  • 1. Data: 2016-02-13 22:09:37
    Temat: jaki strop w budynku z lat 30
    Od: pan_klepka <p...@g...com>

    Dobry wieczór,

    mam nietypowe (?) pytanie. Finalizuję właśnie zakup mieszkania w kamienicy
    wybudowanej ok. 1928 r. we Wrocławiu. Budynek jest z cegły, wykonany w stylu
    modernistycznym (arch. Heinrich Lauterbach).

    Czy ktoś może się domyśla jaki rodzaj stropów może być zastosowany w takim budynku?
    Mieszkanie znajduje się na drugim piętrze (nad mieszkaniem niezamieszkałe poddasze,
    część wspólna). Pukałem w sufit - twardo i głucho, jakby beton. Na klatce schodowej -
    typowe lastryko jak w wielkiej płycie.

    Wątpliwości budzi jedynie "sprężystość" podłogi. W pokoju ok. 20m2 po cięższym
    postawieniu kroku czuć drgania na podłodze w całym pokoju. Trochę mnie to zmartwiło,
    bo nie ukrywam, że zdecydowałem się na to mieszkanie, ponieważ zawsze myślałem, że
    niskie ceglane budynki będą trwalsze od wielkiej płyty..
    Całe życie mieszkałem w wielkiej płycie (parter, blok 4-piętrowy) i strop był tam
    bardzo sztywny.

    Rozmawiałem z przyszłym sąsiadem, który przy okazji zrywania klepki (na lepik) mówił
    o tym, że jak wwiercał się w podłogę podczas montażu paneli to natknął się na warstwę
    gruzu, kilkucentymetrową wylewkę betonową i kolejną warstwę gruzu (?). W każdym razie
    - zamiast jednego kołka weszły mu trzy.

    Może rzut budynku z zewnątrz będzie jakąś wskazówką:
    https://www.google.pl/maps/@51.1196331,17.0011294,3a
    ,75y,274.76h,106.55t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5KUlt0VoogK
    O0XcHk6mFtQ!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1

    Będę wdzięczny za pomoc w odnalezieniu odpowiedzi.

  • 2. Data: 2016-02-13 22:32:56
    Temat: Re: jaki strop w budynku z lat 30
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Będę wdzięczny za pomoc w odnalezieniu odpowiedzi.
    Nikt z nas nie zgadnie. w tych latach królowały podłogi drewniane (ale
    obok klatki schodowej może być betonowa, np w łazience, w kuchni albo
    tam gdzie były piece kaflowe). Ciężko mi jest uwierzyć, że w kupowanym
    mieszkaniu nie możesz sprawdzić jaka jest podłoga. Administrator też niewie?
    Stare budownictwo, niski budynek, dach skośny... stawiam na drewno.
    A z drugiej strony... co za różnica?

    ToMasz

  • 3. Data: 2016-02-13 22:35:00
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 13.02.2016 o 22:09, pan_klepka pisze:

    A co mówią administratorzy budynku?
    Widać, ze to całe osiedle.
    Myślę, że wiedzą, na pewno przebijali stropy przy różnych pracach
    hydrauliczno elektrycznych.

  • 4. Data: 2016-02-13 22:42:49
    Od: pan_klepka <p...@g...com>

    W dniu sobota, 13 lutego 2016 22:32:58 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > mieszkaniu nie możesz sprawdzić jaka jest podłoga. Administrator też niewie?
    > Stare budownictwo, niski budynek, dach skośny... stawiam na drewno.

    W mieszkaniu na podłodze w przedpokoju i pokojach jest jodełka, jeżeli ma to jakieś
    znaczenie :-) Administrator (zarządca) mówi, że żelbet ale jest jakoś wyjątkowo
    sprężysty. Chyba, że to przez to, że mieszkanie jest częściowo opróżnione i stropy
    nie są dociążone. Być może to bzdura :)

    Strop ma znaczenie dla mojego poczucia bezpieczeństwa. Przejawia się u mnie takie
    typowo polskie myślenie, że mieszkanie ma być "wieczne" i przewijać się przez
    pokolenia etc. ;) A serio, to nigdy wcześniej nie miałem styczności z tak sprężystym
    stropem i po prostu się zastanawiam.

    Sprawą, która mnie martwi teraz bardziej, jest chyba wspomniana jodełka na lepik.
    Pewnie jakiś rakotwórczy syf, za usunięcie którego przyjdzie mi sporo zapłacić.

    Dzięki za odpowiedź!

  • 5. Data: 2016-02-13 22:44:25
    Od: pan_klepka <p...@g...com>

    W dniu sobota, 13 lutego 2016 22:34:59 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:
> [...]
    >

    > A co mówią administratorzy budynku?
    > Widać, ze to całe osiedle.
    > Myślę, że wiedzą, na pewno przebijali stropy przy różnych pracach

    Mówili, że żelbet, ale coś strasznie sprężynuje. Pewnie nic takiego, ten strop
    przeżyje pewnie i mnie, a ja niepotrzebnie się martwię. Planuję się wybrać do
    Archiwum Budowlanego we Wrocławiu, podobno mają przedwojenne plany budynków.

  • 6. Data: 2016-02-13 22:52:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Mówili, że żelbet, ale coś strasznie sprężynuje.
    Kto ma u siebie żelbet? Sprężynuje czy nie? Ja pamiętam że stare dechy
    się mocno uginały jak ciężcy ludzie łazili. meble drżały. Masz w
    rodzinie jakiegś grubasa?
    Sprawdź (laserkiem za 5zł) czy podłoga ma ugięcie i czy w 2 kierunkach
    takie samo. jak niema - to może być żelbet. Puść radio albo TV tak
    głośno aby spokojnie można było usłysześ w drugim pokoju. zamknij drzwi,
    i idź do sąsiadów pożyczyć szczyptę soli. jak nie usłyszysz muzyki ze
    swojego mieszkania - spoko.

    ToMasz

  • 7. Data: 2016-02-13 23:03:32
    Od: pan_klepka <p...@g...com>

    W dniu sobota, 13 lutego 2016 22:52:46 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > głośno aby spokojnie można było usłysześ w drugim pokoju. zamknij drzwi,
    > i idź do sąsiadów pożyczyć szczyptę soli. jak nie usłyszysz muzyki ze

    W administracji mówili, że cały budynek ma stropy żelbetowe. Sprężynuje, bo może jest
    cieńszy niż stropy płytowe w wielkiej płycie - taka moja teoria. Teoria oparta o
    grubość płyty balkonowej.
    Akustyka w budynku jest niestety dobra, czyli jak odpoczywałem po wniesieniu kolejnej
    porcji gresu to słyszałem rozmowy sąsiadek z dołu. Oprócz usuwania lepiku trzeba
    będzie położyć pod panele najgrubszą możliwą piankę xps :)

    Jak nie żelbet, to nie wiem. Chwilowo teraz mieszkam w kamienicy z początku XX wieku
    i też sprężynuje, ale mniej. A tutaj jest na 100% strop Kleina.

    Dobry patent z grubasem, ale raczej wszyscy w miarę szczupli ;) jak wspominałem - mam
    wniesione już ok. 150 kg glazury - ustawię na środku pokoju i sprawdzę.

  • 8. Data: 2016-02-13 23:14:47
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    trzeba będzie położyć pod panele najgrubszą możliwą piankę xps :)
    Jak to mieszkanie jest wysokie, to pomyśl o jakiejś lepszej, grubszej
    izolacji

    > Jak nie żelbet, to nie wiem. Chwilowo teraz mieszkam w kamienicy z początku XX
    wieku i też sprężynuje, ale mniej. A tutaj jest na 100% strop Kleina.
    no cóż, ja mam w pracy strop Kleina i nic a nic nie czuć ugięć jak na
    deskach. cholernie te stropy muszą być cieńkie jak sąsiadki słychać. jak
    pod stropem kleina czasami wale młotem i tnę kątówką, co jest piętro
    wyzej słyszalne, ale nie przeszkadza w pracy biura

    > Dobry patent z grubasem, ale raczej wszyscy w miarę szczupli ;) jak wspominałem -
    mam wniesione już ok. 150 kg glazury - ustawię na środku pokoju i sprawdzę.

    powodzenia

    ToMasz

    Ps które piętro z ilu?

  • 9. Data: 2016-02-13 23:22:01
    Od: pan_klepka <p...@g...com>

    W dniu sobota, 13 lutego 2016 23:14:48 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > wyzej słyszalne, ale nie przeszkadza w pracy biura

    mam wniesione już ok. 150 kg glazury - ustawię na środku pokoju i sprawdzę.

    Dzięki! Piętro drugie z trzech. Z mojej strony, nade mną jest nieużytkowe poddasze. Z
    drugiej strony - po wojnie dobudowano na dachu nadbudówkę i jest jeszcze jedno
    mieszkanie. Przynajmniej z góry będzie cisza :) Mieszkanie wyższe niż w płycie - ok.
    2,7 m. Niedługo ruszam z remontem.

  • 10. Data: 2016-02-14 00:00:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Obstawiam drewniane belki. Maja racje ze nie obciazony taki strop bedzie sprezynowal.
    Nie jest wykluczone ze przy jakims remoncie wywalono dociazenie z gruzu i gliny jakie
    powinno byc pod podloga.