  • 1. Data: 2018-01-02 15:11:30
    Temat: Odkurzacz unijny;)
    Od: Kris <k...@g...com>

    Dostałem zlecenie od małżonki żeby odkurzacz wyszukać
    Do tej pory przez lata służył nam Zelemr meteor 1800w i teraz bym kolejny taki kupił
    ale jak teraz patrze to już w tej wersji go nie ma.
    Jakiś czas temu unia zakazała odkurzaczy mocniejszych jak 900W
    Jednak patrząc tu
    https://www.ceneo.pl/Odkurzacze;017P2-1336335P3-1261
    656-1094537-1094540-1094541-1094542-1094544-1094545-
    1094546-1261607-1094547-1094548-1094549-1094551-1094
    552-1094555.htm
    jest sporo na rynku mocniejszych niż 900W odkurzaczy
    wie ktoś jak to jest- unia zakazała produkcji więc te co sa w sprzedaży to zapasy
    magazynowe czy może jakiś trik w stylu naklejki "nie do użytku domowego" i można
    sprzedawać mocniejsze?
    A może te może co teraz podaja chociażby w linku wyżej to marketingowy wymysł jak np
    "moc muzyczna" w sprzęcie rtv?

    A przy okazji:
    Myślę żeby zamiast kolejnego klamota założyć w końcu centralny.
    W sumie dwa gniazda starczą- jedno na parterze i jedno na piętrze
    Przy 6cio metrowej rurze to tak na styk by było ale rury pewnie dłuższe bywają- 7-8
    metrów u mnie ok by było
    Macał ktoś temat ostatnio?
    Przyzwoita jednostka centralna i dwa węże 6-8 metrów każdy
    Jaka to cena na dzisiaj? Potrzebuję jeszcze dwa gniazda+ z6 metrów rur i kilka
    kształtek ale to pewnie drobnostki.

  • 2. Data: 2018-01-02 15:18:48
    Temat: Re: Odkurzacz unijny;)
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >mocniejsze?
    "wydmuchiwacz srubek z zakamarkow"
    nie wiem nie widzialem ale pewnie sie go doczekamy...
    zapene przypadkiem bedzie tam komplet do zbierania masy malych drobnych z
    plaskiej powierzchni...
    przypadkiem tez bedzie mozna zapodac rure mu zamiast do dupy to do ryja.....
    itp itd...
    ale podobno ta mniejsza moc to ma byc ta sama na 'dmuchu, ssaniu' a tylko
    waty mniejsze....
    taaa, pewnie..... jasne....

  • 3. Data: 2018-01-02 15:19:58
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Tez poczytalbym o odkurzaczu centralnym, niech ktos z praktykow elaborat napisze :)
    Ja sie sklaniam przy kilku gniazdach aby rura nie byla masakrycznie dluga

    b.

  • 4. Data: 2018-01-02 15:47:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 15:20:00 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Tez poczytalbym o odkurzaczu centralnym, niech ktos z praktykow elaborat napisze :)
    > Ja sie sklaniam przy kilku gniazdach aby rura nie byla masakrycznie dluga

    Odkurzanie 6 metrową rura myślisz mniej wygodne od odkurzania "zwykłym" odkurzaczem?

  • 5. Data: 2018-01-02 15:49:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 2 Jan 2018 06:19:58 -0800 (PST), Budyń

    > Tez poczytalbym o odkurzaczu centralnym, niech ktos z praktykow elaborat napisze :)
    > Ja sie sklaniam przy kilku gniazdach aby rura nie byla masakrycznie dluga

    Elaboratu nie napiszę, bo jeszcze nie mam. :P

    Ale planuję -- właśnie z rana zaprosiłem instalatora na wizytację, bo to
    kolejny krok w grafiku instalacyjnym.

    Planowałem dwa ujęcia główne pod wąż 9m po jednym na każde piętro, ale
    teraz na schodach przy spoczniku na "półpiętrze" pojawiło mi się miejsce
    (zrezygnowałem z sauny pod schodami na rzecz schowka i to miejsce to
    kolejny spadek po tym pomyśle) i myślę czy tam nie dać jednego ujęcia i 12m
    rury do ogarniania dwóch kondygnacji. Spróbuję ustalić, czy warto tam robić
    Hide a Hose, bo na to też miejsce się znajdzie. No i oczywiście główne
    będzie też w garażu do sprzatania samochodów.

    Szufelek nie montuję, bo wszyscy twierdzą, że to hałasuje jak diabli (i
    faktcznie, wczoraj na sylFku u znajomych testowałem :D). Vroom jest drogi
    jak pierun, dlatego będzie dużo Wally Flex po szafkach. Wiatrołap, obie
    łazienki (bo włosy moich kobit mnie dobijają), kuchnia (niby to 3-4m sięga,
    ale kuchnię mam 20m2 więc nie wiem czy dwóch nie zamontuję :P), jadalnia i
    salon.

    Z jednostkami centralnymi jest cyrk, do tej pory nie wiem co wybrać.
    Pewnie skończy się na czymś tanim -- wstępnie myslałem o
    https://www.vacuflo.pl/kategoria-produktu/zestawy-pr
    omocyjne/jednostka-fc-570/

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2018-01-02 15:53:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 15:47:02 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Odkurzanie 6 metrową rura myślisz mniej wygodne od odkurzania "zwykłym"
    odkurzaczem?

    Nie mam, nie używam ale wieeeele czytałem na przestrzeni ostatnich lat i
    kilka gniazd to najgorszy pomysł z możliwych. Cała idea centralnego
    odkurzacza idzie się paść jak masz latać i zmieniać gniazda. Ja mam
    przygotowaną instalację pod rurę 9m i taką wszyscy zalecają jako optimum.

