eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniekabel grzejny/grzewczy? jak zabezpieczyć na zimę inst.? › Re: kabel grzejny/grzewczy? jak zabezpieczyć na zimę inst.?
    Subject: Re: kabel grzejny/grzewczy? jak zabezpieczyć na zimę inst.?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <pns1h1$g4g$1$Adam@news.chmurka.net>
    <9...@g...com>
    <5ba1f8c8$0$11062$426a74cc@news.free.fr>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <7...@g...com>
    <5ba25ae2$0$16805$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <5ba2ab0d$0$602$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <pnvnfp$siu$1@node2.news.atman.pl>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Thu, 20 Sep 2018 13:11:38 +0200

    W dniu 2018-09-20 o 10:58, marios pisze:

    > W dniu 20.09.2018 o 01:44, Zenek Kapelinder pisze:
    > [ciach]
    >  Nie bylo doprecyzowane jaka to instalacja. Ale jak wystepuje w niej
    > calowa rura, grzejniki zeliwne, budynek jest stary i woda do mycia
    > grzana jest podkowa w piecu w kuchni to nie ma tam nic innego niz
    > instalacja grawitacyjna.
    > [ciach]
    >
    > racja. budynek w 1/2 mieszkalny, 4 pomieszczenia, łącznie jakieś 6.5 x
    > 6.5m powierzchni, 4 grzejniki, grawitacja, pomp brak, piwnic brak,
    > "podkowa" w kuchni kaflowej, budynek ma ~20 lat, ale budowany na
> [...]

    No i sprawa się wyjaśniła.

    Żadne glikole nie są potrzebne w instalacjach. Spuść wodę z instalacji
    grzejników i podków. Jak by Ci przyszło do głowy jednak zalewać glikolem
    to moje ostrzeżenie o trującym glikolu etylenowym jest aktualne,
    ponieważ ciepła woda użytkowa znajduje się w bojlerze i w podkowie. Ale
    jak w przyszłości będziesz wymieniał tą instalację to nie ma się co nad
    tym rozczulać, że będzie korodować.

    Spuść wodę użytkową z całej instalacji gdzie się da. Zdemontuj
    podgrzewacz przepływowy, bo z niego nie zejdzie woda i w zimie go
    rozsadzi. Pomieszczenie, gdzie jest przyłącze wody musisz grzać.
    Najlepiej się sprawdzi grzejnik typu promiennik podczerwieni załączany
    termostatem ustawionym na 5-10'C. Termostat umieść blisko tego
    przyłącza. Promiennik podczerwieni umieść tak, aby ogrzewał to przyłącze.

    Jeżeli masz tam ubikacje, umywalki, zlewy to ich syfony zalej glikolem
    lub zasyp solą kuchenną. Jak jest tam pralka automatyczna to także nalej
    do niej trochę glikolu, aby nie uszkodziła się pompa wody.