eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniekabel grzejny/grzewczy? jak zabezpieczyć na zimę inst.? › Re: kabel grzejny/grzewczy? jak zabezpieczyć na zimę inst.?
    Subject: Re: kabel grzejny/grzewczy? jak zabezpieczyć na zimę inst.?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <pns1h1$g4g$1$Adam@news.chmurka.net>
    <9...@g...com>
    <5ba1f8c8$0$11062$426a74cc@news.free.fr>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <7...@g...com>
    <5ba25ae2$0$16805$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 19 Sep 2018 22:01:25 +0200

    > Zablokowales google na godzine i znalazles informacje. Ciekawe dlaczego jak
    wczesniej wiedziales ze w starych domach z instalacja grawitacyjna nie zamarza albo
    jest to zjawisko rzadkie to kazales lac glikol z woda pol na pol zeby temperatura
    zamarzania byla na poziomie -40°C. Tez sie wyprzesz jak z chlebem wodnym ze to nie ty
    pisales?

    Po pierwsze pomysł z laniem glikolu nie był mój, ale twój.

    Po drugie autor wątku pisał o instalacji wykonanej rurami od 1/2 do 1".
    Taka instalacja niekoniecznie musi pracować w grawitacji. Raz, że
    średnice rur "dupy nie urywają", a dwa, że nie wiemy jak ona jest
    wykonana, a autor wątku raczej nie jest w stanie odpowiedzieć na to
    pytanie czy instalacja działa na tyle dobrze grawitacyjnie, aby nie
    trzeba jej było zabezpieczać przed zamarznięciem.

    Po trzecie dom ma stać cały czas nieogrzewany, a w tym przypadku nie
    można liczyć na to, że instalacja nie zamarznie, bo jest grawitacyjna.
    Jeżeli utrzymają się mrozy przez wiele dni to i w piwnicy będzie
    temperatura ujemna. W przypadku autora wątku nie wiemy jak jest wykonana
    piwnica. Czy jej podłoga posiada izolację czy też nie.

    Po czwarte jeżeli ma być zalana glikolem to trzeba przygotować nieco
    mocniejszy roztwór np. 40-50%, aby uzyskać docelowo przynajmniej roztwór
    20-30%, kiedy roztwór wymiesza się z wodą, która jeszcze pozostanie w
    instalacji po spuszczeniu. Ile jej pozostanie tego nie wiemy tak samo
    jak nie wiemy jaki roztwór docelowo uzyskamy. Dlatego trzeba zrobić
    mocniejszy roztwór. Ty byś wlał roztwór 15%, a w rzeczywistości mógłbyś
    otrzymać 5%. Jesteś taki mądry to sprawdź przy jakiej temperaturze
    zamarznie taki roztwór.

    Po piąte ja pisałem, że lepiej nie lać glikolu, a najlepiej trzeba grzać
    tą instalację, aby utrzymać w domu temperaturę przeciwzamrożeniową.
    Później ty powtórzyłeś dokładnie to samo co ja wcześniej napisałem, ale
    nie przeszkadzało ci aby mnie obszaklować i wyzwać. Grzanie domu także
    pozwoli zabezpieczyć instalację wody użytkowej oraz zabezpieczy przed
    wilgocią.

    Po szóste przestań pierdolić o wodnym chlebie, bo stałeś się nudny jak
    "flaki z olejem". Czy ty naprawdę nie dostrzegasz, że ludzie zaczęli cię
    olewać na grupie, bo już dość mają tych przepychanek?