    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 27 Nov 2016 09:30:19 -0800 (PST)
    <o17ckd$bdk$1@node2.news.atman.pl> <o17k8u$5do$1@dont-email.me>
    <5837ab23$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <5838a1fa$0$663$65785112@news.neostrada.pl> <q...@m...org>
    <o1cugj$l5u$1@dont-email.me>
    <f...@g...com>
    <o1ev87$hig$1@dont-email.me>
    Subject: Re: jakie pętle podłogówki?
    From: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 listopada 2016 16:49:40 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > szach mat, wygrałeś.

    rozwiazaniach) nie ma specjalnego znaczenia.
    > Dla projektanta niema znaczenia. Albo można tak skonstruować dom, żeby
    > jej znaczenie było pomijalne. Akumulacja, akumulator, bufor, jest swego
    > rodzaju magazynem, a jeśli chcesz ten pusty magazyn napełnić, raz musisz
    > zapłacić za napełnienie, dwa nie możesz korzystać z tego czym napełniasz
    > magazyn. Tak mówi logika. masz inne zdanie? pisz śmiało.

    Logika mówi ze to bzdura. Napełniasz jesienią, opróżniasz wiosną. W miedzyczasie
    uzupełniasz straty na ogrzewanie. Jesli używasz obniżanie temperatury pomieszczen w
    pewnych godzinach to napelniasz i opróżniasz codziennie.

    A teraz
    > przenosimy to do domu. magazyn ciepła w podłodze jest super, niema wad
    > (pomijalne) JEŚLI masz zamiar go utrzymywać cały czas pełny. Czy musze
    > robić doświadczenie polegające na dokładnym pomiarze ile kosztuje
    > utrzymywanie jakiejś tam temperatury w mieszkaniu w którym nikogo niema?

    bardzo by sie przydało gdybys taki eksperyment zrobił. Przez pare lat probowalem
    różnych nastaw temperatur noc/dzien.
    Oszczędnosci nie stwierdziłem.

    > Większość. I odbierasz z magazynu wtedy kiedy magazyn chce, a nie wtedy
    > kiedy Ty masz zapotrzebowanie. Natomiast jeśli Ty masz nagłe
    > zapotrzebowanie nie otrzymasz ciepła dopuki nie napełnisz magazynu.

    liczylismy to kiedys, jesli spadnie temperatura pomieszczen mocno rosnie moc
    podłogówki ze wzgledu na roznice temperatur. Akumulacyjnosc ma byc na tyle duza aby
    przetrzymac do załączenia sie grzania jesli uzywamy 2 taryf, lub nie ma znaczenia
    jesli uzywamy jednej.

    > Ps gdzieś była chyba na grupie fizycznej, taka piękna dyskusja o tym,
    > czy najpierw lać mleko do kawy i czekać aż wystygnie, czy czekać aż
    > wystygnie i dolać. Genialnie wyjaśniali dlaczego cieplejsza kawa
    > szybciej stygnie niz zimniejsza.

    jak powyżej - duza różnica temperatur = większa moc. Jak w podłogówce.

    Tak wlasciwie to nie rozumiem do konca twojego problemu, podłogówka w praktyce dziala
    całkiem dobrze, zatem o co chodzi to nie wiem.

    b.