  • Data: 2018-01-07 21:59:11
    Temat: Re: kiepskie parametry pradu - jak walczyc z ZE
    Od: abomito <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!
    > Nie istnieje żaden zapis prawny czy normatywny, że punkt podziału PEN
    > musi być uziemiony.
    Nie wiem, jak jest teraz, ale jeszcze niedawno ZE sobie winszował, aby uziom był na
    początku kabla(4x) z lini napowietrznej, 50 m dalej- na złączu.To, że za licznikiem
    było 250 m kabla, to ZE już nie interesowało.
    Nie wiem jakie były przepisy.Mogłem tak nie robić- najwyżej by mi nie podłączyli
    prądu. Miałem wybór.Poza tym: każdy ZE miał własne wykładnie przepisów.Akurat miałem
    przyjemność kiedyś prasować na styku trzech...

    Ale masz rację: Wprawdzie uziomy kosztują, ale warto dawać ich więcej niż wymagają
    przepisy.Zdrowy rozsądek też warto mieć.
    Pozdro.abomito