  • 21. Data: 2018-01-07 11:27:50
    Temat: Re: kiepskie parametry pradu - jak walczyc z ZE
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 1/6/2018 12:09 PM, decore-meble.pl wrote:
    > trzy madre slowa

    Kup Sobie Miernik. Ale lepiej nich go używa ktoś inny.

    Chodzi o to aby wyeliminować bład gruby w postaci popsutej instalacji u
    Ciebie. Np. masz popsute oświetlenie, a problemy z lodówką nie mają
    związku z miganiem światła.

    Jesli winę ma ponosić całe osiedle które grzeje na lewo podpinając się
    przed licznikami to ZE już zawno by biegał machając rekami, takich
    przecieków rzedu dziesiątek kW nie da się ukryć.

  • 22. Data: 2018-01-07 12:17:48
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-06 o 17:46, KIKI pisze:
    > Uziom PEN musi być w punkcie rozdziału. Ale niczego się nie dowiemy od
    > autora.

    Bzdury piszesz.

    Nie istnieje żaden zapis prawny czy normatywny, że punkt podziału PEN
    musi być uziemiony.

    Uziemiony ma być przewód PE. Najlepiej, kiedy jest uziemiony jak
    najbliżej chronionej instalacji i możliwie w jak największej ilości punktów.

  • 23. Data: 2018-01-07 21:59:11
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    > Nie istnieje żaden zapis prawny czy normatywny, że punkt podziału PEN
    > musi być uziemiony.
    Nie wiem, jak jest teraz, ale jeszcze niedawno ZE sobie winszował, aby uziom był na
    początku kabla(4x) z lini napowietrznej, 50 m dalej- na złączu.To, że za licznikiem
    było 250 m kabla, to ZE już nie interesowało.
    Nie wiem jakie były przepisy.Mogłem tak nie robić- najwyżej by mi nie podłączyli
    prądu. Miałem wybór.Poza tym: każdy ZE miał własne wykładnie przepisów.Akurat miałem
    przyjemność kiedyś prasować na styku trzech...

    Ale masz rację: Wprawdzie uziomy kosztują, ale warto dawać ich więcej niż wymagają
    przepisy.Zdrowy rozsądek też warto mieć.
    Pozdro.abomito

  • 24. Data: 2018-01-07 23:43:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-07 o 21:59, abomito pisze:
> [...]
    prądu. Miałem wybór.Poza tym: każdy ZE miał własne wykładnie przepisów.Akurat miałem
    przyjemność kiedyś prasować na styku trzech...

    Było, jest i będzie. Przewód PEN znajdujący się w przyłączu w sieci TN
    musi być uziemiony. Jednak to uziemienie nie może być traktowane jako
    uziemienie instalacji wewnętrznej, ponieważ przyłącze jest własnością ZE
    (nawet pomimo budowania przez inwestora), a ZE nie gwarantują
    serwisowania tego uziemienia.

    > Ale masz rację: Wprawdzie uziomy kosztują, ale warto dawać ich więcej niż wymagają
    przepisy.Zdrowy rozsądek też warto mieć.
    > Pozdro.abomito

    Uziomy nie muszą kosztować. Bednarka nie jest aż tak droga. Uziomy
    szpilkowe także.

    Ja zawsze starałem się wykonać to przy okazji układając kabel pomiędzy
    przyłączem, a rozdzielnicą. Kazałem kopać głębszy rów, w który układana
    była bednarka jako uziemienie. Jeden koniec bednarki uziemiał PEN w
    przyłączu, a drugi koniec wprowadzany był do budynku jako uziemienie
    GSW, do której uziemiany był przewód PE po rozdziale PEN na PE i N.

    Bednarka była przysypywana, a następnie układany był kabel.

  • 25. Data: 2018-01-08 21:20:24
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 07.01.2018 o 11:27, Sebastian Biały pisze:
    > Jesli winę ma ponosić całe osiedle które grzeje na lewo podpinając się
    > przed licznikami to ZE już zawno by biegał machając rekami, takich
    > przecieków rzedu dziesiątek kW nie da się ukryć.

    Ale coś tu się nie zgadza. Jak kraść to za 30zł? :-P

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz