  • 1. Data: 2016-11-21 19:57:58
    Temat: Bieda-GWC z baniaka CWU
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Czas znowu pospamować ;)

    Kolega Budyń zasugerował, żeby puścić ciepłą wodę na nagrzewnicę
    przed reku, aby uniknąć ryzyka przemarzania w większe mrozy.
    Miałem mu pisać na majla, ale napiszę tutaj, będzie weselej ;)

    Teraz moja kotłownia wygląda mniej więcej tak (nie patrzeć się na syf):

    http://lisciasty.firehost.pl/kotlownia/kotlow1.jpg
    http://lisciasty.firehost.pl/kotlownia/kotlow2.jpg
    http://lisciasty.firehost.pl/kotlownia/kotlow3.jpg

    Ta dodatkowa dziura to nowa czerpnia, rura która otacza reku
    będzie tam podpięta.

    Baniak do CWU:

    - widok z boku, czyli obieg grzewczy z pompy ciepła

    http://lisciasty.firehost.pl/kotlownia/baniak_bok.jp

    - widok baniaka z góry

    http://lisciasty.firehost.pl/kotlownia/baniak_gora.j
    pg
    http://lisciasty.firehost.pl/kotlownia/baniak_gora2.
    jpg
    http://lisciasty.firehost.pl/kotlownia/baniak_gora3.
    jpg

    Rury na baniaku od lewej : wyjście ciepłej wody, cyrkulacja,
    wejście zimnej, przyłącze grupy bezpieczeństwa. Jest jeszcze
    zaślepiona jedna dziura, połączona z częścią ciepłej wody.

    Pytanie, czy jest sens takiej zabawy (tzn. stworzenie jakiejś
    odnogi z ciepłą wodą na nagrzewnicę) i jak to sensownie zrobić?
    Trzaby pewnie pompę dodatkową, zawór zwrotny, sterowanie
    (żeby wody ciekło tylko tyle ile trzeba). A latem pewnie dobrze
    by było puścić tam wodę zimną ;) Ale to pewnie robi się
    zupełna hydrozagadka. Na razie jeszcze nie rozkminiałem pomysłu,
    zajęty jestem naprawami po partaczach na poddaszu, sypaniem
    perlitu i innymi atrakcjami ;)

    L.

  • 2. Data: 2016-11-21 21:50:10
    Temat: Re: Bieda-GWC z baniaka CWU
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 listopada 2016 19:57:59 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
    > Trzaby pewnie pompę dodatkową, zawór zwrotny, sterowanie
    > (żeby wody ciekło tylko tyle ile trzeba).

    Zasadniczo tak jak piszesz.
    wyjscie na trójnikach z obwodu cyrkulacji, sterowanie nie musi byc bardzo precyzyjne
    - wystarczy załączać pompkę przy odpowiednio niskiej temperaturze dolotu.
    No i na końcu jakaś chłodnica może z samochodu w jakims pudle na tej scianie z
    dziurą.
    To raczej nie będzie nic skomplikowanego.

    >A latem pewnie dobrze
    > by było puścić tam wodę zimną ;)

    Nie da rady chyba, nie te moce. Zysk mały a komplikacja układu duża.

    b.

  • 3. Data: 2016-11-22 00:48:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Lisciasty pisze tak:

    > Teraz moja kotłownia wygląda mniej więcej tak (nie patrzeć się na
> [...]

    uuu panie pompy nie poobkręcane, kable do góry, zwrotniaki za blisko
    pomp mogą hałasować, zaworów nad pompami nie ma, u panie ;)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 4. Data: 2016-11-22 07:44:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 22 listopada 2016 00:48:05 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
    > uuu panie pompy nie poobkręcane,

    Ale że w jakim sensie?

    > kable do góry,

    A to źle?

    > zwrotniaki za blisko pomp mogą hałasować

    Niech se hałasują, kotłownię mam buforowaną od chałupy ;)

    > zaworów nad pompami nie ma, u panie ;)

    Zawory są ciut dalej, co najwyżej trochę wody się upuści ;)

    L.

  • 5. Data: 2016-11-22 10:36:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Lisciasty pisze tak:

    > Ale że w jakim sensie?

    no nie odkręcone 4 imbusy i silnik nie obrócony o 180 st

    > A to źle?

    Niby w razie jak będzie skądś sikać woda i zrobi saunę to po kablach
    ścieknie do pomp. Ale wiesz prywatnie to możesz mieć jak chcesz.
    Mnie by takiego montażu spółdzielnia nie odebrała na 100%

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 6. Data: 2016-11-22 10:50:52
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 22 listopada 2016 10:36:14 UTC+1 użytkownik PiteR napisał:
    > no nie odkręcone 4 imbusy i silnik nie obrócony o 180 st

    Czyli to głównie chodzi o ten kabelek? Czy silnik lepiej
    pracuje taki obrócony?

    > Niby w razie jak będzie skądś sikać woda i zrobi saunę to po kablach
    > ścieknie do pomp. Ale wiesz prywatnie to możesz mieć jak chcesz.
    > Mnie by takiego montażu spółdzielnia nie odebrała na 100%

    Nieno skoro hydrauliki schrzanili to trzeba poprawić. Poprawiam
    po partaczach murarzach, ociepleniowcach, tynkarzach i całej inszej
    hołocie, to i mogę tutaj też poprawić. Tylko do tej pory miałem
    moich hydraulików za wzorową ekipę, bo niczego (w moim pojęciu)
    nie spieprzyli ;)

    L.

  • 7. Data: 2016-11-22 13:09:07
    Od: K <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 listopada 2016 10:50:53 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Czyli to głównie chodzi o ten kabelek? Czy silnik lepiej
    > pracuje taki obrócony?

    > Nieno skoro hydrauliki schrzanili to trzeba poprawić. Poprawiam
    > po partaczach murarzach, ociepleniowcach,

    a ja własnie ocieplenie kładę. Sam.
    A elementy wentylacji mechanicznej już leżą i czekają. Będę układał sam.
    A tak nawiasem mówiąc jakies straszne średnice tych rur masz - jakie one są?

    b.

  • 8. Data: 2016-11-22 13:11:12
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 listopada 2016 13:09:08 UTC+1 użytkownik K napisał:

> [...]
    > A tak nawiasem mówiąc jakies straszne średnice tych rur masz - jakie one są?

    ooo, i znowu popieprzyłem logowanie konta. Ale też sam.
    :)

    b.

  • 9. Data: 2016-11-22 13:38:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 22 listopada 2016 13:09:08 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > a ja własnie ocieplenie kładę. Sam.

    Też tak zrobię przy następnej chałupie ;)

    > A elementy wentylacji mechanicznej już leżą i czekają. Będę układał sam.

    To robiłem sam, czasem z pomocą kogoś żeby np. powiesić rekuperator.

    > A tak nawiasem mówiąc jakies straszne średnice tych rur masz - jakie one są?

    Jakie straszne? 200 + ocieplenie 25mm grubości.

    L.

  • 10. Data: 2016-11-22 13:46:26
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 listopada 2016 13:38:51 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Też tak zrobię przy następnej chałupie ;)

    > To robiłem sam, czasem z pomocą kogoś żeby np. powiesić rekuperator.

    > Jakie straszne? 200 + ocieplenie 25mm grubości.

    ja dałem 160 a i tak są przewymiarowane

    b.