  • 11. Data: 2016-11-23 20:34:31
    Temat: Re: Metalowe futryny-regulacja?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-11-23 08:04, Bolko wrote:
    > Drzwi nie podstrugam bo "papierowe".

    Strugałem pilarką/piła tarczową ręczną z prowanicą zrobioną z kawałka
    kształtownika alu. Udalo mi się wcisnąc zawiasy ponad centymetr głebiej
    zachowując (a w zasadzie rekonstruując) kształt pióra. Oczywiście
    okleinę trzeba było dokleić, ale wyszlo całkiem do rzeczy bo bardzo
    podobna. Aż dziwne :D

  • 12. Data: 2016-11-23 21:40:14
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 20:35:23 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:

    > Strugałem pilarką/piła tarczową ręczną z prowanicą zrobioną z kawałka
    > kształtownika alu. Udalo mi się wcisnąc zawiasy ponad centymetr głebiej
    Możesz jaśniej.
    tzn zwęziłeś drzwi / obcinałeś od strony zawiasów drzwi
    i potem zakleiłeś okleiną ciecie tak jak w meblach?
    Długo już tak trzyma?

  • 13. Data: 2016-11-24 00:33:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-11-23 21:40, Bolko wrote:
    > Możesz jaśniej.
    > tzn zwęziłeś drzwi / obcinałeś od strony zawiasów drzwi

    Tak. Wymagało to obcięcia oryginalnego pióra (w które wchodzą zawiasy) a
    nastepnie wykonanie cięcia do połowy grubości w kilkunastu przejściach
    piły w celu wykonania wcięcia pod futrynę. Piła na wysokich obrotach
    zrobiła to perfekcyjnie, kwestia prowadzenia równo z prowadnicą i
    dokładności ustawienia do 1mm.

    > i potem zakleiłeś okleiną ciecie tak jak w meblach?

    Tak, aczkolwiek trzeba najpierw to posmarować jakimś klejem, bo okleina
    nie trzyma się gołego "papieru" po cięciu. U mnie to było jakieś
    swiństwo polimerowe.

    > Długo już tak trzyma?

    A ze 4 lata. Wymiana futryny nie wchodziła w grę a była ewidentnie
    wczesniej spawana i węższa gdzieś o 1cm i na dodatek krzywa. Typowy blok
    z lat 70 ;)