    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 13 Feb 2016 13:42:49 -0800 (PST)
    Subject: Re: jaki strop w budynku z lat 30
    From: pan_klepka <p...@g...com>

    W dniu sobota, 13 lutego 2016 22:32:58 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    > Nikt z nas nie zgadnie. w tych latach królowały podłogi drewniane (ale
    > obok klatki schodowej może być betonowa, np w łazience, w kuchni albo
    > tam gdzie były piece kaflowe). Ciężko mi jest uwierzyć, że w kupowanym
    > mieszkaniu nie możesz sprawdzić jaka jest podłoga. Administrator też niewie?
    > Stare budownictwo, niski budynek, dach skośny... stawiam na drewno.
    > A z drugiej strony... co za różnica?
    >
    > ToMasz

    W mieszkaniu na podłodze w przedpokoju i pokojach jest jodełka, jeżeli ma to jakieś
    znaczenie :-) Administrator (zarządca) mówi, że żelbet ale jest jakoś wyjątkowo
    sprężysty. Chyba, że to przez to, że mieszkanie jest częściowo opróżnione i stropy
    nie są dociążone. Być może to bzdura :)

    Strop ma znaczenie dla mojego poczucia bezpieczeństwa. Przejawia się u mnie takie
    typowo polskie myślenie, że mieszkanie ma być "wieczne" i przewijać się przez
    pokolenia etc. ;) A serio, to nigdy wcześniej nie miałem styczności z tak sprężystym
    stropem i po prostu się zastanawiam.

    Sprawą, która mnie martwi teraz bardziej, jest chyba wspomniana jodełka na lepik.
    Pewnie jakiś rakotwórczy syf, za usunięcie którego przyjdzie mi sporo zapłacić.

    Dzięki za odpowiedź!