  • 1. Data: 2016-11-24 15:10:09
    Temat: jakie pętle podłogówki?
    Od: uciu <a...@g...com>

    Cześć,

    podgłówka w płycie.

    Czy lepiej dać 10 pętli po 85m czy 12 po 66?

    66
    https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATINkp0bD
    g0NENEZUU

    85
    https://drive.google.com/open?id=0B4KSrsfTQATIYk14Tk
    EzR2dOTU0

    Zasilanie bedzie z buforu lub PC jesli ma to jakieś znaczenie:-)

    uciu

  • 2. Data: 2016-11-24 15:56:42
    Temat: Re: jakie pętle podłogówki?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-11-24 o 15:10, uciu pisze:
> [...]
    EzR2dOTU0

    > Zasilanie bedzie z buforu lub PC jesli ma to jakieś znaczenie:-)

    Nie wiem, nie znam się ale pętle pod ścianami działowymi, to chyba nie
    za bardzo się robi?

  • 3. Data: 2016-11-24 16:31:26
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 24.11.2016 o 15:56, nadir pisze:

    g0NENEZUU

    EzR2dOTU0

    > Nie wiem, nie znam się ale pętle pod ścianami działowymi, to chyba nie
    > za bardzo się robi?

    On pewno z tej grupy, która grzeje całą zimę 24/7. Ja bym tam zrobił dla
    każdego pomieszczenia osobno. i jak najgęściej. (w granicach rozsądku -
    oczywiście)
    ToMasz

  • 4. Data: 2016-11-24 18:04:29
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 24 listopada 2016 15:56:48 UTC+1 użytkownik nadir napisał:

    > Nie wiem, nie znam się ale pętle pod ścianami działowymi, to chyba nie
    > za bardzo się robi?

    rurki mają być w płycie (nie w wylewce):
    http://i.imgur.com/4p7aK7F.jpg

    uciu

  • 5. Data: 2016-11-24 19:16:06
    Od: Janusz <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-24 o 15:10, uciu pisze:
    > Cześć,
    >
    > podgłówka w płycie.
    >
    > Czy lepiej dać 10 pętli po 85m czy 12 po 66?
    W sumie bez znaczenia, dla 10 pętli będą tańze rozdzielacze,
    przez to że w płycie to trudniej Ci będzie osiągnąć wyższą
    temp w łazience tym bardziej że chyba sąsiaduje z pom gospodarczym
    jak się domyślam.

    --
    Pozdr

    Janusz

  • 6. Data: 2016-11-24 19:47:50
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-11-24 o 18:04, uciu pisze:

    > rurki mają być w płycie (nie w wylewce):
    > http://i.imgur.com/4p7aK7F.jpg
    >
    > uciu

    Żeby grzać środek ziemi a nie pomieszczenia?

  • 7. Data: 2016-11-24 21:57:21
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Co ja się narysowałem tych podłogówek w ałtokadzie, a potem i tak
    wszystko psu w dupę, bo praktyka okazuje się bolesna, a ałtokad wszystko
    przyjmie ;) Co prawda u mnie przeszkodą były ściany i ilość samych
    rurek oraz powierzchnia, w płycie powinno być łatwiej, ale z kolei tam
    jest zbrojenie, gdzieś się trafi więcej żelastwa i będzie problem ułożyć,
    w innym miejscu jakiś przepust czy inna cholera... Więcej krótszych pętli
    powinno dać mniejszy opór, może to jest jakiś pomysł.

    L.

  • 8. Data: 2016-11-24 21:59:21
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.11.2016 o 19:47, t-1 pisze:

    > Żeby grzać środek ziemi a nie pomieszczenia?

    1. ktoś mówił że u nas się buduje bunkry ( w sensie trwałości nie
    odporności na atak) - jak widzę miał racje
    2. obawiam się że Twoje rozterki nic nie zmieniają. bezwładność cieplna
    będzie taka że obojętnie czy będzie 12 czy 10 lini nic to nie zmieni.
    jednak jak "podkręcisz" ogrzewanie na maksa bo mróz chwycił, to efekt
    będziesz miał... po jutrze?.

    ToMasz

  • 9. Data: 2016-11-24 22:20:21
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 24 listopada 2016 19:47:42 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:
    > Żeby grzać środek ziemi a nie pomieszczenia?

    Proponuję się zainteresować jak wygląda płyta pod budynkiem
    jednorodzinnym i jak jest izolowana :>

    L.

  • 10. Data: 2016-11-25 00:38:48
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 24 Nov 2016 09:04:29 -0800 (PST), uciu napisał(a):

    > rurki mają być w płycie (nie w wylewce):
    > http://i.imgur.com/4p7aK7F.jpg

    Hm, trochę ryzykowny pomysł. Może wytrzyma lata, może nie. Taką instalację
    zgodnie ze sztuką robi się z rur PE-RT układanych na ciepło i pod
    ciśnieniem. Tylko to kosztuje. A pozostałe instalacje i tak trzeba gdzieś
    ukryć, więc mało to praktyczne.

    Do tego tworzysz w ten sposób lokalne naprężenia wewnątrz płyty, a tam nie
    ma dylatacji jak w wylewce.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl