  • 61. Data: 2016-11-27 16:55:01
    Temat: Re: jakie pętle podłogówki? (ot)
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 listopada 2016 16:27:35 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    zewnetrzne na oknach polaciowych.
    > (...)
    > mało. Bardzo mało, w zasadzie to jest odpowiedź dla przedszkolaka. Jest
    > ona prawdziwa, zawiera pewne założenia.... i nic więcej. JAsne ze byłoby
    > super, gdybym dostał konkretne wyliczenia, ale to grupa dyskusyjna, i od
    > nikogo tego wymagac nie mogę. jednak pytając grupę dyskusyjną liczyłem
    > na większa ilość wskazówek... typu najtańsza ściana mająca taką a taką
    > przenikalnośc to.... albo sufit tylko pianką bo.... natomiast taniej
    > wyjdzie....

    a kto ci broni to policzyc i podac? wskazówki jak dla przedszkolaka juz masz

    > O dachy pytałem rok wcześniej. Płaski ma mniejsza powierzchnie. Dużo
    > mniejszą.

    ale nie mieszkasz na dachu tylko w objetosci. Skosny dach jest tanszy i wymaga
    mniejszych fundamentów za te same m3 przestrzeni zyciowej. Policz o ile i podaj -
    chetnie podyskutuję.

    Dalej nie wiem czy lepiej postawić 150cm ściany więcej, czy
    > zgadzać się na ukośne ściany w pokojach i izolować o 40% większa
    > powierzchnię. od dołu cieplnie od góry zabezpieczać przed wodą.

    użyj kalkulatora, lub zleć takie obliczenia - za darmo mam ci liczyc? ;)

    > naprawdę zadaje pytania z ciekawości. Nie wiem czy Wy mnie odbieracie
    > jako grupowego trola,

    nie chodzi o trola tylko o sposób odbioru informacji. Jesli po rzeczowej dyskusji
    jedziesz "przedszkolakiem" tylko dlatego ze znalazłeś obliczen ktore sam mozesz
    zrobic to wybacz - ale my tylko dyskutujemy...

    > PS dzisiaj widziałem makietę domu 61m2 za 61tyś z postawieniem. Cena nie
    > zawiera płyty fundamentowej, kanalizacji elektryki. ile owa płyta może
    > kosztować?

    60m2 to niewiele - z 10-15kzł? A konstrukcja domu z czego? Bo dla szkieletu mozna
    zrobic odwróconą płytę, ona bedzie mocno tańsza.

    b.

  • 62. Data: 2016-11-27 18:30:19
    Temat: Re: jakie pętle podłogówki?
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 listopada 2016 16:49:40 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > szach mat, wygrałeś.

    rozwiazaniach) nie ma specjalnego znaczenia.
    > Dla projektanta niema znaczenia. Albo można tak skonstruować dom, żeby
    > jej znaczenie było pomijalne. Akumulacja, akumulator, bufor, jest swego
    > rodzaju magazynem, a jeśli chcesz ten pusty magazyn napełnić, raz musisz
    > zapłacić za napełnienie, dwa nie możesz korzystać z tego czym napełniasz
    > magazyn. Tak mówi logika. masz inne zdanie? pisz śmiało.

    Logika mówi ze to bzdura. Napełniasz jesienią, opróżniasz wiosną. W miedzyczasie
    uzupełniasz straty na ogrzewanie. Jesli używasz obniżanie temperatury pomieszczen w
    pewnych godzinach to napelniasz i opróżniasz codziennie.

    A teraz
    > przenosimy to do domu. magazyn ciepła w podłodze jest super, niema wad
    > (pomijalne) JEŚLI masz zamiar go utrzymywać cały czas pełny. Czy musze
    > robić doświadczenie polegające na dokładnym pomiarze ile kosztuje
    > utrzymywanie jakiejś tam temperatury w mieszkaniu w którym nikogo niema?

    bardzo by sie przydało gdybys taki eksperyment zrobił. Przez pare lat probowalem
    różnych nastaw temperatur noc/dzien.
    Oszczędnosci nie stwierdziłem.

