  • 1. Data: 2016-11-23 22:51:10
    Temat: ocieplenie scian szczytowych od wewnatrz
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Buduje dom z poddaszem uzytkowym i strychem, ktory uzywany nie bedzie.
    Staram sie dosc dobrze wszystko docieplac i mam pytanie.
    Sciany zewnetrzne beda docieplone 20cm styropianu. Docieplalem wlasnie
    sciany szczytowe od wewnatrz i przykleilem tam 10cm styropianu.
    Projektant i kierownik budowy stwierdzili, ze tyle spokojnie wystarczy.
    Czy tak rzeczywiscie bedzie? Jakie jest Wasze zdanie?
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2016-11-23 22:55:30
    Temat: Re: ocieplenie scian szczytowych od wewnatrz
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Docieplalem wlasnie sciany szczytowe od wewnatrz i przykleilem tam 10cm
    > styropianu.

    Ale to na tym strychu tylko?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 3. Data: 2016-11-23 22:59:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 22:51:15 UTC+1 użytkownik gobo napisał:
> [...]
    > Staram sie dosc dobrze wszystko docieplac i mam pytanie.
    > Sciany zewnetrzne beda docieplone 20cm styropianu. Docieplalem wlasnie
    Po co?

  • 4. Data: 2016-11-23 23:08:55
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    > Projektant i kierownik budowy stwierdzili, ze tyle spokojnie wystarczy.
    > Czy tak rzeczywiscie bedzie? Jakie jest Wasze zdanie?

    to kwestia jaka jest droga przemarzania od zimnego strychu do ciepłego pokoju
    poddasza (grubosc ocieplenia stropu),
    i jaki jest materiał ścian czyli jak dobrze przewodzi ciepło.
    Tak na oko - moze być. Zresztą to chyba łatwo uzupełnić gdyby co.

    b.

  • 5. Data: 2016-11-23 23:22:34
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 23.11.2016 23:08, Budyń wrote:

> [...]
    > i jaki jest materiał ścian czyli jak dobrze przewodzi ciepło.
    > Tak na oko - moze być. Zresztą to chyba łatwo uzupełnić gdyby co.

    Pytanie czy ściana szczytowa od szczytu jest ocieplona? :-)

  • 6. Data: 2016-11-24 15:55:22
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Tak, tylko na strychu w przestrzeni nieogrzewanej.
    Piotr

  • 7. Data: 2016-11-24 15:56:19
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Teoretycznie jest to mostek cieplny. Strych bedzie nieogrzewany, wiec
    cieplo bedzie wychodzic ta sciana z pomieszczen ponizej.
    Piotr

  • 8. Data: 2016-11-24 15:57:53
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Sciany sa z tak wychwalanego tu Porothermu:)))). Ocieplenie pomiedzy
    krokwiami i na krokwiach bedzie na dniach - ma to byc piana PUR o
    grubosci okolo 25cm.
    Piotr

  • 9. Data: 2016-11-24 16:01:58
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Sciany szczytowe sa ocieplone bardzo dobrze - styropianem grafitowym na
    szerokosc wieksza nawet niz szerokosc krokwi. Po lekturze forum od razu
    powiedzialem o swoich wymaganiach budowlancowi - zreszta i tak chcial
    tak ocieplic te sciany. Scianki dzialowe na poddaszu tez koncza sie
    minimalnie przed krokwiami. Z 6 okien dachowych zostaly dwa, a te maja
    parametry okna na poziomie 0.8W/m2. Pozostale okna tez sa z trzema
    szybami i maja parametry 0,7-0,8W/m2. Montaz stolarki cieply. Staram sie
    tam gdzie sie da minimalizowac te mostki.
    Piotr

  • 10. Data: 2016-11-24 16:03:38
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Mialo byc: szczyty sa tak ocieplone. Sciany szczytowe - jak pisalem 10cm
    od wewnatrz, a od zewnatrz ma byc 20cm
    Piotr