  • 1. Data: 2018-01-03 11:32:53
    Temat: piec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: "decore-meble.pl" <r...@g...com>

    witam

    120 m2, parterowy dom z ociepleniem 10 cm styro + bojler na 100 l cwu. musze
    przerobic lazienke i chce wywalic tez piec - starego smieciucha zamienic na piec z
    podajnikiem. Sasiad ma Krzaczka i sobie chwali - w sumie sklaniam sie ku temu samemu
    SPK 3D - jednak torche cena mnie przeraza ponad 10k za piec 14kw. Widzialem inne
    wynalazki z netu - tansze ale jak widze spawy to wydajemi sie ze ktos to robil kto
    spawa od wczoraj. W krzaczku nei pasuje mi tez wyjscie czopucha ktore jest do gory -
    ale to nie jest jakis wielki problem. czy istanieje jakas sensowna aleternatywa ?
    chce miec zeliwny palnik i ruszt wodny zeby moc przepalic w piecu zwyklym weglem

    dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2018-01-03 12:48:52
    Temat: Re: piec na ekogroszek - jaki wybrac
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 3 Jan 2018 02:32:53 -0800 (PST), decore-meble.pl

> [...]
    > zamienic na piec z podajnikiem. Sasiad ma Krzaczka i sobie chwali - w
    > sumie sklaniam sie ku temu samemu SPK 3D - jednak torche cena mnie

    Do domu 120m2 z ociepleniem wystarczy 10kW, albo nawet 7. Wydaj 200 zł,
    zrób sobie OZC i będzie wszystko jasne -- lepsze to niż kupować
    przewymiarowanego smoka, narażać się na wysokie koszty inwestycji i potem
    się jeszcze męczyć ze spiekami i innym dziadostwem obsługowym.

    Istnieje. http://ranking.czysteogrzewanie.pl/szukaj/3nh2

    > chce miec zeliwny palnik i ruszt wodny zeby moc
    > przepalic w piecu zwyklym weglem

    Ruszt wodny to gwarancja syfu w kotle i kominie. Nie rób sobie takiej
    krzywdy, skoro już ciśniesz na podajnik. Sprawdź czy nie musisz już celować
    w 5-klasę żeby za parę lat znowu nie zmieniać kotła na fali uchwał
    antysmogowych. Inna sprawa, że ta 5-klasa to pic na wodę...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 3. Data: 2018-01-03 12:56:49
    Od: l...@g...com

    Żadne węgle, jak masz przyłącze gazu zamontuj kondensacyjny kocioł. Jak gazu nie
    masz, boisz się pompy ciepła i uparłeś na węgiel montuj kociol o jak najniźszej mocy
    nominalnej, dla pewności sobie przelicz zapotrzebowanie na moc. Wystarczy pewnie
    kociołek o mocy 7kW. Żadne tam ruszty wodne, produkują tylko sadzę. Z tego co czytam
    niezle są Skamy i RBR. Sam mam z rusztem wodnym i nie polecam.

  • 4. Data: 2018-01-03 16:12:27
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-03 o 11:32, decore-meble.pl pisze:
> [...]
    chce miec zeliwny palnik i ruszt wodny zeby moc przepalic w piecu zwyklym weglem

    Radziłbym się nie pchać w kocioł węglowy. Polityka rządu dąży do
    całkowitego zlikwidowania ogrzewania węglowego. Będą robić wszystko,
    żeby skutecznie zniechęcić. W przeciągu ostatnich kilku miesięcy węgiel
    zdrożał 20%, a do tego są problemy z jego dostępnością.

    Powiesz, że w podajniku żeliwnym można też palić pelletem. Teoretycznie,
    a w praktyce takie spalanie pelletu jest nieekonomiczne i nigdy nie
    dorówna sprawności kotła pelletowego z palnikiem typowo pelletowym.

    Taniej jest obecnie ogrzewać gazem z sieci, jeżeli masz taką możliwość.
    Jeżeli nie to lepsze rozwiązanie wejść w pellet, a najlepiej przejść na
    ogrzewanie pompą ciepła. Nawet w formie klimatyzatorów.

