  • 21. Data: 2016-02-16 20:39:38
    Temat: Re: jaki strop w budynku z lat 30
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-02-13 o 22:09, pan_klepka pisze:
    > Dobry wieczór,
    >
    > mam nietypowe (?) pytanie. Finalizuję właśnie zakup mieszkania w kamienicy
    wybudowanej ok. 1928 r. we Wrocławiu.
    > Czy ktoś może się domyśla jaki rodzaj stropów może być zastosowany w takim budynku?
    Strop Kleina. Dosyć popularny w tamtych czasach,
    charakterystyczną cechą jest że dość mocno rezonuje,
    dużo też zależy od typu, były od lekkich po ciężkie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 22. Data: 2016-02-16 22:55:41
    Od: dolniak <a...@w...pl>

    Witam!
    Ja stawialbym na ackermana.Przed wojną byly wykonywane w Polsce, więc w Niemczech
    tym bardziej.Jedyny sposób,żeby to sprawdzić to pożyczyć radar instalacyjny i od
    spodu sprawdzić co tam jest: metal,drewno,puste przestrzenie.
    I dedukować.
    Przypuszczam,że twój parkiet byl klejony na lepik (a w zasadzie to byla mieszanka
    lepiku i smoly). Moja prywatna opinia: jeśli parkiet (pewno dębowy) jest w dobrym
    stanie, warto by go wycyklinowac popokostować(olejować) i zachować.Warto.
    Jeśli nie chcesz zachować duszy mieszkania, to na parkiet nalep plytę i daj panele.Są
    praktyczne i mieszkanie nie będzie się wyróżniać. "Tym czarnym" pod parkietem nie
    zawracaj sobie glowy.Nie ma żadnych trujących substancji.Szczegóinie po takim
    czasie-choć parkiety byly tak klejone do do polowy lat siedemdziesiątych.
    No, chyba że masz zamiar spalić kamienicę.Wtedy będzie smród jak 150.

    Pozdrawiam. abomito.

  • 23. Data: 2016-02-16 23:12:30
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    U babci, Wroclaw, sa pewnie bele drewniane, jakies wypelnienie z zuzlu? Pyli ze
    szczelin sufitu, slychac idiotow (kolejny z plusow kamienic - czesto patolka) u
    gory, wszystko drga jak jebniete ich dziecko lata po pokojach. Stop przecieka
    jak ww opisani idioci zapomna po raz enty zalozyc waz na muszle albo im
    "spadnie". Patolka ma patolskie WC itd.
    Piony wymienione? Bo za 2 lata moga sie zatkac w .... i beda niszczyc wszystko
    aby je wymienic.

    Podlogi sa ugiete w kierunku srodka - wez kulke stalowa np ze starej myszki i
    zobacz gdzie srodek podlogi :)

    Bylem raz w takiej kamienicy kiedy pracowala pralka u kogos u gory. Fajnie
    wszystko latalo.

    Kamienice takie sa fajne ale po gruntownym remoncie = wysiedlenie kazdego. Np
    na Prusa taka jedna jest (blizej pl Bema). W srodku piekna, stropy betonowe.

    Ile chcesz dac za to mieszkanie? Kamienice wyremontowane "TAK" ale nie
    remontowane hmm zalezy. Taka podloga jest tez wiatrem podszyta, izolacji nie
    ma. Koszty ogrzewania spore.

  • 24. Data: 2016-02-16 23:13:49
    Od: dolniak <a...@w...pl>

    Znaczy, jest jeszcze inny sposób: od dolu wywiercić kilka cienkich dziurek,i
    sprawdzić, co się będzie sypać.Ale tu sąsiad może sie z deczka wkurwić.
    W praktyce to oba sposoby są jednakowo do dupy,bo mieszkanie już kupileś.Co masz,to
    masz.Wytrzymalo wojnę komunę,to i wnuki przetrzyma.Spoko.
    Pozdro.

  • 25. Data: 2016-02-17 18:28:40
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    pan_klepka pisze:
    > Dobry wieczór,

    [...]

