  • 1. Data: 2016-11-23 15:49:45
    Temat: Koniec budowy instalacji gazowej wewnętrznej
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    Panowie, upewnijcie mnie proszę.

    Do stojącego już domu, było dorabiane przyłącze gazowe, instalacja
    gazowa wewnętrzna (z pozwoleniem na jej budowę), kocioł CO gazowy itd.
    W ramach pierwotnego projektu, instalacja gazowa wewnętrzna miała mieć
    dwie odnogi - jedną do domu mieszkalnego, drugą do domku gospodarczego.
    W trakcie prac została zrobiona tylko jedna odnoga do domu mieszkalnego.
    Tu były porobione wszelkie próby szczelności, ciśnieniowe, gazowania
    przyjęła i zaczęła dostawy paliwa. Od prawie dwóch lat zresztą grzeję
    chatę tym gazem.

    W ramach różnych rozważań, również na tej grupie, uznałem, że jednak
    pomysł na dociągnięcie gazu do domku gospodarczego jest nieekonomiczny i
    nie chcę tego dalej realizować.

    I teraz zakładałem, że gdzieś trzeba zapewne zgłosić zakończenie takowej
    budowy instalacji. Ale moja kierbud twierdzi, że w myśl najnowszych
    przepisów, skoro mam protokoły z testów, i ten gaz już tam u mnie jest,
    to nic więcej robić nie muszę i po prostu mam sobie zostawić to tak, jak
    jest i niech sobie czas leci, pozwolenie na budowę straci ważność i tyle.
    Tylko jakieś mi się to takie dziwne wydaje - naprawdę nigdzie nic nie
    zgłaszam i ot tak sobie sprawa się rozmywa?
    Poradźcie, bo nie chciałbym potem się obudzić z ręką w nocniku, że mam
    coś nielegalnie, czy jakichś formalności nie dopełniłem i jest problem.

    Dodam jeszcze, bo może to ma znaczenie, że mój dom (ten gdzie instalacja
    była robiona) jest formalnie jeszcze w budowie, z częściowym odbiorem.

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 2. Data: 2016-11-23 18:48:17
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 15:49:47 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
> [...]
    >
    > Dodam jeszcze, bo może to ma znaczenie, że mój dom (ten gdzie instalacja
    > była robiona) jest formalnie jeszcze w budowie, z częściowym odbiorem.

    a co pisze w pozwoleniu na budowe? tam na koncu są różne regułki

    b.

  • 3. Data: 2016-11-23 19:17:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 18:48:18 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > a co pisze w pozwoleniu na budowe? tam na koncu są różne regułki

    A co lokalna gazownia na to? Warto spytać bo w Polsce to czasami co kraj to obyczaj.

  • 4. Data: 2016-11-23 22:07:16
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-11-23 o 19:17, Kris pisze:

    > A co lokalna gazownia na to? Warto spytać bo w Polsce to czasami co kraj to
    obyczaj.

    No ale gazownia to chyba nie ma nic do rzeczy w kwestii rozliczania
    pozwolenia na budowę, nie?
    Gazownia przyjęła zgłoszenie o gotowości instalacji do napełnienia,
    przyszedł ktoś tam, potwierdził i podbił co trzeba i zaczęli mi
    dostarczać gaz. Ale pozwolenie na budowę sobie cały czas jest, bo
    teoretycznie mogłem dokończyć jeszcze tą drugą odnogę (acz nie muszę, no
    i w tym momencie właśnie już nie chcę).

    Kżyho

  • 5. Data: 2016-11-23 22:07:51
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-11-23 o 18:48, Budyń pisze:
    > a co pisze w pozwoleniu na budowe? tam na koncu są różne regułki

    Hmm... musiałbym zerknąć w papier i poszukać czy tam coś jest w tej
    kwestii napisane.

    Kżyho

  • 6. Data: 2016-11-23 22:15:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 22:07:19 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

> [...]
    > dostarczać gaz. Ale pozwolenie na budowę sobie cały czas jest, bo
    > teoretycznie mogłem dokończyć jeszcze tą drugą odnogę (acz nie muszę, no

    Rozejrzyj się za okolicznym "kierbudem" ktory ma dobre układy w lokalnym PINB i on
    Tobie odbiory załatwi. Po odbiorze to pies z kulawą nogą nie zapyta.
    Strata czasu była u Cebie na odbiór częściowy- rozsądny człowiek by Tobie załatwił w
    kila dni normalny odbiór bez wizyt urzędasów

  • 7. Data: 2016-11-23 22:19:42
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-11-23 o 22:15, Kris pisze:

> [...]
    > Strata czasu była u Cebie na odbiór częściowy- rozsądny człowiek by Tobie załatwił
    w kila dni normalny odbiór bez wizyt urzędasów

    Kwestia częściowego odbioru domu, to jest w ogóle osobna kwestia i
    zrobili go niestety poprzedni właściciele (do dziś nie mam pojęcia
    dlaczego w ten sposób, bo można było według mnie spokojnie cały dom
    odebrać...).
    Natomiast gaz od A do Z już ja robię i chciałem po prostu zrobić to
    zgodnie z zasadami i bez jakichś cyrków. Nie muszę tu nic naginać, jak
    trzeba to pójdę do urzędu i zgłoszę wszystko co trzeba. Tyle, że moja
    kierbud od instalacji twierdzi, że niby nie muszę i to mnie trochę dziwi
    znając naszą polską rzeczywistość :]

    A co do kierbuda od domu - jak się szuka takiego, co ma układy w PINB?
    :D Bo zakładam, że w necie się tym nie chwalą ;)

    Kżyho

  • 8. Data: 2016-11-24 08:42:09
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    W dniu: 2016-11-23 15:49, użytkownik Kżyho napisał::

> [...]
    > jest i niech sobie czas leci, pozwolenie na budowę straci ważność i tyle.

    U mnie tak wlasnie bylo, po prostu jednej nitki nie zrobilem.

    --
    3M-cie sie czego chcecie !
    Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

    Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

  • 9. Data: 2016-11-24 11:42:53
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-11-24 o 08:42, Marek Kutyla pisze:

    > U mnie tak wlasnie bylo, po prostu jednej nitki nie zrobilem.

    Ty też tu? :P
    Jakaś mania przenoszenia się na tą grupę? ;)

    A wracając do tematu - nie zrobiłeś, ok. I co? I po prostu temat
    zostawiłeś do utraty ważności PnB czy gdzieś zgłaszałeś koniec prac?

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 10. Data: 2016-11-24 20:39:18
    Od: Marek Kutyla <S...@j...pl>

    W dniu: 2016-11-24 11:42, użytkownik Kżyho napisał::

    > Ty też tu? :P
    > Jakaś mania przenoszenia się na tą grupę? ;)

    Ja tu bywalem jak Ty jeszcze pieluche w zebach nosiles :-)

    > A wracając do tematu - nie zrobiłeś, ok. I co? I po prostu temat
    > zostawiłeś do utraty ważności PnB czy gdzieś zgłaszałeś koniec prac?

    Z tego co pamietam to po prostu zglosilem w stanie w jakim bylo, tzn. z
    tylko jedna nitka.