  • 5. Data: 2018-01-04 08:49:49
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam!
    > 120 m2, parterowy dom z ociepleniem 10 cm styro + bojler na 100 l cwu.
    Jenak nic nie wiem, jak tam jest instalacja, czy zawory maję zawory.A przede
    wszystkim- jakiej mocy jest ten śmieciuch?
    W porównaniu ze stałopalnym, piec na groszek wystarczy połowa mocy.Fakt: raz na parę
    lat może się zdarzyc taka zima, że nie będzie dogrzewał, ale to rzadkość.
    Może inaczej: na powierzchnię ok 200m ( 5 cm styropianu) przy drewnianych oknach był
    założony piec 20kw. Początkowo śmieciuch, potem miałowy.Po zmianie okien ( i pieca)
    piec 20 kw na groszek chodzi na najmniejszych nastawach.Większość grzejników jest
    solidnie przykręcona.
    Piec na miał ma już 10 lat.Ma stalowy palnik i wodny ruszt.Przez ten czas zużył się
    ślimak(a w zasadzie nie sam ślimak, a końcówka- przy groszku z węgla kamiennego
    kupowanego luzem zdarzały się kamienie lub beton.Często ścinało mi kliny.I wytarła
    się jedna powierzchnia palnika- wspawałem nową blachę.Czy palnik z żeliwa byłby
    trwalszy? Nie wiem.
    Wprawdzie ruszt wodny szybko zarasta sadzą, ale i tak piec czyszczę przynajmniej raz
    w tygodniu.Natomiast dodatkowa powierzchnia grzewcza też się liczy.I przy częstym
    paleniu drewnem jest po prostu wygodny.
    Pieca na groszek nie powinno się używać do palenia węgla! Ani to ekonomiczne, ani
    wygodne.Piece na groszek są używane do palenia groszku.Kropka.Drewno to inna
    sprawa.Muszę je zużywać.
    nie polecę żadnego konkretnego typu.Po prostu sprzedawcy nie podają nazw producentów.
    Natomiast co do zmiany na gaz czy pompę ciepła...Cóż-jeśli nie ma tego, co się lubi,
    to się lubi co się ma! Gdy będę zmieniał dom, zmienię i system ogrzewania.Tylko wtedy
    to się popłaci! Reszta to ideologia, lub reklama.To prawie na to samo wychodzi.
    Pozdro. abomito

  • 6. Data: 2018-01-04 10:54:21
    Od: abomito <a...@w...pl>

    .
    > Piec na miał ma już 10 lat.Ma stalowy palnik i wodny ruszt.Przez ten czas
    Przepraszam.Na groszek

  • 7. Data: 2018-01-06 12:12:49
    Od: "decore-meble.pl" <r...@g...com>

    pompy ciepla nie wstawie w domu wybudowanego 40 lat temu, bo ona nijak sie nei
    sprawdzi - to dla wujkow "dobra rada"

    skonczylo sie na piecu ktory mialem kupic - 14kw czyli najmniejszy jaki jest -
    dostalem z dobrym rabatemu i mam nadzieje ze bede zadowolony

    dzieki

  • 8. Data: 2018-01-06 12:21:31
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 6 stycznia 2018 12:12:50 UTC+1 użytkownik decore-meble.pl napisał:

    > i mam nadzieje ze bede zadowolony

    Być zadowolonym z pieca na węgiel to jest oksymoron :-)
    Ale powodzenia!

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2018-01-06 13:47:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 6 Jan 2018 03:12:49 -0800 (PST), decore-meble.pl

    > pompy ciepla nie wstawie w domu wybudowanego
    > 40 lat temu, bo ona nijak sie nei sprawdzi

    Źórdła ciepła się nie dobiera do wieku domu,
    tylko do zapotrzebowania na ciepło. Ignorancie. :P

    > - to dla wujkow "dobra rada"

    To po wujka się pytasz skoro i tak wiesz lepiej.

    > skonczylo sie na piecu ktory mialem kupic
    > - 14kw czyli najmniejszy jaki jest
    > - dostalem z dobrym rabatemu

    Czyli pewnie 2x za duży na największe mrozy, a 3-4x za duży na większość
    sezonu grzewczego. Jprdle. :| Potem się dziwić, że syf w powietrzu i że
    uchwały antysmogowe wprowadzają.

    > i mam *nadzieje* ze bede zadowolony

    Jest takie powiedzenie na takich jak Ty...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2018-01-06 14:59:18
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-01-06 o 13:47, Myjk pisze:
    > Sat, 6 Jan 2018 03:12:49 -0800 (PST), decore-meble.pl

    > Źórdła ciepła się nie dobiera do wieku domu,
    > tylko do zapotrzebowania na ciepło. Ignorancie. :P

    Że się wtrącę. Jak PC ma się sprawdzić, jak tam pownie 500l wody jest i
    kalafiory trzeba do 70C rozgrzewać. Toż mu COP ~1 wyjdzie :P

    --
    Pete