  • 1. Data: 2016-02-14 19:16:44
    Temat: Śruby do kominka
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    Skrzywiła mi się śruba mocująca zamykanie wkładu kominkowego.
    Czy śruby do kominka muszą być jakieś specjalne?

    Czy muszę szukać jakichś specjalnych śrub odpornych na temperaturę, czy
    wystarczy zwykła śruba, względnie nierdzewna?
    Kominek jest używany sporadycznie.

    Druga sprawa - śruba skrzywiła się w momencie małego strzału w kominku,
    który spowodował, że trochę popiołu zostało wyrzucone na pokój.
    Pewnie przytkał się komin i w kominku powstało nadciśnienie, które
    znalazło ujście wyginając najsłabszy element.

    Bo pewnie raczej nie jest możliwe, żeby to wygięcie śruby spowodowało
    taki wystrzał, to raczej był skutek a nie powód zdarzenia?

  • 2. Data: 2016-02-15 09:24:17
    Temat: Re: Śruby do kominka
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 lutego 2016 19:16:44 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:

    > Pewnie przytkał się komin i w kominku powstało nadciśnienie,

    Jezeli doprowadziles komin do stanu, kiedy sie przytkal (jak mogl sie przytkac
    komin o przekroju MINIMUM 14x14cm????) to modl sie, ze sie tylko sruba
    skrzywila i ze jestes jeszcze na tym swiecie. Od takich akcji wywoza
    zaczadzonych wlascicieli nogami do przodu!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2016-02-15 09:37:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 14 lutego 2016 19:16:44 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:
    > Czy muszę szukać jakichś specjalnych śrub odpornych na temperaturę,
    A czy ta "skrzywion"a narażona była na wysokie temperatury?

    > Pewnie przytkał się komin

    Że co? Jaki masz przekrój komina?
    I czym palisz?

  • 4. Data: 2016-02-15 09:40:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 09:24:18 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
> [...]
    > skrzywila i ze jestes jeszcze na tym swiecie. Od takich akcji wywoza
    > zaczadzonych wlascicieli nogami do przodu!
    Aż wieczorkiem do kumpla kominiarza zadzwonię i zapytam czy spotkał się z przypadkiem
    ze komin się "przytkał" znaczy sam z siebie zapchał. Bo że ptaszydła zapchają to
    normalne.

  • 5. Data: 2016-02-15 16:49:48
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15.02.2016 o 09:40, Kris pisze:
> [...]

    Tak, też się cieszę.

> [...]

    przypadkiem ze komin się "przytkał" znaczy sam z siebie zapchał. Bo że ptaszydła

    Ale ja nic nie mówiłem o powodach dla których się przytkał.
    To tylko moje wnioski były.
    Ale wpisy w internetach o podobnych przypadkach upewniają mnie, że
    diagnoza raczej była trafna.

  • 6. Data: 2016-02-15 16:52:30
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 15.02.2016 o 09:37, Kris pisze:
    > A czy ta "skrzywion"a narażona była na wysokie temperatury?

    Hmm, to jest śrubka przy drzwiczkach, nagrzewa się pewnie tak jak cała
    obudowa.
    Zapadka która na niej wisi jest obsługiwana ręcznie, więc jakieś
    ekstremalne temperatury to nie są.

    > Że co? Jaki masz przekrój komina?

    Pewnie za mały, ale po budowlańcach którzy go stawiali można się tego
    było spodziewać.
    Obstawiam coś wielkości rury żarowej od kozy.

    > I czym palisz?

    Ostatnio to chyba był dąb+brzoza.

  • 7. Data: 2016-02-15 18:39:40
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2016-02-14 o 19:16, Cavallino pisze:
> [...]
    >
    > Bo pewnie raczej nie jest możliwe, żeby to wygięcie śruby spowodowało
    > taki wystrzał, to raczej był skutek a nie powód zdarzenia?

    Popytaj w sklepie z kominkami, albo u producenta kominka.
    Nikt Ci tu nie podpowie, bo nie będzie brał na siebie odpowiedzialności
    za ewentualny pożar.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 8. Data: 2016-02-15 19:10:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po urodzeniu wysmyknales sie pielegniarce z rak?

  • 9. Data: 2016-02-15 19:51:46
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-02-15 o 09:24, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > skrzywila i ze jestes jeszcze na tym swiecie. Od takich akcji wywoza
    > zaczadzonych wlascicieli nogami do przodu!
    Marudzicie ojcowie. Pisze człowiek, że używa kominka sporadycznie. Jak
    sporadycznie, to komin przypuszczalnie był zimny, ciąg kiepski, albo
    wcale. Nagromadziło się gazów, fuknęło i cała afera. Nie widzieliście
    nigdy, jak się pali, gdy ciągu nie ma?
    Jacek

  • 10. Data: 2016-02-15 20:34:24
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oni nie marudza, oni nie wedza a chca blysnac. Takie dzieci neostrady co wiedze z
    netu maja.