  • 1. Data: 2016-11-18 21:50:17
    Temat: -40 w Jekaterynburgu
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    i jakoś 40cm styro Budynia nie wydaje się pomysłem od czapy ;)

    L.

  • 2. Data: 2016-11-18 21:57:32
    Temat: Re: -40 w Jekaterynburgu
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-11-18 o 21:50, Lisciasty pisze:
    > i jakoś 40cm styro Budynia nie wydaje się pomysłem od czapy ;)

    Ale jest podobno ciągłe globalne ocieplenie.

  • 3. Data: 2016-11-18 22:05:52
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

    >Ale jest podobno ciągłe globalne ocieplenie.

    No właśnie, w kosmosie ponoć 3K a i to nie zawsze.

  • 4. Data: 2016-11-18 22:40:41
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 18 listopada 2016 21:57:33 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:

    > Ale jest podobno ciągłe globalne ocieplenie.

    ależ porządne globalne ocielpelnie spowoduje wygaszenie golfsztromu i mega zimę w
    naszej czesci europy

    b.

  • 5. Data: 2016-11-19 11:12:33
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 18.11.2016 o 21:50, Lisciasty pisze:
    > i jakoś 40cm styro Budynia nie wydaje się pomysłem od czapy ;)
    >
    > L.

    czy są gdzieś badania jak wpływa grubość styropianu na faktyczną
    "izolacyjność" termiczną? Bo to że 40 lepiej izoluje niż 20 to
    niezaprzeczalny fakt. ale ja bym chciał wiedzieć o ile procent lepiej
    ToMasz

  • 6. Data: 2016-11-19 12:28:10
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-18 o 22:40, Budyń pisze:

    > ależ porządne globalne ocielpelnie spowoduje wygaszenie golfsztromu i mega zimę w
    naszej czesci europy

    Tu już się zaczyna, duża ilość słodkiej wody z lodowców z północy
    zaczyna coraz bardziej blokować golfsztrom, w zwiazku z tym na wyspach
    brytyjskich przewidują w tym roku ostrą zimę.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 7. Data: 2016-11-19 12:33:49
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-19 o 11:12, ToMasz pisze:

    > czy są gdzieś badania jak wpływa grubość styropianu na faktyczną
    > "izolacyjność" termiczną? Bo to że 40 lepiej izoluje niż 20 to
    > niezaprzeczalny fakt. ale ja bym chciał wiedzieć o ile procent lepiej
    Masz w watku dotyczącym błędów wykres gdzie jest krzywa pokazująca
    wzrost izolacyjności ściany, se policz z niej ile to daje skok z 20 na
    40cm :)
    Ale straty ciepła to nie tylko ściana, przy grubych izolacjach znaczący
    wpływ zaczynają mieć okna drzwi, stropy no i wszystkie mostki termiczne :(
    Więc budowa ciepłego domu to nie tylko 20 czy 40 cm styro na ścianie,
    liczy się bryła budynku, balkony, orientacja względem słońca,
    posadowienie i przykrycie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 8. Data: 2016-11-19 12:52:17
    Od: t-1 <t...@t...pl>

> [...]
    > "izolacyjność" termiczną? Bo to że 40 lepiej izoluje niż 20 to
    > niezaprzeczalny fakt. ale ja bym chciał wiedzieć o ile procent lepiej

    Zaraz badania, jak wystarcza proste rachunki.
    Dwukrotnie lepiej. Bo 40/20 = 2
    Aby następne 2 razy to trzeba 80cm.
    Podobnie jak 10 cm. dwukrotnie gorzej od 20cm.
    Rzeczywista wartość dla budynku będzie gorsza, bo okna, drzwi itp.

  • 9. Data: 2016-11-20 10:17:01
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 19 listopada 2016 12:52:21 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:

    > Zaraz badania, jak wystarcza proste rachunki.
    > Dwukrotnie lepiej. Bo 40/20 = 2
    > Aby następne 2 razy to trzeba 80cm.
    > Podobnie jak 10 cm. dwukrotnie gorzej od 20cm.

    zależnosc dla kazdego z materiałów z osobna jest liniowa, dwa razy wiecej ocieplenia,
    dwa razy mniej strat

    > Rzeczywista wartość dla budynku będzie gorsza, bo okna, drzwi itp.

    ale dla zestawu typu sciany i okna (i wnetylacja) to juz trzeba liczyc bo zmiana
    jednego materiału moze nie miec znaczenia dla całosci strat.

    b.

  • 10. Data: 2016-11-20 11:30:11
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > zależnosc dla kazdego z materiałów z osobna jest liniowa, dwa razy wiecej
    ocieplenia, dwa razy mniej strat
    nie wiem jak się odezwać, aby nie dostać kopa.
    jeśli masz idealną scianę ze stropian 1cm i różnice temperatur 50stopni,
    to badając jego przewodność termiczną uzyskasz jakiś wynik. Jeśli
    podwoisz grubość styropianu dokładając drugą identyczną warstwę, w
    praktyce nie uzyskasz dwukrotnie lepszego wyniku. dlaczego? Bo o ile w
    pierwszym przypadku był jakiś przepływ ciepła przez 1cm styro, to w
    drugim przypadku, (wyobraź sobie dwie warstwy) pomiędzy 2 a drugim cm
    styro ustabilizuje się jakaś, powiedzmy wirtualna temperatura. więc
    różnica temperatur będzie inna, niższa, wiec nie wiem jak to ująć, opór
    termiczny przy niższych temperaturach będzie mniejszy. oczywiście
    względnie mniejszy. więc dla każdego ocieplenia da się wyznaczyć
    optymalną warstwę, której zwiększanie (w rzeczywistości, w warunkach
    finansowych) niczego nie poprawi.
    ja się poprostu zastanawiam gdzie jest ta granica. 20 lat temu słyszałem
    że to kilka cm. teraz kilkadziesiąt?
    ToMasz