    Ja obstawiam strop Kleina. Popatrz na sufity w tym (i jeśli się da - w
    sąsiednich) mieszkaniach. Strop Kleina często powoduje delikatne rysy na
    starych tynkach wzdłuż krawędzi belek, na ostatnim piętrze często też
    sufit prędzej ciemnieje wzdłuż belek (mostki cieplne). Szerokość belki w
    stropie Kleina to kilkanaście centymetrów, rozstaw - kilkadziesiąt.

    --
    Darek

  • 26. Data: 2016-02-18 18:51:10
    Od: pan_klepka <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 lutego 2016 23:13:50 UTC+1 użytkownik dolniak napisał:
> [...]
    > W praktyce to oba sposoby są jednakowo do dupy,bo mieszkanie już kupileś.Co masz,to
    masz.Wytrzymalo wojnę komunę,to i wnuki przetrzyma.Spoko.

    Hej!

    Wielkie dzięki za Twoje odpowiedzi!
    Prawdopodobnie trafiłeś, bo to prawdopodobnie Ackermann :) Byłem dzisiaj w archiwum
    budowlanym miasta i przeglądałem stare plany, jednak mój techniczny niemiecki jest za
    słaby, żebym cokolwiek zrozumiał. Ale rozmawiałem za to z przemiłym, 87-letnim
    sąsiadem, który mówił, że "są Akermany", więc pewnie chodziło mu o pustaki.
    Zastanawiam się teraz jak mogę go "usztywnić". Narzeczona trochę się martwi tym
    lepikiem, i jest nawet pomysł skucia wierzchniej warstwy betonu i wylania na to
    wylewki samopoziomującej ALBO wyłożenia na to wełny mineralnej, położenia płyt OSB i
    na to folia, pianka i panele. Nasz majster i tak weźmie od nas zryczałtowaną opłatę
    za wykonywane prace i jemu to wszystko jedno, co dokładnie będzie robił, więc się
    zastanawiamy co będzie najlepsze :)
    Dobrze się też złożyło, że postanowiliśmy się przywitać z owym sąsiadem, bo jest on
    też "zarządcą" na klatce schodowej i najbardziej aktywnym członkiem wspólnoty.
    Wspomniał też o tym, że chętnie scedowałby swoją funkcję na mnie, bo będę najmłodszym
    mieszkańcem klatki. To chyba dobrze, będę jak Miszczak w TVN-ie albo jak Kurski w TVP
    czy coś..

    @forestdumb
    Stropy drewniane to raczej nie są. Na szczęście u góry nikt nie mieszka, jest tylko
    niezamieszkałe poddasze. Patola też nie mieszka, starsi ludzie ;)
    Instalacje będziemy robić tylko u siebie (wszystkie poziomy) a piony będziemy w
    większości wkuwać w ściany. Jak pisałem - to ostatnia kondygnacja mieszkalna, więc
    jak kiedykolwiek będą tam wymieniać piony, to może obejdzie się bez masakry naszego
    mieszkania.
    Ogrzewanie jest miejskie, bez podzielników ciepła. W środku jest przyjemnie ciepło, i
    z tym problemu nie ma. Obecnie pomieszkuję w secesyjnej kamienicy i codziennie palę w
    piecu kaflowym. Znam ten ból ;)

    Wiem o czym mówisz, jeżeli chodzi o zakup mieszkania w kamienicy, sam nie byłem
    zainteresowany większością takich ofert. Ale w związku z tym, że nie mam najlepszych
    doświadczeń z wielką płytą i po prostu boję się, że niedługo te płyty będą masowo
    rozbierane, to kamienica z niezniszczalnej cegły klinkierowej z 1928 i z ogrzewaniem
    miejskim to był mój wybór. Dodatkowo lokalizacja. Nowe mieszkania w "ludzkiej" (dla
    mnie to ok. 5k/m2) są baaardzo daleko od centrum. Tutaj lokalizacja jest
    fantastyczna. No, i w tym wypadku zmieściłem się w kryterium "ludzkiej" ceny ;)

    @wszyscy
    Serdeczne dzięki za wszystkie odpowiedzi i komentarze!

