miesiac roboty przynajmniej. A
    > uklad pokoi nigdy juz nie bedzie "wspolczesny".

    A widzisz...
    Ja mam dom, który ktoś zaczął budować w 1986 roku. Ale budował się tak
    do 1999. A w międzyczasie jeszcze zmienił się właściciel. I układ
    pomieszczeń mam normalny, bardzo współczesny.
    Zresztą poza ścianami nośnymi, to resztę przecież można pozmieniać, więc
    nie jest to żadna tragedia znowu i układ można sobie zrobić po nowemu.
    Przykładem moja kuzynka, która ma zupełnie współczesny układ pomieszczeń
    w swojej parterowo-piwnicznej części przedwojennego domu. Nawet osobne
    schody nowe powstały między parterem, a piwnicą właśnie, żeby tą piwnicę
    wykorzystać do normalnych celów mieszkalnych.

> [...]
    > Moj sasiad w maju zaczal, a we wrzesniu juz mieszkal. Dom bez piwnic
    > - lawy lane w rowek wykopany w glinie. Na tym sciany z keramzytu (normalnie
    > murowane), strop drewniany i od srodka wszedzie KG. Z "mokrych" rzeczy to
    > tylko mial wylewki robione ale wiadomo jak wylewki z miksokreta - tam jest
    > wody tyle, co nic (wiem bo na poddaszu robilem wylewki jak juz mieszkalem
    > i w ogole nie dalo sie odczuc zwiekszonej wilgotnosci). Takze - nie trzeba
    > 2 lat :) Oczywiscie pomijam kwestie dokumentow - jak jest plan
    > zagospodarowania i kumaty projektant to w 2 miesiace wszystko zalatwi.

    Też mam prawie wszędzie płyty KG na placki do ścian poprzyklejane
    zamiast tynków... :/// Strasznie mnie to irytuje, ale póki co tego na
    razie nie tykam, choć marzy mi się zamiana tego na normalne tynki.
    Co do samego domu i budowy - mówiłem jednak o jakimś "normalnym" domu, a
    nie takim, żeby się w 2 miechy dało zrobić.

    Pzdr
    --
    /__/_* /