  • 11. Data: 2016-11-24 08:11:25
    Temat: Re: U Adama Sz. węszą w piecach
    Od: quent <x...@x...com>

    On 23.11.2016 23:08, Irek.N. wrote:

    > Nie, nie dobrze. Podasz przepisy na które się powołują?

    Oczywiście, że niedobrze.
    Wyrywkowa/profilaktyczna kontrola nie powinna mieć miejsca.
    Mam prawo mieszkać nie molestowany przez nikogo jeśli nie złamałem prawa.

    Tylko sędzie może wydać nakaz rewizji w mojej kotłowni jeśli zachodzi
    podejrzenie, że truję.

    Problem tylko w tym, że u nas sądy *nie działają*.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 12. Data: 2016-11-24 08:19:52
    Od: marsel <m...@c...pl>

    Borys Pogoreło pisze:

    > Art. 379. 1. Marszałek województwa, starosta oraz wójt, burmistrz lub
    > prezydent miasta sprawują kontrolę przestrzegania i stosowania przepisów o
    > ochronie środowiska w zakresie objętym właściwością tych organów
    > (...)
    > 3. Kontrolujący, wykonując kontrolę, jest uprawniony do:
    > 1) wstępu wraz z rzeczoznawcami i niezbędnym sprzętem przez całą dobę na
    > teren nieruchomości, obiektu lub ich części, na których prowadzona jest
    > działalność gospodarcza, a w godzinach od 6 do 22 - na pozostały teren;

    Dokładnie miesiąc temu zarzuciłem temat na grupie *prawo i dokładnie o
    ten zwrot "pozostały teren" pytałem.Czy łapie się pod niego dom lub
    mieszkanie? Jednoznacznej odpowiedzi brak.
    Jakby ktoś był zainteresowany, to wątek "Straż miejska a kontrolowanie
    posesji." z 24.10.2016
    lub
    580dcf6d$0$15193$6...@n...neostrada.pl

  • 13. Data: 2016-11-24 08:31:38
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "marsel" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    Borys Pogoreło pisze:

> [...]
    >Jednoznacznej odpowiedzi brak.
    >Jakby ktoś był zainteresowany, to wątek "Straż miejska a kontrolowanie

    "obiekt"

  • 14. Data: 2016-11-24 08:45:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 listopada 2016 23:15:20 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

    > Dobrze. Bo najwyraźniej innej opcji na niektórych nie ma,
    Po całym domu prawa łazić nie mają. Jak zapytają "czym Pan grzeje" to farelke mogę im
    ew pokazać.
    Podobnie z tymi co gazem grzeją. Niby gazem grzeją a ze 2-3 przyczepy drewna rok w
    rok przez kominek przepuszczają. Znam mnóstwo takich.
    Ale do takich straż miejska nie zajdzie bo grzeją gazem wiec nie trują. A kominek
    rekreacyjnie;)

  • 15. Data: 2016-11-24 09:14:39
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Nov 2016 08:19:52 +0100, marsel

> [...]
    > mieszkanie? Jednoznacznej odpowiedzi brak.
    > Jakby ktoś był zainteresowany, to wątek "Straż miejska a kontrolowanie

    Było to poruszane także dużo wcześniej na grupie. "Pozostały teren" odnosi
    się do poprzednio wymienionych "punktów". Czyli w dowolnych godzinach mogą
    wejść wszędzie (lit. teren nieruchomości, obiektu lub części) gdzie jest
    prowadzona DG, i w godzinach 6-22 wszędzie (lit. "pozostały teren", w
    domyśle nieruchomości, obiektu lub części) w innych przypadkach niż DG
    (czyli do prywatnego mieszkania także) a gdzie istnieje podejrzenie o
    syfieniu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 16. Data: 2016-11-24 09:18:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 23 Nov 2016 23:08:00 +0100, Irek.N.

    > Nie, nie dobrze.

    Dobrze. Na niektórych tylko bezpośrednio nad tyłkiem wiszący bat działa. W
    przeciwnym razie nie stanowi dla nich problemu spalanie śmieci, drewna z
    klejami i lakierami (typu panele), czy w końcu zwykłego węgla -- pomimo, że
    zadymiona i zasmrodzona cała okolica. Może w końcu przestaną spalać śmieci,
    a i nauczą się jak węgiel palić bez tych "atrakcji" vide palenie od góry.

    > Podasz przepisy na które się powołują?

    Ustawa 27 kwietnia 2001r.
    Prawo ochrony środowiska.
    Art. 379. Czynności kontrolne

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2016-11-24 09:25:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 24 Nov 2016 08:11:25 +0100, quent

    > Oczywiście, że niedobrze.
    > Wyrywkowa/profilaktyczna kontrola nie powinna mieć miejsca.
    > Mam prawo mieszkać nie molestowany przez nikogo jeśli nie złamałem prawa.

    Rozumiem że rozchodzi się o te "wyrywkowe". OK, mogę się z tym częściowo
    zgodzić, że to nie jest dobre. Aczkolwiek mam mieszane nadal uczucia, no bo
    w końcu ambitny może spalać o 3-4 w nocy i może nigdy nie zajść
    "podejrzenie".

    > Tylko sędzie może wydać nakaz rewizji w mojej kotłowni jeśli zachodzi
    > podejrzenie, że truję.

    Jeżeli już zachodzi podejrzenie, smród i dym na całą okolicę, to jak
    najbardziej mogą wchodzić i wynika to z zapisów ustawy. Powinni. Bez
    udziału sądu, bo po co angażować sąd, skoro widać i czuć, że coś tu,
    dosłownie, śmierdzi.

    > Problem tylko w tym, że u nas sądy *nie działają*.

    Zatem właśnie dobre jest to, że nie muszą tutaj działać.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 18. Data: 2016-11-24 09:39:56
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Wed, 23 Nov 2016 23:45:15 -0800 (PST), Kris napisał(a):

    > Ale do takich straż miejska nie zajdzie bo grzeją gazem wiec nie trują. A kominek
    rekreacyjnie;)

    ale spotkałeś kogoś kto by w kominku plastik, gumę czy inne śmieci palił?

    --
    scruffty

  • 19. Data: 2016-11-24 09:46:20
    Od: quent <x...@x...com>

    On 24.11.2016 09:25, Myjk wrote:
    > Aczkolwiek mam mieszane nadal uczucia, no bo
    > w końcu ambitny może spalać o 3-4 w nocy i może nigdy nie zajść
    > "podejrzenie".

    To od jutra montujemy kamerę w Twoim domu, a nuż znęcasz się nad rodziną.

    > Jeżeli już zachodzi podejrzenie, smród i dym na całą okolicę, to jak
    > najbardziej mogą wchodzić i wynika to z zapisów ustawy. Powinni.

    I dlatego uważam, że żyjemy w faszyzującym państwie.

    > Bez
    > udziału sądu, bo po co angażować sąd

    Bo od tego jest!

    > Zatem właśnie dobre jest to, że nie muszą tutaj działać.

    Muszą.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 20. Data: 2016-11-24 09:48:53
    Od: quent <x...@x...com>

    On 24.11.2016 09:18, Myjk wrote:
    > Dobrze. Na niektórych tylko bezpośrednio nad tyłkiem wiszący bat działa.

    Ależ absolutnie nie tak to powinno wyglądać!
    Nie "wiszący bat" a "bat na dupie" - róznica jest zasadnicza.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info