eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniekabel grzejny/grzewczy? jak zabezpieczyć na zimę inst.? › Re: kabel grzejny/grzewczy? jak zabezpieczyć na zimę inst.?
  • Data: 2018-09-19 09:08:57
    Temat: Re: kabel grzejny/grzewczy? jak zabezpieczyć na zimę inst.?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-09-18 o 17:21, Jacek pisze:

    > A, co do glikolu, to nie masz racji. Po pierwsze roztwór glikol-woda o
    > małej zawartości glikolu faktycznie zamarza, ale nie zwiększa swojej
    > objętości (a przynajmniej nie tak, jak woda) i raczej nie grozi
    > rozsadzeniem rury, czy grzejnika.

    Rozsadzenie grzejnika czy kotła na skutek zamarznięcia w nim wody to
    najmniejszy problem. Problem dopiero się zrobi jak zamarznie naczynie
    wzbiorcze oraz obiegi CO, a ktoś postanowi napalić w kotle. Mój sąsiad,
    który sam sobie robił instalację miał właśnie taki przypadek. Niestety
    zaworu bezpieczeństwa przy kotle nie zamontował. Jedyne szczęście, że
    część instalacji CO w remontowanych pomieszczeniach wykonał z klejonego
    PCV i ten fragment instalacji rozpieprzyło. Pomagałem mu później
    naprawić jego błędy.

    > Po drugie ofiar Zenka na pewno bym na cmentarzu nie szukał, bo jego
    > rady może nie są zawsze poprawne politycznie (czyli, że BEZPIECZEŃSTWO
    > über alles),

    Zenek na tym forum kreuje się na znawcę od wszystkiego. Zauważ, że jest
    najbardziej aktywnym grupowiczem i w każdym wątku zabiera głos i udziela
    porad. Tyle, że ja w pewnych dziedzinach "zjadłem zęby", a są to:
    elektronika, elektryka, automatyka przemysłowa oraz ogrzewnictwo.
    Pracuję  w tych branżach zawodowo ponad 30 lat i posiadam wszelkie,
    wymagane uprawnienia, ale co najważniejsze to duże doświadczenie.
    Dlatego patrzę na jego porady inaczej niż przeciętny grupowicz, który ma
    niewielkie rozeznanie w tych tematach. Zenek niestety nie umie się
    przyznać do błędu, a jakakolwiek krytyka tego co on pisze kończy się na
    agresji z jego strony, wyzwiskach i ciągłym atakowaniu tych, których
    sobie znienawidzi. Nawet w tym wątku zaatakował mnie, choć nic nie
    napisałem pod jego adresem, ale wystarczyło, że mam inne niż on zdanie.

    > ale są sensowne i często ciekawe.
    > Jacek

    Zgodnie z zasadą ciekawa patologia :)

    W pewnych dziedzinach Zenek ma wiedzę. Jest to na pewno chemia i chylę
    czoła, bo sam wielokrotnie korzystałem z jego porad dotyczących klejów
    czy lakierów.

    Ale co do instalacji grzewczych czy elektrycznych to wielokrotnie
    udzielał porad, które po zastosowaniu mogły się zakończyć nieszczęściem.
    On nie widzi tych zagrożeń, które dostrzegam ja i z którymi już miałem
    do czynienia w pracy zawodowej.