  • 1. Data: 2016-11-24 08:34:30
    Temat: Wiertlo SDS plus - problem
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    Witaj grupo po latach nieobecnosci!
    Takie pytanko mam, moze ktos sie bedzie orientowal - mam wiertlo sds
    plus, a w zasadzie ze 3 rozne wiertala, ktore za Chiny Ludowe nie chca
    mi wejsc do uchwytu w wiertarce :-( Zwlaszcza jednego z nich mi zal, bo
    to dlugie wiertlo jest, niewiele stosunkowo uzywane. Zebym nie wiem jak
    kombinowal to nie cche zaskoczyc. Czasem przycinalo sie, ale wchodzilo.
    Kiedys mialem mozliwosc wlozyc je do innej wiertarki i weszlo, ale
    pozniej do mojej juz nie chcialo.
    Ogladalem je - nie widze nigdzie jakis udzkodzen, zadziorow itp...
    smaruje je lekko przed wlozeniem... i nic :-( Nie widze zeby bylo
    wygiete, zreszta niby jakim sposobem by sie wygielo w samym uchwycie
    gdzie jest najmocniejsze?
    Co to moze byc? Jak sobie z tym poradzic (oprocz kupna nowego wiertla)?
    Ma ktos jakis pomysl? Szukalem w necie jakiegos rozwiazania, ale nic nie
    udalo mi sie namierzyc rozsadnego.

    --
    3M-cie sie czego chcecie !
    Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

  • 2. Data: 2016-11-24 11:44:18
    Temat: Re: Wiertlo SDS plus - problem
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-11-24 o 08:34, Marek Kutyla pisze:
> [...]
    > Co to moze byc? Jak sobie z tym poradzic (oprocz kupna nowego wiertla)?
    > Ma ktos jakis pomysl? Szukalem w necie jakiegos rozwiazania, ale nic nie

    A wiertarka/wiertło na pewno SDS-Plus, a nie np. jedno SDS-Plus, a
    drugie SDS-Max?

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 3. Data: 2016-11-24 20:39:59
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    W dniu: 2016-11-24 11:44, użytkownik Kżyho napisał::

    > A wiertarka/wiertło na pewno SDS-Plus, a nie np. jedno SDS-Plus, a
    > drugie SDS-Max?

    Na pewno :-)

  • 4. Data: 2016-11-24 21:44:21
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Ja kupiłem otwornicę do betonu, dałem niemało ale okazało się
    że i tak wsadzili tam jakiś gówniany trzpień, musiałem podszlifować
    te fasolki do wtykania w SDS, dopiero po tym dało się normalnie
    zamontować. A i tak po dniu roboty nie szło wyjąć, bo gówniany materiał
    się zakleszczył i trzeba było szarpać, a potem od nowa szlifować.
    Tak więc sprawdź, czy nie masz do czynienia z trzpieniem
    z gównolitu ;)

    L.

  • 5. Data: 2016-11-24 22:07:12
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Uzytkownik "Marek Kutyla" <S...@j...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Co to moze byc? Jak sobie z tym poradzic (oprocz kupna nowego wiertla)?
    > Ma ktos jakis pomysl? Szukalem w necie jakiegos rozwiazania, ale nic nie

    Czy inne wiertla wchodza w uchwyt bez problemu?
    Ja mialem tak, ze od jednego wiertla odszczypala sie drzazga stali,
    przykleila smarem w niefortunnym miejscu w uchwycie i blokowala mozliwosc
    wlozenia innych wiertel.
    W niektórych uchwytach mozna latwo zdjac gumowa obudowe i obejrzec co tam
    przeszkadza.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 6. Data: 2016-11-25 15:29:05
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    W dniu: 2016-11-24 21:44, użytkownik Lisciasty napisał::
> [...]
    > się zakleszczył i trzeba było szarpać, a potem od nowa szlifować.
    > Tak więc sprawdź, czy nie masz do czynienia z trzpieniem

    Do tej pory było OK. Zresztą próbowałem to trochę przeszlifować
    drobnoziarnistym papierem i nic to nie dało.

  • 7. Data: 2016-11-25 15:31:44
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    W dniu: 2016-11-24 22:07, użytkownik yabba napisał::

    > Uzytkownik "Marek Kutyla" <S...@j...pl> napisal w wiadomosci

    > Czy inne wiertla wchodza w uchwyt bez problemu?

    Wiekszosc tak. Mam jeszcze ze 2 ktore tez nie wchodza, ale oba dostalem,
    nie byly moje od poczatku, wiec nie wiem co sie z nimi dzialo. To moje
    mam od nowosci, zawsze o nie dbalem.

    > Ja mialem tak, ze od jednego wiertla odszczypala sie drzazga stali,
    > przykleila smarem w niefortunnym miejscu w uchwycie i blokowala
    > mozliwosc wlozenia innych wiertel.

    Inne wiertla wchodza, wiec to nie to.

    > W niektórych uchwytach mozna latwo zdjac gumowa obudowe i obejrzec co
    > tam przeszkadza.

    A masz jakies linki do opisow jak to zrobic? Sprobuje tez sam poszukac...

  • 8. Data: 2016-11-27 18:08:45
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Marek Kutyla" <S...@j...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie byly moje od poczatku, wiec nie wiem co sie z nimi dzialo. To moje mam

    Bardzo dziwne.

    > A masz jakies linki do opisow jak to zrobic? Sprobuje tez sam poszukac...

    Po prostu podważyłem śrubokrętem i gumowa osłona zeskoczyła.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2016-11-28 01:10:50
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl>

    Marek Kutyla pisze:
> [...]
    > Co to moze byc? Jak sobie z tym poradzic (oprocz kupna nowego wiertla)?
    > Ma ktos jakis pomysl? Szukalem w necie jakiegos rozwiazania, ale nic nie

    Przemyć naftą i przesmarować po odsączeniu uchwyt? Wiercąc w stropie
    zawsze używałeś tzw. "kapelusza"? Problem może nie leżeć po stronie
    wiertła (ma dużo okazji do oczyszczenia powierzchni chwytu) ale właśnie
    po stronie uchwytu w wiertarce - tam cały syf ma tendencję do
    gromadzenia się.

    --
    Darek aka Dariusz Krzysztof Ładziak.

    Dziadek???