  • 1. Data: 2016-11-23 16:40:58
    Temat: U Adama Sz. węszą w piecach
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    http://www.tuwodzislaw.pl/wiadomosci,straz-miejska-w
    -wodzislawiu-prowadzi-wyrywkowe-kontrole-kotlowni-ce
    l-300-miesiecznie,wia5-3266-13883-1.html

    Nie sądziłem, że strasznicy miejscy mogą się przydać do czegokolwiek
    innego poza łapaniem staruszek handlujących marchewką, a tu proszę ;)

    L.

  • 2. Data: 2016-11-23 21:24:54
    Temat: Re: U Adama Sz. węszą w piecach
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Nie sądziłem, że strasznicy miejscy mogą się przydać do czegokolwiek
    > innego poza łapaniem staruszek handlujących marchewką, a tu proszę ;)

    No i super.... tylko jakim cudem mogą wejść na posesję i zaglądać
    ludziom w kotły? Prawnie coś mi tutaj śmierdzi.

    I.

  • 3. Data: 2016-11-23 21:34:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Nov 2016 21:24:54 +0100, Irek.N.

    > No i super.... tylko jakim cudem mogą wejść na posesję i zaglądać
    > ludziom w kotły? Prawnie coś mi tutaj śmierdzi.

    Od, AFAIK, 2 lat mają takie prawo. I dobrze.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2016-11-23 21:51:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 21:32:58 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    .

    > Od, AFAIK, 2 lat mają takie prawo.
    Szczegoly podrzucisz?
    >I dobrze.
    Co dobrego widzisz w tym że urzędas po twojej chacie łazi?

  • 5. Data: 2016-11-23 22:11:58
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Wed, 23 Nov 2016 21:24:54 +0100, Irek.N.

    >Od, AFAIK, 2 lat mają takie prawo. I dobrze.

    I nikt nie zaskarżył do TK?

  • 6. Data: 2016-11-23 23:08:00
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Od, AFAIK, 2 lat mają takie prawo. I dobrze.

    Nie, nie dobrze. Podasz przepisy na które się powołują?

    I.

  • 7. Data: 2016-11-23 23:15:18
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-11-23 o 23:08, Irek.N. pisze:

    > Nie, nie dobrze. Podasz przepisy na które się powołują?

    Dobrze. Bo najwyraźniej innej opcji na niektórych nie ma, a my się na
    "starym" osiedlu domków każdej zimy dusimy wręcz.
    I nie, to nie są ludzie biedni. To jest np. sąsiad, który ma kilka
    zabytkowych, drogich Mercedesów. Ale przed zimą dziwnym trafem co któryś
    dzień stoi przyczepka pełna starych płyt i mebli, które potem namiętnie
    tnie przez pół dnia. Ciekawe po co mu tego tyle i gdzie to się potem
    podziewa...

    Pzdr
    Kżyho

  • 8. Data: 2016-11-23 23:20:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 23:15:20 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
    > dzień stoi przyczepka pełna starych płyt i mebli, które potem namiętnie
    > tnie przez pół dnia. Ciekawe po co mu tego tyle i gdzie to się potem
    > podziewa...

    Może ma hodowlę termitów w piwnicy? :P

    L.

  • 9. Data: 2016-11-23 23:35:55
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 23 Nov 2016 22:11:58 +0100, Ghost napisał(a):

    > I nikt nie zaskarżył do TK?

    Proszsz:
    http://ipo.trybunal.gov.pl/ipo/Sprawa?cid=1&dokument
    =14380&sprawa=15712

    Choć skarżący to jakoś dziwnie zaskarżył (nie same przepisy o kontroli, a
    karę za brak dokumentów w trakcie kontroli), więc TK zostało to tylko
    umorzyć (bo problemem był sposób stosowania tych przepisów, a nie przepisy
    jako takie). O ile dobrze rozumiem tę prawniczą nowomowę.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2016-11-23 23:39:54
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 23 Nov 2016 23:08:00 +0100, Irek.N. napisał(a):

    > Nie, nie dobrze. Podasz przepisy na które się powołują?

    Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska.

    Art. 379. 1. Marszałek województwa, starosta oraz wójt, burmistrz lub
    prezydent miasta sprawują kontrolę przestrzegania i stosowania przepisów o
    ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością tych organów
    (...)
    3. Kontrolujący, wykonując kontrolę, jest uprawniony do:
    1) wstępu wraz z rzeczoznawcami i niezbędnym sprzętem przez całą dobę na
    teren nieruchomości, obiektu lub ich części, na których prowadzona jest
    działalność gospodarcza, a w godzinach od 6 do 22 - na pozostały teren;
    2) przeprowadzania badań lub wykonywania innych niezbędnych czynności
    kontrolnych;
    3) żądania pisemnych lub ustnych informacji oraz wzywania i przesłuchiwania
    osób w zakresie niezbędnym do ustalenia stanu faktycznego;
    4) żądania okazania dokumentów i udostępnienia wszelkich danych mających
    związek z problematyką kontroli.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl