eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniekabel grzejny/grzewczy? jak zabezpieczyć na zimę inst.? › Re: kabel grzejny/grzewczy? jak zabezpieczyć na zimę inst.?
    Subject: Re: kabel grzejny/grzewczy? jak zabezpieczyć na zimę inst.?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <pns1h1$g4g$1$Adam@news.chmurka.net>
    <5ba1f044$0$598$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <6...@g...com>
    <7...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 19 Sep 2018 22:00:47 +0200

    W dniu 2018-09-19 o 17:24, l...@g...com pisze:
    > Rura bezpieczeństwa, wg dawniejszej terminologii wznośna, jeśli zastosujesz
    miedzianą, powinna mieć średnicę zewn. 35mm, przy gr. ścianki 1,5mm. Wiem, że
    instalatorzy montują fi 22 lub 28mm ale to niezgodne z normą.

    Rura bezpieczeństwa i rura wznośna to są dwie różne rury. W przypadku
    kotłów o mocy do 25kW rura wznośna może pełnić także rolę rury
    bezpieczeństwa. Powyżej tej mocy kotła, do naczynia wzbiorczego muszą
    być poprowadzone dwie rury: jedna to rura wznośna, a druga to rura
    bezpieczeństwa.

    Poza tym gdzie wyczytałeś, że jeżeli rura jest miedziana to musi mieć
    średnicę 35mm? Skąd masz takie informacje?

    Oczywiście średnice rur wznośnej i bezpieczeństwa zależą od mocy kotła,
    ale ich średnica nie może być mniejsza jak 25mm dla kotłów do 25kW.
    Jeżeli moc kotła jest większa, wtedy rury te muszą mieć większą
    średnicę, które liczy się wg wzorów podanych w normach:

    Średnica wewnętrzna rury wznośnej [mm] = 5,23 * Pierw 3 stopnia z mocy
    kotła, lecz nie mniej jak 25mm

    Średnica wewnętrzna rury bezpieczeństwa [mm] = 8,08 * Pierw 3 stopnia z
    mocy kotła, lecz nie mniej jak 25mm