  • 1. Data: 2018-01-06 21:00:39
    Temat: odnawianie krzeseł
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Wzięłam się za odnawianie starych, ale solidnych krzeseł kuchennych.
    Były malowane farbami olejnymi.
    Liczyłam, że uda mi się doczyścić do samego drewna, sporo zeskrobałam,
    ale okazało się, że ta pierwsza warstwa bardzo dobrze trzyma, więc
    darowałam sobie dalszy wysiłek.
    I teraz zastanawiam się, czy jest sens dawać na tą starą, oszlifowaną
    olejną farbę, emalię akrylowa, tak teraz polecaną, czy jednak farbę olejną?
    Chciałabym, aby dobrze kryła oraz była odporna na zarysowania.
    Chętnie wysłucham rad osób doświadczonych. :-)

    Pozdrawiam Krycha.

  • 2. Data: 2018-01-06 21:18:45
    Temat: Re: odnawianie krzeseł
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 6 Jan 2018 21:00:39 +0100, Krycha napisał(a):

    > Liczyłam, że uda mi się doczyścić do samego drewna, sporo zeskrobałam,
    > ale okazało się, że ta pierwsza warstwa bardzo dobrze trzyma, więc
    > darowałam sobie dalszy wysiłek.

    Bo to się robi opalarką i cykliną. Plus nieco glancpapieru i kupę
    cierpliwości. Ale skoro nie ma to być wystrzałowa jakość, to możesz dać
    dowolną współczesną farbę ogólnego zastosowania, od pędzla albo, jak ma
    być ładniej, to pistoletem czy sprajem. Dobrze jest wcześniej
    poszpachlować dziurki i rysy.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2018-01-06 21:46:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu sobota, 6 stycznia 2018 21:00:51 UTC+1 użytkownik Krycha napisał:
    > Chętnie wysłucham rad osób doświadczonych. :-)

    Skrobałem kiedyś drzwi i futryny u dziadków, było tam z 8 warstw farby,
    bo zeskrobaniu pokazało się cudne drewno, pociągnęliśmy to lakierem
    bezbarwnym i tak zostało ;)

    L.

  • 4. Data: 2018-01-06 21:51:23
    Od: l...@g...com

    Też się w życiu naskrobałem ale przeważnie drewno było takie sobie, choć i tak lepsze
    od farby olejnej

  • 5. Data: 2018-01-06 22:37:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Warto zeszlifowac i pomalowac farba epoksydowa, dowolna byle by na puszcze bylo
    napisane ze epoksydowa. Betonmal swietnie sie do drewna nadaje. Super kryje i po
    utwardzeniu jest tak twardy ze trudno zarysowac gwozdziem. Od dawna darowalem sobie
    wszystkie farby z wyjatkiem epoksydowych. Do malowania przede wszystkim walek.

  • 6. Data: 2018-01-06 23:44:56
    Od: l...@g...com

    Lata temu stosowałem Capon, po wyschnieciu lekki szlif drobnym papierem, potem
    Chemosil, znowu szlif i jeszcze raz Chemosil. Trzyma do dziś.

  • 7. Data: 2018-01-06 23:48:52
    Od: MK <m...@b...cn>

    https://www.youtube.com/watch?v=NrymY2szYWw

  • 8. Data: 2018-01-07 16:06:24
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 06.01.2018 o 23:48, MK pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=NrymY2szYWw

    Fajne. :-)
    Jak będę miała jakiś zabytkowy mebel, to warto taką firmę wynająć.

    Krycha.

  • 9. Data: 2018-01-07 16:23:55
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > dowolną współczesną farbę ogólnego zastosowania, od pędzla albo, jak ma
    > być ładniej, to pistoletem czy sprajem. Dobrze jest wcześniej

    Używałam specjalnego środka zmiękczającego warstwy starych farb.
    Sporo zeszło przy skrobaniu cykliną, ale nie do końca.
    Czy opalarka może być użyta po zeskrobaniu części warstw, czy lepiej
    opalać bez skrobania, od razu?

    Krycha.

  • 10. Data: 2018-01-07 17:08:38
    Od: l...@g...com

    Najlepiej od razu ale skrobania czy grubszego szlifowania się nie uniknie niestety.
    Wtedy do plaskich powierzchni można zastosowac szlifierkę taśmową, do miejsc trudniej
    dostępnych innego typu szlifierki. Przy jednostkowej pracy, gdzie inwestycje w sprzęt
    są bez sensu, pozostaje praca ręczna, kostka, papier, skrobaki cykliny itp.