  • 27. Data: 2016-02-28 16:51:25
    Od: pan_klepka <p...@g...com>

    jeżeli jest ktoś, kogo interesuje ten temat - aktualizacja. kupiłem detektor metalu
    i.. ackerman to to nie jest. wykrywa mi metalowe legary co metr. sąsiad, który
    pamięta czasy powojenne mówił, że mieszkania były dzielone i remontowane pod koniec
    lat 50-tych przez wrocławski Dolmel. Mówił, że wówczas stropy były wylewane nowe,
    betonowe. Czy ktoś z Was ma jakieś pomysły co to może być?

    skoro stalowe legary i beton to o wytrzymałość się nie martwię. położę płytę osb pod
    panele i może coś pomoże..

  • 28. Data: 2016-02-29 20:53:07
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-02-28 o 16:51, pan_klepka pisze:
    > jeżeli jest ktoś, kogo interesuje ten temat - aktualizacja.

    >kupiłem detektor metalu i.. ackerman to to nie jest. wykrywa mi

    No trudno pomylić kleina i ackremana, a wygląda on tak:
    http://bi.gazeta.pl/im/5/9506/z9506925Q,Strop-Akerma
    na.jpg

> [...]

    lat 50-tych przez wrocławski Dolmel.

    Mówił, że wówczas stropy były wylewane nowe, betonowe.

    > Czy ktoś z Was ma jakieś pomysły co to może być?

    Oczywiście, to jest typowy strop kleina, pomiędzy metalowymi belkami
    pomiędzy cegłami powinny być włozone paski blachy na sztorc, z góry to
    potem jest zasypywane żużlem i na to wylewka betonowa albo od razu beton
    w zalezności od typu kleina, wygląda to np tak:
    typ ciężki
    http://bi.gazeta.pl/im/6/10860/z10860026Q.jpg
    http://obudowaniu.pl/images/stories/new/286strop_kle
    ina.jpg

    średni
    http://www.budujemydom.pl/images/0/8/2/155082-ociepl
    enie_starego_stropu_kleina_200.jpg

    lekkich się prawie nie spotyka, tam wszystkie cegły są ułożone na płasko.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 29. Data: 2016-02-29 21:32:07
    Od: pan_klepka <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 lutego 2016 20:53:10 UTC+1 użytkownik janusz_k napisał:

> [...]
    enie_starego_stropu_kleina_200.jpg

    > lekkich się prawie nie spotyka, tam wszystkie cegły są ułożone na płasko.

    serdeczne dzięki, to chyba to!
    myślałem przez chwilę, że może to strop wylewany betonowy, ale dzisiaj po frezowaniu
    podłogi i usuwaniu subitu przy ścianie, gdzie były ubytki betonu wystaje kawałek dość
    solidnego teownika. poczułem się bezpieczniej, mimo tego sprężynowania :-)

    podłoga wygląda teraz tak: http://imgur.com/a/MsP9M

  • 30. Data: 2016-03-01 21:18:49
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-02-29 o 21:32, pan_klepka pisze:

    na.jpg

    ina.jpg

    enie_starego_stropu_kleina_200.jpg

    > serdeczne dzięki, to chyba to!
    > myślałem przez chwilę, że może to strop wylewany betonowy,

    No na betonowy to za bardzo popekany by był :)

    >ale dzisiaj po frezowaniu podłogi i usuwaniu subitu przy ścianie,

    >gdzie były ubytki betonu wystaje kawałek dość solidnego teownika.

    > poczułem się bezpieczniej, mimo tego sprężynowania :-)

    No klein tak ma, nawet ciężki, robiłem taki nowy jak remontowaliśmy
    taki dość stary budynek i też drżał :)

    > podłoga wygląda teraz tak: http://imgur.com/a/MsP9M

    Beton popekany ale to w zasadzie polepa, pod nią będzie żużel albo
    podobna zasypka, chodzi o to aby czymś lekkim zasypać dziurę powstałą z
    róznicy wysokości belki teownika i cegły.

    --
    Pozdr

    Janusz_K