    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 18 Feb 2016 09:51:10 -0800 (PST)
    Subject: Re: jaki strop w budynku z lat 30
    From: pan_klepka <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 lutego 2016 23:13:50 UTC+1 użytkownik dolniak napisał:
    > Znaczy, jest jeszcze inny sposób: od dolu wywiercić kilka cienkich dziurek,i
    sprawdzić, co się będzie sypać.Ale tu sąsiad może sie z deczka wkurwić.
    > W praktyce to oba sposoby są jednakowo do dupy,bo mieszkanie już kupileś.Co masz,to
    masz.Wytrzymalo wojnę komunę,to i wnuki przetrzyma.Spoko.
    > Pozdro.

    Hej!

    Wielkie dzięki za Twoje odpowiedzi!
    Prawdopodobnie trafiłeś, bo to prawdopodobnie Ackermann :) Byłem dzisiaj w archiwum
    budowlanym miasta i przeglądałem stare plany, jednak mój techniczny niemiecki jest za
    słaby, żebym cokolwiek zrozumiał. Ale rozmawiałem za to z przemiłym, 87-letnim
    sąsiadem, który mówił, że "są Akermany", więc pewnie chodziło mu o pustaki.
    Zastanawiam się teraz jak mogę go "usztywnić". Narzeczona trochę się martwi tym
    lepikiem, i jest nawet pomysł skucia wierzchniej warstwy betonu i wylania na to
    wylewki samopoziomującej ALBO wyłożenia na to wełny mineralnej, położenia płyt OSB i
    na to folia, pianka i panele. Nasz majster i tak weźmie od nas zryczałtowaną opłatę
    za wykonywane prace i jemu to wszystko jedno, co dokładnie będzie robił, więc się
    zastanawiamy co będzie najlepsze :)
    Dobrze się też złożyło, że postanowiliśmy się przywitać z owym sąsiadem, bo jest on
    też "zarządcą" na klatce schodowej i najbardziej aktywnym członkiem wspólnoty.
    Wspomniał też o tym, że chętnie scedowałby swoją funkcję na mnie, bo będę najmłodszym
    mieszkańcem klatki. To chyba dobrze, będę jak Miszczak w TVN-ie albo jak Kurski w TVP
    czy coś..

    @forestdumb
    Stropy drewniane to raczej nie są. Na szczęście u góry nikt nie mieszka, jest tylko
    niezamieszkałe poddasze. Patola też nie mieszka, starsi ludzie ;)
    Instalacje będziemy robić tylko u siebie (wszystkie poziomy) a piony będziemy w
    większości wkuwać w ściany. Jak pisałem - to ostatnia kondygnacja mieszkalna, więc
    jak kiedykolwiek będą tam wymieniać piony, to może obejdzie się bez masakry naszego
    mieszkania.
    Ogrzewanie jest miejskie, bez podzielników ciepła. W środku jest przyjemnie ciepło, i
    z tym problemu nie ma. Obecnie pomieszkuję w secesyjnej kamienicy i codziennie palę w
    piecu kaflowym. Znam ten ból ;)

    Wiem o czym mówisz, jeżeli chodzi o zakup mieszkania w kamienicy, sam nie byłem
    zainteresowany większością takich ofert. Ale w związku z tym, że nie mam najlepszych
    doświadczeń z wielką płytą i po prostu boję się, że niedługo te płyty będą masowo
    rozbierane, to kamienica z niezniszczalnej cegły klinkierowej z 1928 i z ogrzewaniem
    miejskim to był mój wybór. Dodatkowo lokalizacja. Nowe mieszkania w "ludzkiej" (dla
    mnie to ok. 5k/m2) są baaardzo daleko od centrum. Tutaj lokalizacja jest
    fantastyczna. No, i w tym wypadku zmieściłem się w kryterium "ludzkiej" ceny ;)

    @wszyscy
    Serdeczne dzięki za wszystkie odpowiedzi i komentarze!