    From: "kiki" <k...@k...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kapuś
    Date: Mon, 31 May 2010 15:29:57 +0200

    "qaz" <q...@w...pl> wrote in message
    news:4c03b723$0$17106$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hu0b05$331$1@news.onet.pl...

    > Do tego dodałbym jeszcze ze dwie zasady ( mądry po szkodzie ):
    > 1. Nie daj się wziąć na współczucie "na święta chociaż coś, bo żona
    > liczyła że skończę przed świętami", znasz fachowca, który się nad
    > inwestorem lituje ?

    Tak, nie raz to przerabiałem. Na chorą żonę czy dziecko też.

    > 2. Odłóż część (n.p. 20%) zapłaty na 2 tyg. po zakończeniu prac - od razu
    > to należy ustalić, kiedy wszystko jest cacy a uwagi są tylko do
    > poprzednich ekip.

    Ja mam taką uwagę. Prace ociepleniowe należy odbierać w zimie jak działa już
    C.O. i na zewnątrz jest -10.
    Trzeba wziąć na wstrzymanie i nie budować za wszelką cenę byle szybciej.
    Trzeba tak wycyrklować aby odbiór przypadł na styczeń.

    Zresztą co do ociepleń zewnętrznych i wewnętrznych to by trzeba chyba
    napisać osobny poradnik.
    Np nie wolno zamykać skosów pokoi za szybko. najpierw trzeba zrobić ruszt
    skosów i sufitu i w między czasie obklejać styropianem fragmenty ścianek
    wystających ponad sufit. Trzeba robić wszystko równolegle i dopiero na samym
    końcu pchać wełnę.
    Szkoda gadać.
    Może zbiorę swoje myśli do poradnika :-)

    > Ja umoczyłem, bo tych dwu zasad nie wprowadziłem. Powoli kończę poprawki
    > własnoręcznie ( z pianą na ustach )

    Ja poprawiam już 3 sezon :-)