    > Większość. I odbierasz z magazynu wtedy kiedy magazyn chce, a nie wtedy
    > kiedy Ty masz zapotrzebowanie. Natomiast jeśli Ty masz nagłe
    > zapotrzebowanie nie otrzymasz ciepła dopuki nie napełnisz magazynu.

    liczylismy to kiedys, jesli spadnie temperatura pomieszczen mocno rosnie moc
    podłogówki ze wzgledu na roznice temperatur. Akumulacyjnosc ma byc na tyle duza aby
    przetrzymac do załączenia sie grzania jesli uzywamy 2 taryf, lub nie ma znaczenia
    jesli uzywamy jednej.

    > Ps gdzieś była chyba na grupie fizycznej, taka piękna dyskusja o tym,
    > czy najpierw lać mleko do kawy i czekać aż wystygnie, czy czekać aż
    > wystygnie i dolać. Genialnie wyjaśniali dlaczego cieplejsza kawa
    > szybciej stygnie niz zimniejsza.

    jak powyżej - duza różnica temperatur = większa moc. Jak w podłogówce.

    Tak wlasciwie to nie rozumiem do konca twojego problemu, podłogówka w praktyce dziala
    całkiem dobrze, zatem o co chodzi to nie wiem.

    b.

  • 63. Data: 2016-11-27 18:38:05
    Od: Janusz <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-26 o 22:35, ToMasz pisze:

> [...]
    > z dokładnością do 1 stopnia ma tą samą temeperaturę ( sciana za kuchenką
    > ma 26 stopni bo żona piecze ciasto)(ściany z cegieł +10cm styro). W
    > dotyku, podłogi drewniane (dzisiaj nie ogrzewane) są ciepłe, bo drewno
    > ma małą pojemność cieplną, małe przewodnictwo cieplne w głąb, więc
    > "wydaje" się ciepłe. co innego kafelki w przedpokoju. palce u stóp się
    > odruchowo podwijają, mimo że parę cm niżej jest 15 cm wełny mineralnej :)
    > zmierz prosze prawdziwą temeperaturę "lodowatej" ściany. jeśli jest
    > niska to może jest jakaś inna przyczyna?
    Kiki ma pewnie z pustaków szczelinowych i ma "cug" w pustakach :(

    --
    Pozdr

    Janusz

  • 64. Data: 2016-11-27 18:55:22
    Od: Janusz <J...@o...pl>

    W dniu 2016-11-26 o 22:24, ToMasz pisze:

    > to nie tak. Jeśli zakładamy że podłoga (lub jakaś jej warstwa) akumuluje
    > ciepło, to rozkład rurek wewnątrz niej jest (po za skrejnym debilizmem)
    > pomijalny.
    Mylisz się, nie jest pomijalny z prostego powodu, płyta oddaje ciepło
    otoczeniu a sama stygnie, zbyt gęste rurki powodują że za mocno grzeje,
    a i sama instalacja więcej kosztuje, poza tym trzeba robić więcej pętli
    aby nie przekrocyć max długości pętli, czyli gaeneruje koszty
    inwestycyjne, z kolei za rzadkie rurki powodują że są strefy zimniejsze
    poza tym musibyć dostarczona z kotła woda o wyższej temp aby posadzka
    dostarczyła odpowiednią ilość ciepła, czyli tutaj z kolei mamy wyższe
    koszty eksploatacyjne, dlatego wypadkowa odległość rurek dla każdej
    posadzki jest zawsze jakimś kompromisem.

    > Co więcej, jeśli to ma być grzane prądem, rurki są wadą nie
    > zaletą. Zakładam więc że tam wystąpi pompa ciepła solary itp. Tylko -
    > jak widze - nikt nie zastanawia się czy to dobrze czy źle. Czytam tą
    Rurki są zaletą bo możesz je zakrywać np meblami, przy ogrzewaniu matami
    czy kablami elektrycznymin nie bo się przegrzewają, co prawda są już
    samoregulujące ale nadal jest ryzyko, więc woda stwarza mniejsze
    problemy w pózniejszej eksploatacji i aranżacji pomieszczeń.

