  • 1. Data: 2016-11-23 08:04:20
    Temat: Metalowe futryny-regulacja?
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Sciana GK
    metalowa futryna
    "papierowe" drzwi

    Futryna mi się wygięła na środku tak że ciężko jest zamykać.
    Możliwości regulacyjne mi się skończyły na zawiasach.
    Drzwi nie podstrugam bo "papierowe".

    Czy poza rozwaleniem wszystkiego i złożeniem od nowa
    można coś jeszcze zrobić?

  • 2. Data: 2016-11-23 09:29:42
    Temat: Re: Metalowe futryny-regulacja?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.11.2016 o 08:04, Bolko pisze:
> [...]
    >
    > Futryna mi się wygięła na środku tak że ciężko jest zamykać.
    > Możliwości regulacyjne mi się skończyły na zawiasach.
    U mnie w podobnej sytuacji pomógł podnośnik hydrauliczny, ale chodziło
    dosłownie o 1 mm.
    Jacek

  • 3. Data: 2016-11-23 10:48:14
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > U mnie w podobnej sytuacji pomógł podnośnik hydrauliczny, ale chodziło
    > dosłownie o 1 mm.

    rozepchać ?

  • 4. Data: 2016-11-23 11:39:32
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 23 listopada 2016 10:48:15 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

    > rozepchać ?

    Można spróbować. Ale futryna sie wtedy może pogiąć i wybrzuszyć gdzie indziej.

    Jesli nie brakuje ci wiele to spróbuj podszlifować drzwi i zamalowac pod kolor.
    Jesli cos pójdzie nie tak to taniej jest wymienić drzwi a nie futryne.

    Nawet jak są papierowe to szlifować sie bez problemu daje bo ich to bardzo nie osłabi
    jesli tam na bokach masz papier...

    Przy czym lepiej jest to zrobić od strony zawiasów, mniej widać i nie trzeba grzebac
    przy zamku i klamce jesli to w tych miejscach jest za szeroko.

    Poszukaj frezarki ręcznej. U mnie takie rozwiązanie się najlepiej sprawiło.

  • 5. Data: 2016-11-23 12:06:59
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 22 Nov 2016 23:04:20 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

    > Czy poza rozwaleniem wszystkiego i złożeniem od nowa
    > można coś jeszcze zrobić?

    Duży i ciężki młot + szpachla.

    W wielkiej płycie budowlańcy tak właśnie "regulowali" futryny. Ja po latach
    dodałem szpachlę, pomalowałem i śladu nie było.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2016-11-23 12:33:23
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Przy czym lepiej jest to zrobić od strony zawiasów, mniej widać i nie trzeba
    grzebac przy zamku i klamce jesli to w tych miejscach jest za szeroko.

    od strony zawiasów już więcej się nie da
    podciąłem ile się dało
    a teraz własnie "trzyma mnie" na zamku

  • 7. Data: 2016-11-23 12:35:10
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > W wielkiej płycie budowlańcy tak właśnie "regulowali" futryny. Ja po latach
    > dodałem szpachlę, pomalowałem i śladu nie było.

    siła x gwałt :)
    to jest myśl
    młot się znajdzie
    boję się tylko że jak przywale w futrynę to czy ścina wytrzyma > GK ?

  • 8. Data: 2016-11-23 12:37:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 12:06:56 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

    > Duży i ciężki młot + szpachla.
    Ścianę z gips kartonu ma więc może się nie udać młotem;)

    > W wielkiej płycie budowlańcy tak właśnie "regulowali" futryny. Ja po latach
    > dodałem szpachlę, pomalowałem i śladu nie było.
    Ja bym wziął dwie kantówki 5*5cm przyłożył d leweo i prawego boku futryny i lewarkiem
    próbował rozepchnąć

  • 9. Data: 2016-11-23 15:23:11
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Wed, 23 Nov 2016 03:37:13 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Ja bym wziął dwie kantówki 5*5cm przyłożył d leweo i prawego boku futryny i
    lewarkiem próbował rozepchnąć

    A jak nie ma lewarka to można jeszcze tak: dwie kantówki po bokach, a
    trzecia docięta o 0,5 cm więcej niż pozostające światło i wbijamy jak
    rozpórkę.

    --
    scruffty

  • 10. Data: 2016-11-23 17:55:22
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    > Ścianę z gips kartonu ma więc może się nie udać młotem;)

    Rzeczona futryna była właśnie w takiej ścianie. Więc wszystko wytrzymało :)
    Albo i ścianę później łatali.

    W każdym razie byli bardzo kreatywni, bo ta framuga była dodatkowo siłą
    przerobiona z lewej na prawą. I to raczej przez budowlańców, bo jeśli ktoś
    by to robił później, to dla siebie nie odwaliłby takiej fuszerki.

    > Ja bym wziął dwie kantówki 5*5cm przyłożył d leweo i prawego boku futryny i
    lewarkiem próbował rozepchnąć

    Czemu nie, też niezły pomysł. Z kolei wygięcie do wewnątrz / na zewnątrz
    można by spróbować wyprostować kątownikami i dużym imadłem.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl