  • 1. Data: 2016-11-17 22:04:42
    Temat: posadzka do garażu - blaszaka
    Od: Nix <v...@w...pl>

    Witam
    Chcę wylać posadzkę do garażu - klasycznego blaszaka( 5x6m).

    Czy można to zrobić nie wylewając w ogóle "chudziaka" ?

    Mam dużo gruzu betonowego, więc mogę zrobić warstwę ok 15cm, mocno ją
    ubić/zagęścić albo zasypać żwirem i wtedy zagęścić i na to zalać
    z betonu B-20 ( z gruszki) posadzkę o grubości 12cm ze zbrojeniem
    oczywiście. ( zbrojenie - siatka stalowa)

    Czy taka posadzka będzie wytrzymywała wjazdy auta osobowego ?
    I jeszcze pytanie pomocnicze : czy po zagęszczeniu tego gruzu należy
    odczekać jakiś czas, czy też można po 1 -2 dniach lać beton ?
    Teraz jest pogoda i chciałbym w ciągu kilku dni to zrealizować.

    pzdr Nix

  • 2. Data: 2016-11-17 22:32:40
    Temat: Re: posadzka do garażu - blaszaka
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 listopada 2016 22:04:31 UTC+1 użytkownik Nix napisał:
> [...]
    > odczekać jakiś czas, czy też można po 1 -2 dniach lać beton ?
    > Teraz jest pogoda i chciałbym w ciągu kilku dni to zrealizować.
    Zrób z kostki betonowej czy płyt chodnikowych. Prostsza robota, cenowo podobnie wyjść
    powinno

  • 3. Data: 2016-11-17 22:49:26
    Od: hmk <h...@g...com>

> [...]
    > odczekać jakiś czas, czy też można po 1 -2 dniach lać beton ?
    > Teraz jest pogoda i chciałbym w ciągu kilku dni to zrealizować.

    Taki blaszak stawia się na pozwolenie na budowę, zgłoszenie czy tak sobie ?

  • 4. Data: 2016-11-18 07:06:21
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 17.11.2016 o 22:04, Nix pisze:
> [...]
    > oczywiście. ( zbrojenie - siatka stalowa)
    >
    > Czy taka posadzka będzie wytrzymywała wjazdy auta osobowego ?
    Taka posadzka wytrzyma wjazdy auta osobowego bez problemu, jednak nie
    wytrzyma podnoszenia się gruntu przy przemarzaniu. Nie wiem, jaki masz
    grunt, bo u mnie jest glina, która zimą po zamarznięciu podnosi się
    wyraźnie i tego nie wytrzymuje żaden beton. Jeżeli masz suchy,
    piaszczysty grunt, to pewnie wysadzanie będzie mniejsze. Nie jest to
    jakaś tragedia, ale na przykład u mnie chodniki wylane na 20 cm
    podbudowie z gruzu po 15 latach są już mocno popękane, ale jeszcze
    trzymają się "w kupie".
    Jacek

  • 5. Data: 2016-11-18 09:01:32
    Od: Nix <v...@w...pl>

    W dniu 2016-11-18 o 07:06, Jacek pisze:
> [...]
    > jakaś tragedia, ale na przykład u mnie chodniki wylane na 20 cm
    > podbudowie z gruzu po 15 latach są już mocno popękane, ale jeszcze

    No dobrze, a taka posadzka z chudziakiem to nie będzie się podnosiła
    przy przemarzaniu ? Na taki garaż chyba nie potrzeba żadnych zezwoleń,
    bo on jest wolno stojący, nie związany z fundamentami.

    pzdr Nix

  • 6. Data: 2016-11-18 09:12:25
    Od: Nix <v...@w...pl>

    W dniu 2016-11-17 o 22:32, Kris pisze:

    > Zrób z kostki betonowej czy płyt chodnikowych. Prostsza robota, cenowo podobnie
    wyjść powinno

    Tylko ja chcę jednolitą płytę na podłodze, bo chcę to pomalować dobrą
    farbą, żeby można było ją umyć "na czysto". Dlatego polbruk niestety odpada.

    pzdr

  • 7. Data: 2016-11-18 09:57:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 listopada 2016 09:12:12 UTC+1 użytkownik Nix napisał:

    > Tylko ja chcę jednolitą płytę na podłodze, bo chcę to pomalować dobrą
    > farbą, żeby można było ją umyć "na czysto". Dlatego polbruk niestety odpada.
    W nieogrzewanym blaszaku to słaby pomysł.
    Kostkę betonowa czy płyty chodnikowe tez bez problemu umyjesz na czysto

  • 8. Data: 2016-11-18 10:01:22
    Od: Nix <v...@w...pl>

    W dniu 2016-11-18 o 09:57, Kris pisze:

    > W nieogrzewanym blaszaku to słaby pomysł.
    > Kostkę betonowa czy płyty chodnikowe tez bez problemu umyjesz na czysto

    No nie do końca. Mi chodzi o brak pyłów,piasku itp. na posadzce - to
    jest wymagane bo ma tu być wykonywana precyzyjna praca, tj, wymagająca
    czystości.

    Na polbruku zawsze są szczeliny/fugi wokół płytek, a tam jest piasek,
    zanieczyszczenia, jak się dmuchnie sprężonym powietrzem, to będzie ten
    piasek latał.
    O to chodzi dokładnie.

    pzdr.

  • 9. Data: 2016-11-18 10:07:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 18 listopada 2016 10:01:10 UTC+1 użytkownik Nix napisał:

> [...]
    >
    > Na polbruku zawsze są szczeliny/fugi wokół płytek, a tam jest piasek,
    > zanieczyszczenia, jak się dmuchnie sprężonym powietrzem, to będzie ten
    Posadzka z farbą popeka Tobie po pierwszej zimie.
    Polbruk typu behaton nie ma fug, płyty chodnikowe 50*50tez praktycznie bez fug.
    Jeśli potrzebujesz czystej posadzki to zrób tam polbruk czy wylewkę i na to gumoleum.

  • 10. Data: 2016-11-18 11:20:00
    Od: Nix <v...@w...pl>

    W dniu 2016-11-18 o 10:07, Kris pisze:

> [...]
    > Jeśli potrzebujesz czystej posadzki to zrób tam polbruk czy wylewkę i na to

    No dobrze, to wylewkę zrobię bo to u mnie prościej niż polbruk, tylko
    czy mogę BEZ chudziaka lać 12cm beton B-20 ze zbrojeniem ? Na
    zagęszczonym 10cm podkładzie z piasku ?

    pzdr