  • 1. Data: 2018-01-06 12:09:36
    Temat: kiepskie parametry pradu - jak walczyc z ZE
    Od: "decore-meble.pl" <r...@g...com>

    witam

    mam problem z pradem w domu, zarowki przygasaja, tv potrafi sie w nocy wlaczyc i
    wylaczyc tak samo jak radio. Po 20 w zimniejsze dni nie ma szans na przeczytanie
    gazety chyba ze przy swieczce. Problem byl zgloszony do ZE - zainstalowali
    rejestrator i po miesiacu przyslali tabelke w excelu z ktorej wynikalo ze wszystko
    jest dobrze a maksymalne odchylki wynosza 10% a 10% mogą wynosić bo tak jest w umowie
    z ZE. Moge sobie zczytywac napiecie z UPSa ale to i tak bedzie o kant d... bo nikt mi
    tego nie uzna jako dowód. Sprawa toczy sie od lat od tego czasu padla lodowka
    zamrazarka a ostatnio zaczyna swirowac nowa pralka. Nagminne jest dogrzewanie domów,
    "na lewo", i to jest ten problem. Ja po domach nie bede chodzil i sprawdzal co tam
    sie dzieje ale mam wrazenie ze za nieudolnosc i lenistwo lokalnego ZE ja place
    wymieniajac sprzet agd co pare lat a to juz dziala na moje unerwienie.

    Teoretykom i niespelnionym pisarzom dziekuje za rady, ale jezeli ktos z was przeszedl
    taka droge i moze cos poradzic to serdecznie prosze o trzy madre slowa

    dzieki

  • 2. Data: 2018-01-06 12:19:25
    Temat: Re: kiepskie parametry pradu - jak walczyc z ZE
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 6 stycznia 2018 12:09:38 UTC+1 użytkownik decore-meble.pl napisał:
> [...]
    wymieniajac sprzet agd co pare lat a to juz dziala na moje unerwienie.

    Skoro po dobroci się nie da to zostaje zainstalować własny rejestrator
    (najlepiej niech go zamontuje elektryk z uprawnieniami) i pozwać do sądu
    ZE. Dołączyć ekspertyzę serwisu, że awaria sprzętu AGD została spowodowana
    nieprawidłowymi parametrami prądu i wystąpić o odszkodowanie.

    Nikt Ci tu żadnej innej sensownej rady nie da :) W ZE pracują ludzie - ich
    co prawda pewnie kasa ZE nie interesuje ale każdy lubi spokój w pracy. Im
    więcej będziesz im truł (pisma) tym szybciej zajmą się tematem.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2018-01-06 12:39:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    decore-meble.pl pisze tak:

    > Nagminne jest dogrzewanie domów, "na lewo", i to jest ten problem.

    a co to takiego?

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 4. Data: 2018-01-06 12:39:30
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 6 Jan 2018 03:09:36 -0800 (PST), decore-meble.pl napisał(a):

    > Problem byl zgloszony do ZE - zainstalowali rejestrator i po miesiacu przyslali
    tabelke w excelu z ktorej wynikalo ze wszystko jest dobrze a maksymalne odchylki
    wynosza 10% a 10% mogą wynosić bo tak jest w umowie z ZE

    I co, sądzisz że sfałszowali wyniki?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 5. Data: 2018-01-06 12:53:36
    Od: "decore-meble.pl" <r...@g...com>

    dogrzewanie na lewo - to obejscie poza licznikiem do jednego lub kilku grzejnikow
    elektrycznych w domu, jest milo cieplo i tanio :)

    ja mysle ze tabelka w excelu przyjmie wszystko co jej sie wpisze i mysle tez ze
    metoda pomiaru przez ZE to probkowanie w czasie gdzie interwaly sa na tyle dlugie ze
    chwilowy rozruch silnika 10kw czy spawarki transformatorowej moze byc widoczny ale to
    bardziej kwestia szczescia niz rzetelnosci pomiaru.

  • 6. Data: 2018-01-06 13:01:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    decore-meble.pl pisze tak:

    > dogrzewanie na lewo - to obejscie poza licznikiem do jednego lub
    > kilku grzejnikow elektrycznych w domu, jest milo cieplo i tanio :)

    Chyba nie doceniasz ZE :)
    żeby ukraść sensowną ilość prądu x kilka domów i ZE tego nie zauważy.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 7. Data: 2018-01-06 14:25:13
    Od: "decore-meble.pl" <r...@g...com>

    no chyba ze .....

  • 8. Data: 2018-01-06 16:01:08
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 06.01.2018 13:01, PiteR wrote:

    > Chyba nie doceniasz ZE :)
    > żeby ukraść sensowną ilość prądu x kilka domów i ZE tego nie zauważy.

    Też mi się wydaje, że mają podliczniki i łatwo wyłapią pobór na lewo.
    1kWh może by nie złapali na dzień ale więcej to wątpię.\
    A może kabel wlz jest uszkodzony lub za cienki.

  • 9. Data: 2018-01-06 16:35:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-01-06 o 12:09, decore-meble.pl pisze:
> [...]
    > przyslali tabelke w excelu z ktorej wynikalo ze wszystko jest dobrze
    > a maksymalne odchylki wynosza 10% a 10% mogą wynosić bo tak jest w
    Tabelki w excelu muszą odpowiadać temu:
    Dziennik Ustaw Nr 93 Poz. 623
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI z dnia 4 maja 2007 r. w sprawie
    szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego.
    http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    070930623/O/D20070623.pdf

    Zakładam, że należysz do V grupy przyłączeniowej więc Ciebie interesuje
    głównie rozdział 10., par.38., pkt.3.
    Jak tabeli z excela zgadzają się z tym co jest w rozporządzeniu, to nic
    nie poradzisz, no chyba że gdzieś w okolicy znajdziesz kogoś z
    odpowiednim urządzeniem pomiarowym i wyjdzie Wam, że pomiary ZE różnią
    się od Waszych, to wtedy skarga do URE.

    > Teoretykom i niespelnionym pisarzom dziekuje za rady

    No to zapomnij o tym co napisałem.

    > prosze o trzy madre slowa

    Bóg z Tobą.

  • 10. Data: 2018-01-06 16:46:20
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    > Tabelki w excelu muszą odpowiadać temu:
    > Dziennik Ustaw Nr 93 Poz. 623

    Ja stawiam na uszkodzenie kabla lub złe połączenie.
    Zasilacz impulsowy w TV ma na wejściu kondensator gromadzący energię.
    Jemu jest wszystko jedno czy dostanie 100V czy 250V i czy będzie to prąd
    stały czy zmienny.
    Każde urządzenie z zasilaczem impulsowym będzie działać z prądu stałego.

    https://duckduckgo.com/?q=zasilacz+impulsowy+schemat
    &t=ironbrowser&iar=images&iax=images&ia=images&iai=h
    ttp%3A%2F%2Fzsp5.krosno.pl%2Fkonkurswww%2F2011%2Fdob
    rowolskiml%2Fimages%2Fimpulsowe.gif

    Od stabilizacji napięcia jest przetwornica, która odbiera energię z tego
    kondensatora. Jeżeli TV się zupełnie wyłącza to musi następować zupełna
    przerwa co by świadczyło o złym styku gdzieś na aparatach w rozdzielni
    czy coś z kablem.