    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sun, 27 Nov 2016 07:55:01 -0800 (PST)
    <o17ckd$bdk$1@node2.news.atman.pl> <o17k8u$5do$1@dont-email.me>
    <5837ab23$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <5838a1fa$0$663$65785112@news.neostrada.pl> <q...@m...org>
    <o1cugj$l5u$1@dont-email.me>
    <8...@g...com>
    <o1e5f5$lsu$1@dont-email.me>
    <5...@g...com>
    <o1etup$9hm$1@dont-email.me>
    Subject: Re: jakie pętle podłogówki? (ot)
    From: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 listopada 2016 16:27:35 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    zewnetrzne na oknach polaciowych.
    > (...)
    > mało. Bardzo mało, w zasadzie to jest odpowiedź dla przedszkolaka. Jest
    > ona prawdziwa, zawiera pewne założenia.... i nic więcej. JAsne ze byłoby
    > super, gdybym dostał konkretne wyliczenia, ale to grupa dyskusyjna, i od
    > nikogo tego wymagac nie mogę. jednak pytając grupę dyskusyjną liczyłem
    > na większa ilość wskazówek... typu najtańsza ściana mająca taką a taką
    > przenikalnośc to.... albo sufit tylko pianką bo.... natomiast taniej
    > wyjdzie....

    a kto ci broni to policzyc i podac? wskazówki jak dla przedszkolaka juz masz

    > O dachy pytałem rok wcześniej. Płaski ma mniejsza powierzchnie. Dużo
    > mniejszą.

    ale nie mieszkasz na dachu tylko w objetosci. Skosny dach jest tanszy i wymaga
    mniejszych fundamentów za te same m3 przestrzeni zyciowej. Policz o ile i podaj -
    chetnie podyskutuję.

    Dalej nie wiem czy lepiej postawić 150cm ściany więcej, czy
    > zgadzać się na ukośne ściany w pokojach i izolować o 40% większa
    > powierzchnię. od dołu cieplnie od góry zabezpieczać przed wodą.

    użyj kalkulatora, lub zleć takie obliczenia - za darmo mam ci liczyc? ;)

    > naprawdę zadaje pytania z ciekawości. Nie wiem czy Wy mnie odbieracie
    > jako grupowego trola,

    nie chodzi o trola tylko o sposób odbioru informacji. Jesli po rzeczowej dyskusji
    jedziesz "przedszkolakiem" tylko dlatego ze znalazłeś obliczen ktore sam mozesz
    zrobic to wybacz - ale my tylko dyskutujemy...

    > PS dzisiaj widziałem makietę domu 61m2 za 61tyś z postawieniem. Cena nie
    > zawiera płyty fundamentowej, kanalizacji elektryki. ile owa płyta może
    > kosztować?

    60m2 to niewiele - z 10-15kzł? A konstrukcja domu z czego? Bo dla szkieletu mozna
    zrobic odwróconą płytę, ona bedzie mocno tańsza.

    b.