    > grupę i czasami zadaję pytania, na które nikt nie zna odpowiedzi. w tym
    > wątku pytałem o powstawanie grzyba - brak odpowiedzi. kilka miesięcy
    A gdzie ten grzyb ma powstać?

    > temu o najtańszy dom - również. rok temu o płaski dach - jeszcze
    bo płaki dach jest beee :) uroda żadna, kłopotliwe utrzymanie, same
    problemy.

    > dostałem kopa za sianie fermentu. Teraz boję się zapytać, czy nie
    > istnieją rozwiązania korzystniejsze niż akumulowanie ciepła w płycie
    > podłogowej? Ogrzewanie od podłogi jest super - nie mam zastrzeżeń. Ale
    > ta sama fizyka na którą się powołujecie, uczy nas, że każda sekunda
    > poddtrzymywania temperatury wyższej niż otoczenie kosztuje. Więc z
    Mieszkałeś kiedyś w drewnianym domu? pewnie nie bo ja tak, mam tak dużo
    już lat że pamiętam lata 60 i 70 gdzie się tak mieszkało, akumlacji w
    takich chatach nie ma żadnej, efekt jest taki że jak zgasło w piecu
    kaflaku bo się wypaliło to rno było zimno jak w psiarni, a zanim
    rozpaliłeś to zmarzłeś jak cholera. Taki mamy klimat z szybkimi zmianami
    temp na zewn że akumlacja budynku jest naszym wybawieniem
    i przed zimnem i przed gorącem. A że kosztuje, no cóż ogrzewanie
    najwięcej kosztuje więc i tak musisz grzać.

> [...]
    > jest to o kwadrans mniej i będzie rumor, piec zrobi się ciepły, może
    > costam zagrzeje, ale obiegu powietrza nie wymusi..... A farelek? Jak
    > sobie go skieruje na dupę to mam ciepło po 3 sekundach. jak na pokój to
    > za 3 minuty. wyłącze bo idę do pracy - zimno po pół godzinie. Co z tego
    > że piec kaflok będzie grzał za pół ceny nocą i w południe, jak noca
    > spię, w południe mnie niema, a reszta życia ( w sensie gotowanie pranie
    > prasowanie) będzie robiona z zegarkiem żeby załapać się na druga taryfę?
    > To się kalkuluje tylko dla emerytów którzy grzeją non stop nawet w nocy.
    Będziesz miał dzieci to zmienisz zdanie.

    --
    Pozdr

    Janusz

  • 65. Data: 2016-11-28 11:17:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 26 Nov 2016 17:04:15 +0100, KIKI

> [...]
    > meble. Jak coś ci się za mocno będzie grzało to weźmiesz styropian do
    > podłogówek, 2cm taki z folią Alu i go przykleisz do góry nogami pod

    Nie wiedziałem, że są szafki bez nóżek. :D U mnie z pewnością będą nóżki,
    co więcej blat będzie wyżej -- cokół będzie mieć AFAIK 18cm -- i będzie
    cofnięty mocniej pod szafkę aby w niego nie kopać "kajakami", żeby w razie
    rozlania się płynu nie zalewało tak szybko cokołu i żeby trochę optycznie
    tę większą wysokość zniwelować.

    > Mnie pajace tak namówili żeby pod meblami nie robić, a ściany te bez
    > podłogówki są lodowate.

    Niby to kuchnia gdzie sporo rzeczy grzeje, ale wg mnie bilans musi się
    zgadzać.

    --
    Pozdor Myjk

  • 66. Data: 2016-11-28 18:49:18
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > a kto ci broni to policzyc i podac? wskazówki jak dla przedszkolaka juz masz
    za mała wiedza. nie na temat liczenia, tylko na temat opcji.

