  • Data: 2016-02-13 23:03:32
    Temat: Re: jaki strop w budynku z lat 30
    Od: pan_klepka <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu sobota, 13 lutego 2016 22:52:46 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    > Kto ma u siebie żelbet? Sprężynuje czy nie? Ja pamiętam że stare dechy
    > się mocno uginały jak ciężcy ludzie łazili. meble drżały. Masz w
    > rodzinie jakiegś grubasa?
    > Sprawdź (laserkiem za 5zł) czy podłoga ma ugięcie i czy w 2 kierunkach
    > takie samo. jak niema - to może być żelbet. Puść radio albo TV tak
    > głośno aby spokojnie można było usłysześ w drugim pokoju. zamknij drzwi,
    > i idź do sąsiadów pożyczyć szczyptę soli. jak nie usłyszysz muzyki ze
    > swojego mieszkania - spoko.
    >
    > ToMasz

    W administracji mówili, że cały budynek ma stropy żelbetowe. Sprężynuje, bo może jest
    cieńszy niż stropy płytowe w wielkiej płycie - taka moja teoria. Teoria oparta o
    grubość płyty balkonowej.
    Akustyka w budynku jest niestety dobra, czyli jak odpoczywałem po wniesieniu kolejnej
    porcji gresu to słyszałem rozmowy sąsiadek z dołu. Oprócz usuwania lepiku trzeba
    będzie położyć pod panele najgrubszą możliwą piankę xps :)

    Jak nie żelbet, to nie wiem. Chwilowo teraz mieszkam w kamienicy z początku XX wieku
    i też sprężynuje, ale mniej. A tutaj jest na 100% strop Kleina.

    Dobry patent z grubasem, ale raczej wszyscy w miarę szczupli ;) jak wspominałem - mam
    wniesione już ok. 150 kg glazury - ustawię na środku pokoju i sprawdzę.