    Mam jedno gniazdo na kondygnację :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2018-01-02 16:00:50
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > Ja sie sklaniam przy kilku gniazdach aby rura nie byla masakrycznie dluga
    http://allegro.pl/odkurzacz-centralny-waz-ssacy-9m-z
    -wlacznikiem-on-i6899363226.html
    9 mewtrowe widze są w standardzie
    Dwie takie bym potrzebował- jedna na parter druga na piętro żeby po schodach nie
    targać
    Swego czasu jak temat trochę badałem to polecali jednostki centralne profi jako
    optymalny stosunek jakości do ceny
    Gapie się na allegro i wychodzi od 1600zł
    https://allegro.pl/kategoria/odkurzacze-centralne-je
    dnostki-centralne-111890?order=d
    Dwa zestawy węzy to kolejnye 6-7stów
    Czyli całość 2500-3000zł na szybko licząc.
    "Zwykły" odkurzacz Zelmer to ze 4 stówki
    Ostatni mi z 10 lat chyba służył, w międzyczasie kupiłem na pietro kolejnego- już ze
    3 lata działa
    Wychodzi mi że ekonomiczniej jest dwa zwykłe jak jeden centralny

  • 8. Data: 2018-01-02 16:08:30
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 02-Jan-18 15:19, Budyń wrote:
    > Tez poczytalbym o odkurzaczu centralnym, niech ktos z praktykow elaborat napisze :)
    > Ja sie sklaniam przy kilku gniazdach aby rura nie byla masakrycznie dluga

    Jak rozumiem w kontekście doczytania marketingowego bełkotu jesteś w
    stanie sam sobie poradzić ;-)

    Jeśli natomiast chodzi o praktykę to w starym domu używałem dobre 14 lat
    i cały czas działa "jak nowy". Nikt się o niego specjalnie nie
    troszczył, śmieci były wyrzucane jak sobie przypomniałem albo jak
    zaczynał słabiej ciągnąć - praktycznie 3-4 razy do roku.

    Z (14 letniej) instalacji nie capi. Odkurzacz zainstalowany w garażu,
    tak więc podczas odkurzania słychać jedynie szum powietrza.

    Z innych zalet to w miarę stała moc ssania, nie wznieca tumanów kurzu
    wydmuchiwanym powietrzem, nie trzeba ciągać za sobą jakiegoś kloca na
    kółkach.

    Długim wężem (9 metrowym) nie należy się przejmować bo i tak używanie
    takiego sprzętu jest dużo bardziej przyjazne niż używanie odkurzacza
    tradycyjnego.

    W nowym domu zainstalowaliśmy poza gniazdkami automatyczną szufelkę i
    jak dla mnie to jest kompletnie niefunkcjonalne rozwiązanie.

    Użyłem może ze 3 razy. Z takiego mianowicie powodu, że za zamiatanie
    nogą do szufelki to mnie żona karci. Tak więc jak się nasyfi to i tak
    trzeba iść po szczotkę. A jak idzie po szczotkę, to równie dobrze można
    przynieść (ewentualnie krótszą) rurę, którą się obsłuży dużo bardziej
    skutecznie to, co trzeba sprzątnąć.

    Tak więc IMHO automatyczna szufelka to porażka. Należy natomiast zadbać
    o to, żeby w okolicach kuchni i wejścia były gniazdka i należy
    zaopatrzyć się w (drugą) krótszą rurę. Rury warto wziąć z wyłącznikiem.

    Zarówno w starym jak i w nowym domu bazowaliśmy na jednostkach
    zdecydowanie średnio-półkowych, żeby nie powiedzieć budżetowych.
    IMHO szkoda kasy na super-sprzęt co to "krawaty wiąże, usuwa ciąże", ale
    ssie tak samo jak ten o połowę tańszy.

    Nie wiem co jeszcze chciałbyś wiedzieć, jakby co to pytaj.

    Piotrek

  • 9. Data: 2018-01-02 16:15:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 2 Jan 2018 16:08:30 +0100, Piotrek

> [...]

    > trzeba iść po szczotkę. A jak idzie po szczotkę, to równie dobrze można
    > przynieść (ewentualnie krótszą) rurę, którą się obsłuży dużo bardziej

    Ano właśnie, bo jak są okruchy na blacie, to trzeba je na glebę, a potem
    zamiatać szczotą do szufelki "automatycznej". To jakiś pomysł diabła. :P
    Dlatego ja chcę Wally Flexa gdzie się tylko da.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2018-01-02 16:15:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kris napisał:

    > Odkurzanie 6 metrową rura myślisz mniej wygodne od odkurzania "zwykłym"
    odkurzaczem?

    Byłem kiedyś w *przedwojennym* domu z centralnym odkurzaczem. Na schodach,
    przy każdym stopniu, były jakieś takie szpary, a całość podłaczona do
    centralnego obsysacza, który mógł pracować nonstop. Zdaniem personelu
    odpowiedzialnego za porządek, eliminowało toto w zalążku wszystkie koty,
    a gdy kto bardziej napaskudził na schodach, wystarczyło pomóc szczotką.
    W sumie to można by ten system podciągnąć też pod wentylacje mechaniczną.

    Pomysły takie bardziej do mnie przemawiają niż ganianie z rurą po domu,
    obojętne czy zakończoną w ścianie, czy w warczącym pudełku.

    Jarek

    --
    Na dnie płetwonurek
    Co ma długą rurę