    > ale nie mieszkasz na dachu tylko w objetosci. Skosny dach jest tanszy
    tańszy? Brak mi wiedzy na temat kosztów budowy dachu płaskiego, ale mnie
    remont kapitalny kawałka podłogi betonowej, zbrojonej wyszedł taniej niż
    dach. tyle ze podłogę robiłem sam, dach robiła ekipa.

    i wymaga mniejszych fundamentów za te same m3 przestrzeni zyciowej.
    rzeczywiście? tzn teoretycznie w 100% się zgadzam. ale tu widzieliśmy
    fotki podłogi która ma być na 30 cm gruba, pod nią fundamenty. czy jeśli
    bym miał taką podstawę pod budowę domu, to jest jakakolwiek różnica czy
    dach będzie drewniany dwuspadzisty czy betonowy płaski?
    W tym konkretnym przypadku?
> [...]
    >
    > 60m2 to niewiele - z 10-15kzł? A konstrukcja domu z czego? Bo dla szkieletu mozna
    zrobic odwróconą płytę, ona bedzie mocno tańsza.
    że co proszę? Będzie MOCNO TANSZA? i Ty tego nie napisałeś w pierwszym
    zdaniu tego listu?
    Darujmy sobie, bo to zmierza do nikąd
    ToMasz

  • 67. Data: 2016-11-28 20:22:31
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 28 listopada 2016 18:49:21 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    zrobic odwróconą płytę, ona bedzie mocno tańsza.
    > że co proszę? Będzie MOCNO TANSZA? i Ty tego nie napisałeś w pierwszym
    > zdaniu tego listu?

    ano dlatego ze szkielet to bardzo niepopulana sprawa, a odwrócona plyta jeszcze
    bardziej - wlasciwie to slyszalem o jednej. Ale jak bede budowal nastepny dom, o ile
    bede, to wlasnie na takiej plycie.

    > Darujmy sobie, bo to zmierza do nikąd

    nieco wiecej dyscypliny w formułowaniu zapytań i do czegos dojdziemy.

    b.

  • 68. Data: 2016-11-28 21:54:51
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 25 Nov 2016 10:46:19 -0800 (PST), uciu napisał(a):

    > da sie wylac płyte tak by była idealna, widać to po wątkach na FM i ja też tak się
    bede starał :-)

    No to oby się udało. Bo naprawdę dobrej ekipy będziesz potrzebował i
    idealnej pogody.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 69. Data: 2016-12-01 00:03:09
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 26 Nov 2016 17:04:15 +0100, KIKI napisał(a):

    > Zrób szafki w kuchni na nóżkach żeby był opływ powietrza do tyłu za
    > meble.

    Będziesz kląć przy każdym sprzątaniu. W kuchni często coś się wysypie lub
    wyleje, wydłubuj to później z dziury głębokiej na 60cm.

    Niedawno miałem próbkę czegoś takiego. Musiałem rozbierać cokół po akcji
    hydraulika ze spiralą i czyścić pod ścianą. Masakra.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 70. Data: 2016-12-01 08:15:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 1 Dec 2016 00:03:09 +0100, Borys Pogoreło

    > Będziesz kląć przy każdym sprzątaniu. W kuchni często coś się wysypie lub
    > wyleje, wydłubuj to później z dziury głębokiej na 60cm.

    To będę miał przerąbane, bo blaty mają mieć 80-90 cm. :P Ale... jest
    jeszcze cokół który ma chronić przed takimi sytuacjami. Co prawda w
    stosunku do standardu będzie cofnięty (właśnie żeby go bezpośrednio nie
    zalewać i nie zasypywać brudami), ale to będzie maks. 10cm od frontu.
    Natomiast szafki przy wysokiej zabudowie (czyli przy lodówce) nie będą
    miały nóżek, a drzwi będą zescalone z cokołem -- w domyśle mają tam stać
    zgrzewki z napojami itp. (ogólnie cięższe czy brudniejsze rzeczy). I tam
    naturalnie też grzania nie będzie.

    --
    Pozdor Myjk