  • 11. Data: 2016-11-20 11:48:57
    Temat: Re: -40 w Jekaterynburgu
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-11-20 o 11:30, ToMasz pisze:
    > Jeśli podwoisz grubość styropianu dokładając drugą identyczną warstwę, w
    > praktyce nie uzyskasz dwukrotnie lepszego wyniku. dlaczego? Bo o ile w
    > pierwszym przypadku był jakiś przepływ ciepła przez 1cm styro, to w
    > drugim przypadku, (wyobraź sobie dwie warstwy) pomiędzy 2 a drugim cm
    > styro ustabilizuje się jakaś, powiedzmy wirtualna temperatura. więc
    > różnica temperatur będzie inna, niższa, wiec nie wiem jak to ująć, opór
    > termiczny przy niższych temperaturach będzie mniejszy

    Tego jakoś nie zrozumiałem.

    Opór cieplny materiału nie zależy od temperatury (przynajmniej nie w
    stopniu wpływającym na wyniki obliczeń izolacyjności).

    --
    MN

  • 12. Data: 2016-11-20 13:04:55
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.11.2016 o 11:48, Marcin N pisze:

    > Tego jakoś nie zrozumiałem.
    >
    > Opór cieplny materiału nie zależy od temperatury (przynajmniej nie w
    > stopniu wpływającym na wyniki obliczeń izolacyjności).

    kalkulator
    http://www.termoswiat.pl/kalkulator-przenikalnosci-c
    ieplnej
    w skrócie:
    Sciana bez stryropianuma przenikalność prawie 3, a gdy położymy na nią
    tylko 4cm styropianu uzyskamy wynik .82. więc 4cm ocieplenia zmieniło
    współczynnik przenikania aż o 2,16 jak więc zmieni ten współczynnik
    kolejna, taka sama warstwa styropianu?

    dołóżmy więc więc kolejne 4cm styro i tak dalej

    cm zmniana
    8 ,35
    12 ,14
    16 ,07
    20 ,05

    jak widać cyferki z drugiej kolumny maleją, dążąc do zera. więc dając np
    100cm styropianu, nie spowodujesz że rachunki za ogrzewanie spadną w
    okolice zera. Gdzieś jest granica, przy której dokładanie kolejnej
    warstwy izolacji termiczej, jest finansowo nieopłacalne
    ToMasz

  • 13. Data: 2016-11-20 15:40:53
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2016-11-20 o 13:04, ToMasz pisze:

> [...]
    > okolice zera. Gdzieś jest granica, przy której dokładanie kolejnej
    > warstwy izolacji termiczej, jest finansowo nieopłacalne

    Mogą spaść do zera ze względu na pobyt i czynności życiowe mieszkańców .
    Leżący człowiek wydziela 80W.
    Pracujący nawet dziesięciokrotnie więcej.
    A jeszcze sprzęt AGD i RTV.
    Można przedobrzyć.

  • 14. Data: 2016-11-20 16:17:23
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 20 listopada 2016 15:40:53 UTC+1 użytkownik t-1 napisał:

> [...]
    > Leżący człowiek wydziela 80W.
    > Pracujący nawet dziesięciokrotnie więcej.

    ależ straszliwie mieszacie tematy :) Miedzy gruboscią styropianu na scianie a
    zapotrzebowaniem energetycznym jest spora różnica.
    W sąsiednim watku podałem ile styropianu w ogóle sie nie opłaca bo inwestycje
    przekroczą zysk w całym okresie eksploatacji (cos okolo 40cm wychodz, ale tam jest
    pare zmiennych parametrow)

    A budynek trzeba rozwazac calosciowo - zwiekszanie ilosci styropianu moze miec sens -
    ale nie musi - bo to zalezy od strat energetycznych pozostalych elementow budynku.

    b.

  • 15. Data: 2016-11-20 17:36:11
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

> [...]

    > kolejna, taka sama warstwa styropianu?
    >
    > dołóżmy więc więc kolejne 4cm styro i tak dalej
    (...)
> [...]
    > okolice zera. Gdzieś jest granica, przy której dokładanie kolejnej
    > warstwy izolacji termiczej, jest finansowo nieopłacalne

    Jak powyższa wypowiedź łączy się z Twoją poprzednią, w której
    sugerowałeś, że współczynniki zależą od temperatury?

    --
    MN

  • 16. Data: 2016-11-20 19:20:46
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-20 o 17:36, Marcin N pisze:

    ieplnej

    > (...)
    >

    > Jak powyższa wypowiedź łączy się z Twoją poprzednią, w której
    > sugerowałeś, że współczynniki zależą od temperatury?

    To to samo tylko inaczej wyjaśnione, przeczytaj jeszcze raz obie i pomyśl.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 17. Data: 2016-11-21 06:36:27
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Może zamiast liczyć i kombinować, trzeba przyjąć zasadę styro=temperatura
    obliczeniowa strefy klimatycznej ;)
    Na Pomorzu to będzie 16cm. Wielkopolska 18cm, Warszawa, Krakusy, Kielce
    i inne tam 20cm, bieguny zimna 22-24cm. A Ruscy niech mają 40, też pewnie
    da się dopasować.

    L.

  • 18. Data: 2016-11-21 07:59:31
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 06:36:28 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > Na Pomorzu to będzie 16cm. Wielkopolska 18cm, Warszawa, Krakusy, Kielce
    > i inne tam 20cm, bieguny zimna 22-24cm. A Ruscy niech mają 40, też pewnie

    tak dla humanisty moze i byc :)

    b.

  • 19. Data: 2016-11-21 18:28:22
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 07:59:32 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > tak dla humanisty moze i byc :)

    Rozumiem, że nie uważasz się za humanistę? :0

    L.

  • 20. Data: 2016-11-21 19:53:50
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 18:28:24 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Rozumiem, że nie uważasz się za humanistę? :0

    Parę tekstów w życiu napisałem, ale zdecydowanie wolę siłę obliczeń niż opowiadanek
    :)

    b.