  • 1. Data: 2018-01-08 02:28:12
    Temat: Koszt budowy domu 2018 - dokładne wyliczenia i omówienie
    Od: Jan Drawski <d...@o...pl>

    Może komuś się przyda, nie pamiętam tylko ile % do takich wyliczeń
    należy doliczyć ;)
    https://kb.pl/porady/koszt-budowy-domu-dokladne-wyli
    czenia/

    Janek

  • 2. Data: 2018-01-08 03:29:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tak od jednego do czterech pieciu procent wartosci rocznie podatku katastralnego
    dolicz. Na razie go nie ma ale za dziesiec lat moze byc.

  • 3. Data: 2018-01-08 07:44:04
    Od: abomito <a...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 03:29:53 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Tak od jednego do czterech pieciu procent wartosci rocznie podatku katastralnego
    dolicz. Na razie go nie ma ale za dziesiec lat moze byc.

    No to wtedy będę martwił.O ile będę żył.

  • 4. Data: 2018-01-08 09:05:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 08.01.2018 o 02:28, Jan Drawski pisze:
    > Może komuś się przyda, nie pamiętam tylko ile % do takich wyliczeń
    > należy doliczyć ;)
    > https://kb.pl/porady/koszt-budowy-domu-dokladne-wyli
    czenia/

    Dziękuję, bardzo fajne opracowanie. ale dlaczego ceny które tam widzę,
    zdecycdowanie, mocno, bardzo odstaja od tego o czym my tu na grupie mówimy?

    ToMasz

  • 5. Data: 2018-01-08 09:12:41
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 02:28:13 UTC+1 użytkownik Jan Drawski napisał:
    > Może komuś się przyda, nie pamiętam tylko ile % do takich wyliczeń
    > należy doliczyć ;)
    > https://kb.pl/porady/koszt-budowy-domu-dokladne-wyli
    czenia/

    nie wiem dlaczego fundamenty parterówki 100m2 kosztują wiecej od 140 z poddaszem.
    Powinno być mniej wiecej tyle samo.

    b.

  • 6. Data: 2018-01-08 09:37:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 8 Jan 2018 00:12:41 -0800 (PST), Budyń

    > nie wiem dlaczego fundamenty parterówki 100m2 kosztują wiecej od 140 z poddaszem.
    Powinno być mniej wiecej tyle samo.

    Ponieważ parterówka, pomimo że mniejsza metrażem użytkowym, zajmuje więcej
    miejsca na polu tj. 100m2 vs ~70m2 zatem zwiększa siętakżę obrys. Ponadto z
    tego co zaobserwowałem, w parterówce też _czasem_ robi się podmurówki
    fundamentowe do ścian nośnych wewnątrz domu.

    Ja u siebie w ogóle miałem na całej północnej ścianie podwójnie ciągniętą
    ścianę fundamentową (13m), w samym środku domu też z 6m poszło dodatkowo
    pod ścianę nośną.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2018-01-08 11:49:21
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 09:37:53 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > tego co zaobserwowałem, w parterówce też _czasem_ robi się podmurówki
    > fundamentowe do ścian nośnych wewnątrz domu.

    no ale zalezy jak oni te metry liczą - ja mam po obrysie 7x15m=105m. Gdybym zakonczył
    dachem byłaby parterówka. Ale na tym samym fundamencie mam uzytkowe piętro -
    odliczając skosy wychodzi wlasnie jakies 140m2 (a nie 200 po podłogach)

    > Ja u siebie w ogóle miałem na całej północnej ścianie podwójnie ciągniętą
    > ścianę fundamentową (13m), w samym środku domu też z 6m poszło dodatkowo
    > pod ścianę nośn

    no ok, jesli budynek bedzie 10x10 to nośna w środku bedzie potrzebna. Ale pietro i
    tak sie robi za darmo (jesli chodzi o fundamenty)

    b.

  • 8. Data: 2018-01-08 11:51:01
    Od: Budyń <b...@g...com>

    napisał:
    > Tak od jednego do czterech pieciu procent wartosci rocznie podatku katastralnego
    dolicz. Na razie go nie ma ale za dziesiec lat moze byc.

    cztery? 5? moze 8 albo 15, z palca to ssane

    w kazdym razie nawet 2% da ci mocno w d.... bo nie kto inny zaplaci tylko lokator

    b.

  • 9. Data: 2018-01-08 14:24:38
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-01-08 o 02:28, Jan Drawski pisze:
    > Może komuś się przyda, nie pamiętam tylko ile % do takich wyliczeń
    > należy doliczyć ;)
    > https://kb.pl/porady/koszt-budowy-domu-dokladne-wyli
    czenia/

    W 2018 ktoś się bawi w kominy?

  • 10. Data: 2018-01-08 14:31:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 stycznia 2018 14:25:02 UTC+1 użytkownik nadir napisał:
    > W 2018 ktoś się bawi w kominy?

    Ja mam 2 kominy, mimo że mam PC i WM ;)

    L.